Gå til innhold
Hundesonen.no

Blondie & Tidi


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for omtanke ❤️ Dessverre ble det ikke snakk om måneder en gang ?Tidi fikk sovne inn onsdag 13 mars ? Hun virket noe bedre på søndag og mandag etter at hun hadde fått supplerende medisin

Blondie har blitt 14 år! Hipp hipp hurra!

Tidi var tiltenkt å ha et kull hos oppdretter nå i vinter. Men før hun eventuelt skulle parres, så skulle hun ta ultralyd av hjertet da det er dukket opp en del unge kelpier med hjertefeil. På vei til

Posted Images

Neinei! Var ikke noe galt med det, bare genuint nysgjerrig :) Du sparer deg selv for litt "krefter" om du ikke sier det, hehe.

Jeg synes også at mange har dårlig felt på hundene sine, 2 av, 2 på. Mange roper "STÅÅÅ" og bikkja stopper ikke engang.. Men har også sett et par ordentlig fine 2x2 også. Men running contact ser mye bedre, og naturlig ut, og feltene er bombesikker om den virkelig har "metoden inn".

Var ikke ment som kritikk, bare nysgjerrig på forskjellige metoder :)

Hehe, skal ikke så mye krefter til å rope hopp :lol: Det er nok bare blitt en vane for min del. Kanskje det faller ut med tiden. Jeg har prøvd når jeg har gått med andre hunder, å droppe det å si hopp, men det sitter for langt inni sjelen altså :P

Veldig mange dårlige felt ute å går. For meg med liten hund som sjeldent klarer å hoppe over hele feltet, så ser jeg ikke vitsen med å bruke tid på at hun skal stoppe opp. Etter å ha sett så utrolig mange dårlige 2 av og 2 på felt på konkurranser, så sa jeg til meg selv at jeg ville ha løpende felt på min neste hund som vil ha litt mer størrelse også. Men det kan jo som sagt være det forandrer seg :) Er jo det jeg har mest erfaring med på en måte, til tross for at jeg ikke har trent det inn slik man skal med Blondie.

Så søt liten sommerfugl :wub:

Hihi, takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Jeg har blitt forelsket i rasen jeg nå.. :wub: Traff en nydelig liten rakker av en papillon som hadde tatt seg en tur på egenhånd da jeg var ute og gikk tur her om dagen. Har kom springende mot meg og hoppet på meg og ville bare ha kos. Så jeg tok ham opp og han bare koooste seg i armene mine og slikket og var så søt. Herregud. Fikk nesten ikke lyst til å lete etter eieren :P Men han kom seg hjem til slutt, rakkeren.

Og konklusjonen er. Jeg DIGGER rasen! Og Blondie er intet unntak. Nydelige sommerfuglen :ahappy: Altså.. *overbevise meg selv om at jeg jo skal ha portis.. og i hvertfall ikke hund som røyter..*

Men seriøst. Vurderer virkelig papillon som neste rase nå, er helt solgt :aww:

Kan jeg spørre et spm. mens jeg er i gang? Hvordan er det med røytinga på rasen? Mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Jeg har blitt forelsket i rasen jeg nå.. :wub: Traff en nydelig liten rakker av en papillon som hadde tatt seg en tur på egenhånd da jeg var ute og gikk tur her om dagen. Har kom springende mot meg og hoppet på meg og ville bare ha kos. Så jeg tok ham opp og han bare koooste seg i armene mine og slikket og var så søt. Herregud. Fikk nesten ikke lyst til å lete etter eieren :P Men han kom seg hjem til slutt, rakkeren.

Og konklusjonen er. Jeg DIGGER rasen! Og Blondie er intet unntak. Nydelige sommerfuglen :ahappy: Altså.. *overbevise meg selv om at jeg jo skal ha portis.. og i hvertfall ikke hund som røyter..*

Men seriøst. Vurderer virkelig papillon som neste rase nå, er helt solgt :aww:

Kan jeg spørre et spm. mens jeg er i gang? Hvordan er det med røytinga på rasen? Mye?

