Gå til innhold
Hundesonen.no

"Grønn" sone ønskes...:)


Recommended Posts

Hundesonen er jo fremdeles Hundesonen. Ingenting er forandra der. Skriver man hundesonen.no så ser det ut akkurat som det gjorde før.

Det er jo noe som har blitt gjort om nå i det siste. Og jeg har sagt at det var veldig bra.

Men skal ikke være vrang jeg. Sier bare meninga mi, og det må da folk tåle å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Det er jo noe som har blitt gjort om nå i det siste. Og jeg har sagt at det var veldig bra.

Men skal ikke være vrang jeg. Sier bare meninga mi, og det må da folk tåle å høre.

Selvsagt må du få lov til å si meningen din! men du må også tåle at andre har litt flere og andre interesser enn det du har.. ;)

Hva var det som var veldig bra? At det ble flere undersoner? Jeg syns du sa du opprinnelig var imot det? Ser du, det ble ikke så ille som du fryktet...;)

Forøvrig så må det da være greit for de fleste, at de kan diskutere så mange av sine interesser, som mulig, på samme plass?

Jeg er selvsagt klar over at det finnes andre rene "grønne soner" på nettet men det er enklere at "alt" er på en plass, så man slipper å drive å logge seg inn og ut på forskjellige forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må du få lov til å si meningen din! men du må også tåle at andre har litt flere og andre interesser enn det du har.. ;)

Hva var det som var veldig bra? At det ble flere undersoner? Jeg syns du sa du opprinnelig var imot det? Ser du, det ble ikke så ille som du fryktet...;)

Nei, før så kom kun hundesonen opp når man valgte hundesonen, men nå har de ordnet at infosonen, generelt og IT og datadelen kommer opp også ;) Sånn det var før alle andre underforumene kom.

Jeg har jo andre interesser jeg også, men skal jeg foreslå en egen sone til hver av dem jeg også da? ;) (da finner jeg nok heller et annet forum), som jeg også sa før det ble delt opp i mange soner: skal jeg til et generelt dyreforum går jeg til et som allerede er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med BCRex her. Jeg er rett og slett ikke interessert i noen grønn sone her på dette forumet. Quest spør om vi savner det og det er det altså en del av oss som ikke gjør. Hvis Quest egentlig ikke ville vite om det var noen som ikke savnet grønn sone, bare om det var noen som savnet det, har hun undervurdert sine medsonisters allsidige engagement. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med bcRex - det er en grunn til at dette forumet heter DYRESONEN.NO. Når jeg ser innpå en del av underforumene som hest og fugl, så er det ikke spesielt stor aktivitet der. Tror du da det ville blitt særlig stor aktivitet innpå "Den grønne sone" når dyrefolk som vi er, besøker dyresonen for å snakke om dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer får at vi skal stemme over det jeg

Da stemmer jeg mot. Hvis det blir sånn vanlig stemming, blir det hemmelig. Men da stemmer jeg for et "vet ikke" alternativ, slik at det blir litt surr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med bcRex - det er en grunn til at dette forumet heter DYRESONEN.NO. Når jeg ser innpå en del av underforumene som hest og fugl, så er det ikke spesielt stor aktivitet der. Tror du da det ville blitt særlig stor aktivitet innpå "Den grønne sone" når dyrefolk som vi er, besøker dyresonen for å snakke om dyr?

Hm.."Dyresonen...og da går tråden "Akkurar nå.." inn under dyr? Der det "diskuteres" alt mulig fullstendig uvesentlig, som hva man skal se på TV og spise o.s.v.. Ser bl.a. at bcRex som er en slik varm forkjemper at Dyresonen bare skal handle om dyr , nettopp var innom og opplyste om sine "interessante" gjøremål.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, først og fremst takk for ett godt forslag av QUEST på Dyresonen - det er altfor sjelden vi får gode forslag på Dyresonen. Det er ett hint til alle ;)

Vi skal tenke over om vi kan relatere forslaget til Dyr og komme med en løsning, om vi da mener det hører hjemme på Dyresonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, først og fremst takk for ett godt forslag av QUEST på Dyresonen - det er altfor sjelden vi får gode forslag på Dyresonen. Det er ett hint til alle ;)

Vi skal tenke over om vi kan relatere forslaget til Dyr og komme med en løsning, om vi da mener det hører hjemme på Dyresonen

Det mest naturlige ville vel være å kalle det "Dyrehagen"? Det er jo mange spørsmål knyttet til både potteplanter og uteanlegg som burde være av interesse for dyreinteresserte:

- giftige planter

- nyttige planter

- planter som kan brukes som for til ulike dyrearter

- planter som tåler markerende hanhunder

- planter som tiltrekker seg dyreliv

- måter å anlegge hage på som er til glede for husdyr

- planter som bedrer innemiljøet

- akvarieplanter

Flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.."Dyresonen...og da går tråden "Akkurar nå.." inn under dyr? Der det "diskuteres" alt mulig fullstendig uvesentlig, som hva man skal se på TV og spise o.s.v.. Ser bl.a. at bcRex som er en slik varm forkjemper at Dyresonen bare skal handle om dyr , nettopp var innom og opplyste om sine "interessante" gjøremål.. ;)

hehe, jeg må jo le litt av deg også da men.

