Gå til innhold
Hundesonen.no

skjelvinger!


Recommended Posts

Hera har hatt skjelvinger i hodet 4 ganger nå. Det er så fælt!! :) Ser ut som ho har anfall. Nå netopp kom hun bort til meg og så på meg med store øyne mens hodet ristet som et aspeløv. Jeg får så vondt inne meg, for det ser så fælt ut! Snakket med oppdretteren første gang det skjedde, og ho fortalte om en mann som opplevde det med sin dobermann. Han var hos dyrlegen og fikk skjekka og alt, fordi han var redd for epelepsi ol. Men dyrlegen fant ingenting galt, og sa at det mest sannsynlige var at siden dobermann er en så hurtigvoksende rase, så kan nerver komme i klem og forårssake ukontrollerte bevegelser. (ved stress ol.) For hunden ser helt normalt ut og sånn, bare at hodet rister. Jeg har fulgt med dette, og det har somsagt skjedd 4 ganger til nå. På et års tid. Det er grusomt å se på! :) Hera har lagt å sove lenge og nå plutselig istad kom hun inn hit og skalv. Det varer i 2-3 minutter og så stopper det.

Har noen andre opplevd/hørt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en nervesykdom,og har ingenting med eplepsi å gjøre. Jeg har kun sett den på to dobbere i mitt liv, hun ene har disse "anfallene" oftere enn din Hera.

Jeg husker ikke navnet på denne sykdommen nå, men som sagt svært sjelden.

Noen mistenker at den har forbindelse med Wobbler, så jeg hadde nok hatt et våkent øye med hunden,og røndget halsen når hu var eldre, for å se.

Men hunden lider overhodet ikke av disse skjelvingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for informasjon! Ja skal nok holde et godt øye med dette. Høres ikke så bra ut hvis det er en sykdom.. Ser at hunden ikke lider av det, men det er ekkelt å se på. :)  Blir nok å notere ned når det skjer (hvis det skjer igjen)  Men takk for informasjonen!

Ja, det er ekkelt å se på,og vite at man ikke kan gjøre noe for å hjelpe.

Men vær glad for at hun ikke har vondt,og fint at du noterer ned når det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...