Gå til innhold
Hundesonen.no

Biter på labben sin...


randi

Recommended Posts

Men bare på en labb ? og kun når hun ligger og snurrer rundt på ryggen?

Hun spiser dessuten på alt når vi er ute å går tur. Kaster stein og jordklumper i luften. Nedfallsepler er troppers, når vi var på stranden var hun vill etter blåskjell. Har lært henne *slipp* nå, men kan det være at hun trenger noe mineraler og hva i så fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min hund hadde akuratt det samme. Det begynte med en labb(venstre forlabb). Senere fikk han det i alle de andre labbene. Vi foret på billigfor(av forskjellige merker). Så begynte vi på oliver`s allergifor og nå har han sluttet å bite seg i labbene. Går jo og prøve allergifor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin bet på den ene framlabben i sommer. Nå har han begynt å bite, eller nærmerst gnage, på den ene baklabben. Jeg ser ikke noe sår e.l. der, men pelsen blir selvsagt en eneste tove (som sikkert må klippes bort). Men jeg mener å ha hørt at hunder gnager på labbene når de har vondt noe sted, altså uansett HVOR de har vondt? Det bekymrer meg litt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at ingen har nevnt at det kan være hunden bare vasker seg? Min driver å "napper" og sleiker om hverandre på poten når hun vasker den. Og det skjer ofte mens hun ligger å slapper av, gjerne på ryggen eller på siden.

EDIT: Hvor gammel er hunden? Det kan jo være den bare leker med seg selv, siden du beskriver at den ruller rundt på ryggen mens den biter i foten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min labradorvalp Kevin på 9mdr gjør også dette av og til, han ligger på ryggen og gaper over labben sin - og småtygger litt mens han sperrer opp øynene og glor på meg. Det er sånn rampe-leke-blikk, så jeg har bare tolket det som at han kjeder seg og prøver å finne på noe fjas mens han ligger der og koser seg på ryggen.

Hvis man skulle overføre dette fenomenet til mennesket vil jeg si det minner litt om (u)vaner folk tillegger seg som f.eks. å bite negler eller knekke fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han bare biter litt på en labb ville ikke jeg vært så alt for beskymret. Om han blir dårligere på annet vis så kan du heler vurdere allergifôr ol. da.... Man trenger jo ikke å gjøre hunden syk med en gang:)

Min hund på 2 år biter og sleiker seg litt på alle labbene på kveldsvasken. Han bøyes og strekkes opp flere ganger i uken uten at han ømmer seg, så tror ialelfall ikke han har vondt i bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...