Synes det er omtrent 0 røyting jeg, faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har mulighet til det på nybegynnertreningene, det er bare å gi beskjed så blir det tat hensyn til :)

2x2 er vel virkelig en måte å lære inn slalom på.... :P

2 av, 2 på kanskje? Jeg gjør det sånn ihvertfall :)

næææsj, eller 2 på, 2 av for de kresene :aww::P Jeg mente jo 2 av, 2 på, men for saken skyld, jeg brukte faktisk 2x2 også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har mulighet til det på nybegynnertreningene, det er bare å gi beskjed så blir det tat hensyn til :)

Ja, tror vi må prøve en gang. Men Hermes er enda veldig unghund, sosial, og skal helst klå på og herje litt med alle hunder han treffer på sin vei (vi jobber litt med det, men blir stort sett sporadisk trening når vi tilfeldigvis møter noen på tur). Men jeg har begynt å lese og bruke tipsene i Leslie McDevitt sin Control Unleashed, og der er det masse gode tips for å få en mer fokusert hund. Jeg føler det funker enn så lenge i hvert fall, men så er hverken jeg eller Hermes treningsnarkiser - vi liker best en god tur, vi :D Men, som sagt, hadde vært gøy å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :D

Kan jeg spørre et spm. mens jeg er i gang? Hvordan er det med røytinga på rasen? Mye?

Så herlig å lese :D Sånn bortsett fra at du ikke kan ha røytehund da :P Jeg er enig med Papillon, de røyter svært lite syns jeg. De har jo ikke underull, så det eneste de røyter er dekkhårene. Blondie røyter året rundt så jeg syns hun røyter lite mengder med hår om gangen ihvertfall. Kjæresten klager litt mer, men han ble skikkelig sjokkert første gangen han traff på en border collie i røyteperioden, så han vet nok ikke hva mye er :lol: Eller liker jeg det meste med rasen godt selv :D De er leken og glad hele livet, veldig ukompliserte hunder. Det eneste jeg virkelig ikke liker, som jeg har gjort utrykk for flere ganger før med både bilder og historier at jeg ikke liker, er pelsen. Papilloner elsker å tisse og bæsje opp ned, så pelsen i rumpen blir både gul og brun. Pelsen under magen og på beina blir full i kvister og mose. Og du må være nøye med hvor du får hund fra, for jeg hører stadig fra veterinær at de er redd for at hun skal bite for de er blitt bitt av papilloner før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den etterlengtede lydighetsfilmen er her :D Det er litt mye tull her. Jeg har for store sko på og plenen er full av kvister som stikker Blondie i rumpen og under beina, så hun hopper litt rundt. Men dette er noe av det gode fra treningsøkten :):lol: <-- til musikken, men jeg måtte bare!

Tips mottaes med takk! :D Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når hun ender opp med å gå foran meg, men til nå har jeg korrigert posisjonen hennes og belønnet når hun sitter riktig.

Til info så var hun interessert i å leke med selen sin FØR vi begynte å trene, det er ikke slik at jeg truer henne med at om hun ikke er flink, så tar vi på selen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den etterlengtede lydighetsfilmen er her :D Det er litt mye tull her. Jeg har for store sko på og plenen er full av kvister som stikker Blondie i rumpen og under beina, så hun hopper litt rundt. Men dette er noe av det gode fra treningsøkten :):lol: <-- til musikken, men jeg måtte bare!

Edit: den funker visst ikke likevel

Tips mottaes med takk! :D Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når hun ender opp med å gå foran meg, men til nå har jeg korrigert posisjonen hennes og belønnet når hun sitter riktig.

Til info så var hun interessert i å leke med selen sin FØR vi begynte å trene, det er ikke slik at jeg truer henne med at om hun ikke er flink, så tar vi på selen :lol:

ikke ta share linken, ta linken som er i url baren i browseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå om dagen koser jeg og Blondie oss på fjellet :ahappy: Vi går fine turer i fjellet og trener mye lydighet. Jeg jobber lange og mange timer, men noen dager får datteren til noen andre som jobber her lov til å lufte henne, og det er nok bra for Blondie :) Om jeg er stuepike så går jeg noen ganger inn til henne og lar henne leke litt i gangen noen ganger :ahappy: Det liker hun. Jeg håpet å få filmet litt trening en dag, men det er så mye regn og tåke at jeg vet ikke helt om jeg får det til. Kanskje i morgen :) I mellomtiden skal dere få to bilder :ahappy:

5878688204_72f23e321a_z.jpg

5898180688_21c2bec47e_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Siden sist har jeg og Blondie vært på Hemsedal og deltatt på agilitykurs i en uke! Der lærte vi masse, og forhåpentligvis kommer ting til å gå bedre fremover. Vi fikk beskjed om å trene på fremmadsending, og det gjorde vi på søndag når jeg var å trente med Ane :) Det gikk super fint! Jeg hadde to hopphindre, en liten rett tunnel og et hopphinder til på enden. Hele denne rekken kunne hun ta selv mens jeg stod i ro :ahappy: Stolt! Etterhvert skal hun kunne klare å ta kjempe lange rekker selv! Haha, neida. Vi trenger ikke å overdrive, men litt lengre enn dette burde hun klare på egenhånd.

