Gå til innhold
Hundesonen.no

Ånei! krage!!


Recommended Posts

Idag fikk hera krage pga en fettbyll som er betent. Men ho står bom stille på en plass. Har stått sånn i 20 minutter nå. Slik:

sykhera.jpg

Ho vil ikke legge seg eller gå noen plass. Står bare å piper. Hun kræsjer overalt, stakkarn. :) Skal ikke bruke den hele tiden, men bare når vi ikke har hun onder oppsyn, så hun slikker seg. Tror dere at hun vil venne seg til kragen tilslutt? Eller blir ho stående der til såret er grodd? :P

Hvordan reagerte deres hunder på krage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho, stakars Hera med parabol antenne på!! :P:)

Hunden jeg hadde før måtte også gå med krage, men hun nekta.. hu satte seg ned og begynte å uuule!

Det vi gjorde var å klippe til en gammel skumgummimadrass og trakk den over hodet på henne... det funket mye bedre, fordi den stikker ikke såå langt ut som plastikk dingsen.. og siden den er myk og god var det mer komfertabelt for henne å sove/hvile med den på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Stakkrs Hera da!!! Men (knis knis) joda jeg kjenner det problemet.... :roll: Den siste Schäferen min, Laurelle, gikk med krage dødslenge for hun klødde sånn, masse allergier og sånn dritt :P

Men joda de venner seg stortsett til det etterhvert..

Du kan jo prøve å ta den på deg selv så er det litt lettere å sette seg inn i situasjonen hennes, det er døds ekkelt å gå med den!!!

Sorry,men de ser så vanvittig teite ut med lampeskjerm på hodet...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får oss ihvertfall en god latter! :P Har fått ho til å ligge litt nå, men ho vil ikke legge ned hodet, men det kommer nok sikkert tilslutt. Klart det er ekkelt! Men-men. Ho blir såå klengete når ho syns synd på seg selv. Bare må ha trøst. hehe. :) Dyrlegen syns ho var såå søt da vi tredde på kragen. Da satt Hera bare der og så på oss med de bambiøynene og skjønte ingen ting. Da smelta dyrlegedama og måtte gi Hera en klem :P Ja jeg er virkelig spent på inatt da, hvordan det går. Får jo ikke så god plass i buret lengere :P Men vi får se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars! Ja sånn var Goshi og då ho hadde krage. Har ikkje sett en hund som synes meir synd på seg sjøl enn kva ho gjorde! Eg skal legge ut et bilde i kveld så får du sjå korleis ho var! Eg måtte gå i lag med henne og støtte skjermen ellers så dunka ho bort i alt... Og ho hadde store problemer med å snu seg inne i buret.. men det gjekk bra! Ho brukte den i 10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når Tanja gikk med "lampen" på seg også! Tanja ble også helt "stiv" akkurat som om noen holdt henne fast :P Viss hun begynte å gå litt bortover og krasjet borti bordet, ja da var hun helt sikker på at nå hang hun bomfast, så da måtte hun nok stå der resten av dagen :) De ser liksom bare dumt på deg når du tar den på, "haallo? skal eg liskom ligge med DENNE tingen?!" hehe, her er hu mi i hvertfall

dakarmg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Hera!! Vicky gjorde akkurat samme som henne.... Hun bare stod på et sted og ville ikke røre seg. Men etter hvert ble hun vandt til det. Har desverre ingen bilder av henne med "lampeskjermen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk som spør! :) Jo Hera har blitt mer vant nå. Den første natta fikk ho den av seg, men igårnatt strammet jeg litt ekstra så hun måtte bare gi opp. Men hun sukker og stønner mye, så hu liker den nok ikke. :P Men greit å trene litt på den, itillfelle hun må bruke den mer en annen gang *håper ikke da* Tror ingen hunden syns det er noe gøy med noe slikt rundt hodet. Men det er bra de tilpasser seg såpass fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...