Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt første kull :)


Toya

Recommended Posts

Ja da var dagen kommet :whistle:

Og jeg kan ENDELIG skrive her..

jeg har klødd lenge etter å starte en sånn her tråd jeg også...

MEN har ikke villet FØR jeg var 100% sikker på at vi fikk den hannhunden jeg ville ha :lol:

I starten av denne uka her, så sendte jeg Lars til tyskland for å parre Ronja med en flott hannhund.

Kobinasjonen blir som følger:

Mor: Mac Ørtofts Rum N Belief " Ronja"

Far : Int.Ch.Russ.Ch.Grand.Russ.Ch.Moldav.Ch.Dt.Jug.Ch.M

louine`s Take It To The Limit " Lines"

Ronja er stillt ut med ett par CK og er plassert i BTK klassen for rasespesialister, syntes ikke det er så ille i en alder av to år :D

Lines er som dere kan se litt champ og er snart 7 år.

Jeg syntes det er veldig flott at Anja lar meg bruke han på mitt første kull :P

Første parring : 07.11.2007 - med 15 min heng.

Bilder kommer men for dere som er intressert, så ligger det bilder på hjemmesiden min :P

www.solreven.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 362
  • Created
  • Siste svar
I starten av denne uka her, så sendte jeg Lars til tyskland for å parre med en flott hannhund.

Først må jeg bare si, stakkars Lars, han kan da ikke ha ville parre en hund helt frivillig vel??

Gleder meg til valpiser, blir spennende, jeg kommer på besøk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si, stakkars Lars, han kan da ikke ha ville parre en hund helt frivillig vel??

Gleder meg til valpiser, blir spennende, jeg kommer på besøk :D

hahaha

og jeg klarer å skrive samma bommerten igjen haha :whistle:

Det klarte jeg å skrive i mailen til oppdretter også haha :lol:

Sendte lars avsted for å få RONJA parret med Lines :P

Ja blir spennende med kull Anette :P

Bare å besøke det Kristine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer..:lol:

Litt "off topic", men hvor har det blitt av Ruby? Kikket på hjemmesiden din, men kunne ikke finne henne..:unsure:

jo takk :D

Ruby er omplassert...

hadde hd med forkalkninger, bor hos ei super dame på frogner i oslo med sønnen hennes, og har det som ei prinsesse :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, litt av en tittel den hannen hadde! :lol: Var inne på siden, og jøss så mye pels de vordende foreldrene har! Hvordan er pelsstellet egentlig?

Husker da du skulle få Ruby; ser at colliebestanden har "tatt av" siden den gang :whistle: Trodde du "bare" hadde Toya, Ruby og Ronja. Kjipt med HDen til Ruby da. Har selv hund med HD D med forkalkninger, men heldigvis merker vi ikke noe ennå, og ikke hadde vi avlsplaner for ham heller.

Lykke til med kullet, du får holde oss oppdatert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hun omplassert fordi hun hadde hd?

Gleder meg til valpene kommer:)

Ruby blei omplassert pga HD ja

Hun hadde D hofter med forkalkninger, noe hu som har henne visste om før hu bestemte seg for å ha henne.

Hu forguder den lille soble tøtta, så jeg vet at jeg har tatt roltog vaøg

Grunne til at jeg omplasserte henne var fordi jeg ville få igang oppdrettet mitt, og hun var kjøpt inn som avls tispe om hun var frisk , noe hun ikke var... så så kynisk er jeg liksom...

Jeg eier for øvrig ruby enda, hu er ikke solgt.. hu bare er ute på avtale hos hu dama, men så lenge ruby har det bra har jeg det bra :lol:

Hu bor på vestkanten i oslo, og lever sine primadonna dager :D

Så spennende, litt av en tittel den hannen hadde! :whistle: Var inne på siden, og jøss så mye pels de vordende foreldrene har! Hvordan er pelsstellet egentlig?

Husker da du skulle få Ruby; ser at colliebestanden har "tatt av" siden den gang :P Trodde du "bare" hadde Toya, Ruby og Ronja. Kjipt med HDen til Ruby da. Har selv hund med HD D med forkalkninger, men heldigvis merker vi ikke noe ennå, og ikke hadde vi avlsplaner for ham heller.

Lykke til med kullet, du får holde oss oppdatert! :P

Jeg merket ikke noe til hd på ruby heller, derfor blei hu omplassert. Hadde hu trengt medisiner for å klare dagene, er jeg ikke sikker på hva jeg hadde gjort egnetlig...