6025082215_abefcedf0b_z.jpg

Vi har også trent litt slalom, og den så kjempe fin ut! Hun er ikke alltid helt sikker på hva slalomen er for noe om hun kommer inn fra veldig rare vinkler. Det er som oftest lettere for hun å ta den på den "vanskelige" siden :lol:

Om to uker skal vi til Oslo og stille ut på NKK Bjerke og Papillon spesialen! :D Jeg har en liten drøm om å få storcertet der, men med 45/49 papilloner, så får vi se hvordan det går. Det er jo lov å håpe :ahappy: I slutten av august skal vi delta på NM for Juniorer i Agility :o Det blir kjekt, skummelt og morro! Og i september skal vi stille ut på Miniatyrhundklubben sin utstilling i Bergen :ahappy: Det er kjekt å ha mye å glede seg til fremover.

I dag prøvde jeg å gå litt spor igjen med Blondie. Før har hun alltid stresset og rast igjennom sporet med nesen i luften om jeg har bundet henne til et tre og gått ut i skogen selv for å ligge sporet. Så i dag prøvde jeg å legge et like utenfor huset mens hun var inne, for å se om hun tok det roligere. Jeg la da sporet mitt ut i terrenget like ved huset mitt, som egentlig er en sauegård. I sommer har det stått to hester der, men jeg tenkte nå som så at dyr er det nå i skogen også. Men de dyrene som er i skogen ender kanskje ikke opp med å følge etter deg når du legger ut sporet, for så å stå seg midt i sporstaten og vente på at du kommer tilbake med bikkjen din. Og når du først er tilbake med bikkjen din, så står de kanskje ikke dønn i ro heller, eller går rett mot deg for å hilse på bikkjen din :aww: Dårlig planlegging? You think so! :lol:

Film av hestene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De e veldig glad i hunder - men Blondie e ikkje så glad i de!" hehe... :D

Haha :lol: Første dagen jeg gikk utpå der med Blondie så kom den ene hesten gående mot oss for å hilse på Blondie. Blondie ble rett, så jeg slapp henne ut porten :P Så kunne jeg kose med hesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg får vel skrive her også :)

I helgen var jeg og Blondie på NKK Bjerke. De hadde vi dobbel sjanse til å ta stor certet, med NKK utstilling på lørdagen og Papillon spesial på søndagen. På lørdag var det 45 papilloner og resultatet ble Excellent og 4.konk med denne kritikken:

27 cm. Meget god type, bra hode. Snuteparti skal ikke bli grovere m øyne (?). Noe vidstilte ører med rikelig beheng. Velkonstruert front. Ok overlinje. Meget vell kroppet. Flat hale. Typiske bevegelser. Meget god pelskvalitet.

Dommer var Linda Kjeksrud.

6068316321_f79bdb0974_z.jpg

På søndag var det 49 papilloner og Blondie fikk Excellent, 1 konk og CK med en super kritikk :D

Enough feminin head. Correct in every detail. Scisser bite. Deep chest and rib cage. Very good angelation in front and behind. Correct silhuette. Silky coat. Perfect presentation.

Dommer var Claudia Hollweg.

Så intet stor cert, men en super kjekk helg likevel. Blondie oppførte seg som alltid eksemplarisk i ringen! På lørdag var hun litt for flink for dommeren som likte glade papilloner som hoppet og tullet litt og konkurrente som mente de så dumme ut ved siden av oss :lol: , mens hun på søndag bare fikk skryt :ahappy: Det blir ny sjanse for stor certet på NKK Stavanger. Da skal Synnøve ta med Blondie og stille henne for meg :D Tusen takk for at du ville det :)

6068864150_6d8fdd8c6f_z.jpg

Bildene er tatt av Maria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ny sjanse for stor certet på NKK Stavanger. Da skal Synnøve ta med Blondie og stille henne for meg :D Tusen takk for at du ville det :)

:lol: Jeg får litt angst her nå! :lol: Neida! :D Gleder meg stort og håper jeg klarer oppføre meg i forhold til Blondie sine meninger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...