Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine Japanere!


Lazita
 Share

Recommended Posts

skal vi se om dette funker da??

har et lite utdrag fra litt av historien omde norske japanerene jeg tenkte dere kunne få lese litt av(orket ikke å skrive alt som stod i bladet).

bare tok ut to små avsnitt så kan dere se hvor langt tilbake mine hunder stammer(altså Småen og faren hennes).

Japansk Spisshund!

Utdrag fra Rasens Historie

Her i landet ble den første Japanske Spisshund registrert i 1973. det var en tispe var blitt importert til Trøndelag noen år tidligere. I 70 - årene ble det importert en del hunder til Østlandet fra Sverige, og som danner grunnlaget fr den stammen vi har i dag. Kjente importer til Sverige og som i Norge har satt sitt preg på rasen her i Norge er: Gøtter-Malhs Shan-Shan, Fujimiland Baby Ramale, Albert of Lovely, og for ikke å forglemme brødrene Hoover of Kagestu Land og Hawk of Kagestu Land, som ble importert av henholdsvis Alveretens Kennel og Ceholms Kennel. Disse to er helbrødre til Hardery og Kagestu Land som er Japans mestvinnende inne rasen gjennomtidene.

KopiavQuattro.jpg

Faren til Småen´s stamtavle, kan dere se noe som går igjen oppe i det jeg skrev over??

de fleste som avler på japanere nå for tiden må veldig langt bak for å finne noe tilsvarende på sine hunders stamtre. jeg avler visst nokk på den gammle typen jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...