Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel


kobbel  

35 stemmer

  1. 1.

    • Fleksibånd
      1
    • Lærkobbel
      16
    • Nylon/stoff kobbel
      14
    • vanlig tau
      1
    • annet (fortell)
      3


Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

det er det jeg mener.... :) og det er fort å være uoppmerksom med flexi line... Hunden til venninna mi døde pga flexi line... og det var pga et øyeblikks uoppmerksomhet... :P

Hvordan i all verden skjedde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg mener.... :) og det er fort å være uoppmerksom med flexi line... Hunden til venninna mi døde pga flexi line... og det var pga et øyeblikks uoppmerksomhet... :P

uoppmerksomhet kan skje med hvilket som helst kobbel.

Det er mye farligere å ha hunden uten bånd. Men Pito går uten bånd når vi går i skogen og jeg er kjent i terrenget. Fordi at jeg syns hun har godt av å få være "fri" litt også. Slike ting skjer. Men å si at flexi line er livsfarlig syns jeg er å dra den litt vel langt. Et vanlig kobbel kan glippe ut av hånden på et blunk hvis man ikke er oppmerksom. Jeg har mistet båndet mange ganger men hvis jeg gjør det så fortsetter Pito og gå for hun merker ikke at jeg har mistet det og så sier jeg bare rolig "Pito kom hit" og da snur hun og kommer med en gang eller stopper opp og venter til jeg har fått tak i båndet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth etterlyste bilde av det hun hadde sydd selv..

Dette lagde hun selv. For ca 2år siden.. Vellbrukt og det vi bruker 95% av tiden. holder seg kjempebra..

kobbel_elisa.jpg

Dette er det mest brukte"utstyret til vanlig tur...

Bruker det korte av å til når vi vet det blir folksomt å vil ha god kontroll...

kobbel_tostk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det i midten sjempegodt.!

Siden buster er 70cm høy så er lixom alt perfekt til å gå fot, arma blir hengende rett ned når han går...

Så det brukes når han kun skal gå fot... :)

Kostet ikke mye heller.. tro om det va 99kr på et utsalg på en sportsbutikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et gammel godt tøy kobbel i grønn farve, som var utrolig godt å holde i, mistet det på tur i sommer, gikk den runden 2 ganger etterpå å lette etter båndet, men noen har tatt det :lol:

Er kjempe lei meg... Det var et "arve kobbel" som jeg har brukt til hundene mine i hele 20 år, ja du leste rett...20 år. Og det var helt som nytt ennå, så nå har noen et mykt godt kobbel...som er mitt. Håper de ikke får sove ei hel natt heretter ""&%¤#%¤&¤#%#&%&¤#"¤%¤#%#&¤%#

Ja, ellers bruker jeg lærkobbel og nylonkobbel, men savner gobåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...