Data og IT delen mener jeg er grei å ha, vi sitter tross alt på nettet, folk vil gjerne vise frem hjemmesider osv. Så har vi denne "OFF TOPIC" delen, der har man jo mye rart, så ja der mener jeg det kunne evt satt inn "planter og trær" eller noe i den duren. Men det blir feil å sette inn en egen plantesone, da hovedsiden er DYREsonen. Men ja, jeg står for at skal det komme inn eget om planter og trær, så legg det under "generelt". Tror ikke det kommer til å bli noe som er sååå mye diskutert her inne heller. Ser jo hvor rolig det er på flere av de andre sonene.

Men dette er ikke opp til meg, jeg bare utrykker meg i et forum som alle andre. (det lønner seg jo aldri uansett). Men kanskje vi andre skal begynne å slenge ut alle andre soner vi ønsker da? Komme med noen "gode" ideer vi også. Har masse på lur, men syns ikke det passer inn på et dyreforum desverre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest naturlige ville vel være å kalle det "Dyrehagen"? Det er jo mange spørsmål knyttet til både potteplanter og uteanlegg som burde være av interesse for dyreinteresserte:

- giftige planter

- nyttige planter

- planter som kan brukes som for til ulike dyrearter

- planter som tåler markerende hanhunder

- planter som tiltrekker seg dyreliv

- måter å anlegge hage på som er til glede for husdyr

- planter som bedrer innemiljøet

- akvarieplanter

Flere forslag?

Litt OT kanskje, men gressplener tåler iallefall ikke markerende tisper (les Chicka) :D

Jeg lot Chicka få lov til å tisse nestenhver dag på en liten grønn plenflekk her borte ifjor sommer, helt til jeg la merke til stygge brune flekker på plenen...ga meg fort med å la hun tisse der ja, selvom den er "kommunal" :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si, men altså, tviler sterkt på en grønn sone kommer til å bli mye brukt. Og hvis man har splørsmål om noe som har med planter å gjøre, kan man jo bare lage en tråd innpå altmulig :kiss: Min mening, er ellers veldig enig med BcRex :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT kanskje, men gressplener tåler iallefall ikke markerende tisper (les Chicka) :kiss:

Jeg lot Chicka få lov til å tisse nestenhver dag på en liten grønn plenflekk her borte ifjor sommer, helt til jeg la merke til stygge brune flekker på plenen...ga meg fort med å la hun tisse der ja, selvom den er "kommunal" :D

Litt avhengig av vær og hvor sunn gressplenen er, vil du etter hvert oppdage at de brune flekkene blir ekstra grønne og kraftigvoksende... Om man vil bruke energi på å unngå brune flekker, kan det være en idé å vanne flekkene der hunden tisser med én gang, sånn at man fortynner urinen.

Se! Dyrehagen har allerede bevist sin eksistensberettigelse (synes jeg, da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pr.d.d. 11 underforum i Dyresonen.no. De 8 dyreforumene fremstår som selvstendige forum med eget no-domene. Hvis man skriver inn url`n får man kun opp den sonen, Generelt og Drift og utvikling. Kanskje ville et subforum under generelt være tingen? Noe man kan kalle "Hobbyprat" eller noe?

Eller "Andre hobbyer". Det hadde vært gøy å se hva folk holder på med i tillegg til hund. Men "Dyrehagen" er et godt forslag også da. Jeg som lider av både hundegalskap og havesyke synes jo de to hører sammen :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pr.d.d. 11 underforum i Dyresonen.no. De 8 dyreforumene fremstår som selvstendige forum med eget no-domene. Hvis man skriver inn url`n får man kun opp den sonen, Generelt og Drift og utvikling. Kanskje ville et subforum under generelt være tingen? Noe man kan kalle "Hobbyprat" eller noe?

Ikke at jeg var interessert, men syns nå dette er et veldig godt forslag :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Andre Hobbyer er jo veldig aktuelt, da Alt mulig blir veldig stor og uoversiktlig. Spørsmålet er så om Dyrehagen fortjener noe eget - vet ikke hvor stort potensiale det har..

Dyrehagen fortjener helt klart noe eget (OK, kanskje litt inhabil, siden jeg er så godt fornøyd med navnet) - kanskje vel så mye som undersonen "Spill" på Data og IT, som har 2 emner? Har allerede flere emner klare, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av vær og hvor sunn gressplenen er, vil du etter hvert oppdage at de brune flekkene blir ekstra grønne og kraftigvoksende... Om man vil bruke energi på å unngå brune flekker, kan det være en idé å vanne flekkene der hunden tisser med én gang, sånn at man fortynner urinen.

Se! Dyrehagen har allerede bevist sin eksistensberettigelse (synes jeg, da...).

Inpiserte plenen idag og det er sant som du sier, der de brune flekkene var ifjor så er det grønnere flekker i år.

Men jeg tror ikke jeg skal tyne grensene og fortsette å la hun tisse på gressplenen, kan fort få kjeft selvom det er offentlig plen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...