Pelsstellet er jo der hihi..

Må i alle fall ha en god gjennombørsting i mnd.

og sånn smått en gang i uka på de værste plassene, som rundt ører, under magen, og i skjørtene. men det tar fem min liksom :P

Jeg og gleder meg til de er hjemme..

De er jo i Tyskland enda..

Ny parring senere i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruby blei omplassert pga HD ja

Hun hadde D hofter med forkalkninger, noe hu som har henne visste om før hu bestemte seg for å ha henne.

Hu forguder den lille soble tøtta, så jeg vet at jeg har tatt roltog vaøg

Grunne til at jeg omplasserte henne var fordi jeg ville få igang oppdrettet mitt, og hun var kjøpt inn som avls tispe om hun var frisk , noe hun ikke var... så så kynisk er jeg liksom...

Det er sånn når man driver oppdrett, kan ikke avle på HD og da vil hunden ha det bedre om den er alene hund og får all oppmerksomhet hos noen andre en å måtte dele med alle de andre hundene hos en oppdretter.

Har selv fått beskjed av vetten vår anngående Freia(valpen vi beholdt fra sist kullet vi hadde) om at vi kunne jo selge henne rimelig nå i stede for å knytte oss enda mere til hunden.

Grunnen til den beskjede fra vetten var at hun ved tannfelling forandret bittet og fikk underbitt(fra perfekt bitt før tannfelling), så mente jo hun at siden vi driver med oppdrett så burde vi omplasere hunden.

Vi har ikke gjort dette enda og kommer mest sannsynlig til å ha henne her så lenge hun lever, bittet har blitt litt bedre siden hun var så liten og nå er det bare fortenner som ikke står som de skal så vi håper jo at det vil forandre seg men tviler jo litt på det da. Men hun blir her, ikke spiser hun oss ut av huset og ikke tar hun mye plass liksom er minste japaneren vi har til dags dato. Men skulle vi vært kynisk når vi så bittet ble forandret ved tannfelling så hadde vi solgt hun da.

Med underbitt så ble hun på valpeskue 2 beste tispe valp av 4 tisper, så hun er en bra hund det eneste negative var bittet likosm. På bønes fikk hun 2premie grunnet bittet, men det regnet vi med. Noen sa at vi ville gå ut med KIP på grunn av feilt bitt men det var noe jeg ikke trodde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering :

Siste parring var foretatt i dag,

den optimale parringsdagen var på torsdag, men de gjorde i dag også siden det var så lang reise :P

Så nnå er mann og hund på vei hjem :P

GLeder meg til at jeg har de begge hjemme trygt og godt ;)

SÅ nå er det bare å krysse fingrene for at det blir valper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, denne tråden har jeg ikke fått med meg før nå. Hvorfor måtte jeg oppdage den nå??!

Collie..kull..valper..ah, sukk. :P Det er grusomt stygt gjort å vise meg slikt ;)

Collievalper er nydelige ja :P

Skal holde tråden jevnlig oppdatert utover den forhåpentlige drektigheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collievalper er nydelige ja :P

Skal holde tråden jevnlig oppdatert utover den forhåpentlige drektigheten :P

Ikke bare valper, Collie generelt er nydelig!

Det er to hunder i mitt hjerte, Collie og Sheltie. Og sjansen for at det blir Collie neste gang er stor ;)

Gleder meg til å følge tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for lykke ønskninger alle sammen ;)

Jeg gleder meg selv og er UTROLIG spent...

Er liksom første gang for meg det her.. så alt er nytt :P

men en gang skal da være den første :P

også nå er parring og alt planlagt fra meg ;) det er litt deilig ;)

for da er det liksom mitt kull, og de linjene jeg vil ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :P! Gleder meg til å gølge meg ;) Og lykke til ;)

Ja det blir morro ! Jeg kommer til å legge ut masse info og bilder ;)

Blitt litt inspirert av andre tråder her.. jeg vil og hihi

Deiligt ! ;)

Gleder meg til søte små Collie. :P

Lykke til!

Takk takk

Dette blir spennende!

Gleder meg til å se små collie valper! :P

Bra vi er fler om det du :P

Så gøy da! Hvilke farger forventer du å få i kullet?

Ja ikke sant det er KJEMPE gøy :P

Jeg forventer kun soble, men er ikke forundret om det kommer tric, jeg har jo ikke sjekket om Ronja er bærer av tric..

Men sånn nå, så venter jeg sobelt, i og med at begge foreldre er soble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...