Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel


kobbel  

35 stemmer

  1. 1.

    • Fleksibånd
      1
    • Lærkobbel
      16
    • Nylon/stoff kobbel
      14
    • vanlig tau
      1
    • annet (fortell)
      3


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

jeg bruker stoff kobbel og ett vanlig tau som pappa har sveiset inn krok på for meg :) fikk to meter bånd nå jeg for 30 kr :P Fant ingen bånd i det stoffet jeg ville ha som var langt nok så vi mekka et selv :wink:

Lærbånd blir ikke de ekle og sleipe i regn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker stoff kobbel og ett vanlig tau som pappa har sveiset inn krok på for meg :)  fikk to meter bånd nå jeg for 30 kr :P  Fant ingen bånd i det stoffet jeg ville ha som var langt nok så vi mekka et selv :wink:  

Lærbånd blir ikke de ekle og sleipe i regn?

Nei, jeg syns faktisk det er bedre å gå med vått lærbånd enn å gå med vått nylonbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lær er bare best! uttrolig god sliteevne! det tåler ALT! ask fikk uheldigvis tak i det og lå og tygget på det i ca 5 min, før jeg fant det ut, båndet var like helt!

astrid, ulydighetsbånd delux?? flexi er et bånd både du og hunden må lære og bruke! du må ha lydigere hund for og bruke flexi enn for og bruke vanlige kobbel!!

tips: bruk litt salsåpe eller lærfett på lærbåndet så holder de enda lengre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et lærband som jeg har sydd selv(stolt :) )

Hadde før det et lærband av samme type som IW men det klarte hunden min å slite i stykker iløpet av kort tid.(på den tiden var han ikke så flink å gå i band, og katter er til for å jages i hodet hans)

Det jeg har nå er mye tykkere og kraftigere, og har da også vart i nærmere to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

trodde ikke den skulle bli så stor? er da vanlig med varsel om bildet er for stort? jaja får redigere det når jeg har fått innstalert paint shop...

er vel ikke til å legge skjul på at datakunnskapene er minimale :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:    

trodde ikke den skulle bli så stor? er da vanlig med varsel om bildet er for stort? jaja får redigere det når jeg har fått innstalert paint shop...  

er vel ikke til å legge skjul på at datakunnskapene er minimale :oops:

Du kan godt sende meg bildet så kan jeg hjelpe deg med å forminske osv. :)

annatali@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: Ingen av flexibåndene er sikre, så det kan hende at en gang holder ikke den dritten linen igjen, så kan hunden bli påkjørt.

for det andre: Man blir mer uoppmerksom ved bruk av flexibånd, så når man går med hunden i langt strekt bånd kan hva som helst skje: en bil kan komme, osv... du er aldri 100% trygg. Også kan båndet komme mellom hunden og en bil.

og for det tredje: den kan kile fast beina i bånden, og det kan være veldig vondt! spesiellt i lek med andre hunder kan den få det snørt hardt rundt beina, og den linen er skikkelig VOND.

pluss: du får en mer ulydig hund som lærer å drite i båndets lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller du får en lydig hund som lærer og komme når du roper og da kan den bruke flexi lina, og ingen er vell så dum at de gir hunden full line, på traffikerte steder eler der hunden kan bli påkjørt? og du kan jo også glippe båndet, slik at vicky blir påkjørt? (jada, vet hun alltid kommer på innkalling)

og hvem bruker flexi når hunden leker med andre hunder? jeg merer du må være mer oppmerksom med bruk av flexi, fordi noe sånt faktsik kan sje! du må følge bedre med hva som skjer og ikke gå å daffe slik du kan gjøre med et kort bånd! og visst du skal i skogen, hva er forskjellen på

langline og flexi?????? da merer jeg visst du er i skogen for og gå tur og ikke trene feks innkalling.

menmen, smaken er som baken den er delt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller du får en lydig hund som lærer og komme når du roper og da kan den bruke flexi lina, og ingen er vell så dum at de gir hunden full line, på traffikerte steder eler der hunden kan bli påkjørt? og du kan jo også glippe båndet, slik at vicky blir påkjørt? (Ja da, vet hun alltid kommer på innkalling)

og hvem bruker flexi når hunden leker med andre hunder? jeg merer du må være mer oppmerksom med bruk av flexi, fordi noe sånt faktsik kan sje! du må følge bedre med hva som skjer og ikke gå å daffe slik du kan gjøre med et kort bånd! og visst du skal i skogen, hva er forskjellen på  

langline og flexi?????? da merer jeg visst du er i skogen for og gå tur og ikke trene feks innkalling.

menmen, smaken er som baken den er delt..

Må si at jeg er enig med Vicky ang. flexiline. Det er rett og slett en uting! Du lurer på om det virkelig er noen som er så dumme at de gir hunden full line, og det er det!! Og mange, mange har linen på mens hundene leker... For meg så virker det som om eierene blir mer "likegyldige" når hundene har linen på. Standarsvar er som regel: Jaja, hunden kommer ikke lenger enn det linen rekker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er enig med Vicky ang. flexiline. Det er rett og slett en uting! Du lurer på om det virkelig er noen som er så dumme at de gir hunden full line, og det er det!! Og mange, mange har linen på mens hundene leker... For meg så virker det som om eierene blir mer "likegyldige" når hundene har linen på. Standarsvar er som regel: Jaja, hunden kommer ikke lenger enn det linen rekker...

det er det jeg mener.... :) og det er fort å være uoppmerksom med flexi line... Hunden til venninna mi døde pga flexi line... og det var pga et øyeblikks uoppmerksomhet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...