Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativt bildeprogram?


ida

Recommended Posts

Hittill har jeg behandlet bildene jeg vil legge ut i photobucket. Eller jeg "editer" dem ned til webmail størrelse. Stort sett er dette helt greit, men noen ganger ville bildet blitt mye finere om det var litt større. De gangene jeg har prøvd å legge ut større bilder, blir de slettet. :closedeyes: Jeg ser jo at andre legger ut store bilder og lurer på hvilke program dere bruker for å manipulere størrelsen til "akkurat lite nok".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker photoshop elements (koster penger), med det kan jeg velge nøyaktig antall pixler i bredden/høyden for å få bildet så stort jeg ønsker. Man kan gjøre det samme i picasa (gratis), men der kan man bare velge antall pixler i bredden. Det holder i de fleste sammenhenger, det er uansett ikke spesielt gunstig å endre balansen mellom høyde og bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner sikkert noen tips i den andre tråden om bilderedigeringsprogrammer som ligger her. Jeg kan iallefall anbefale Irfanview, verdens enkleste lille gratisprogram, bruker det hele tiden. Der kan du selv velge hvor stort bilde du vil ha ved å skrive inn feks hvor mange pixler bredt du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

"Gimp" er gratisvare. Det er et meget avansert bilderedigeringsprogram, og står ikke noe tilbake for Adobe sin Photoshop

Kan lastes ned på http://www.gimp.org/

Det kan sies at det kreves noen timer for å lære seg å bruke programmet ordentlig :icon_redface:

Photofiltre er imidlertid ganske enkelt å bruke, og kan fritt lastes ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...