Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt andre kull er født 02.01.08


Caroline

Recommended Posts

Da ser løpetiden ut til å være på vei. Jeg har planlagt dette kullet lenge nå, faktisk begynte jeg for et år siden når jeg tenker tilbake. Jeg hadde en favoritt blant hannhundene, men var hele tiden åpen for å ombestemme meg. Så fikk de hvert sitt cert og ble BIR og BIMi slutten av oktober i fjor. Da fikk jeg sett mer på herligheten, og ble enda mer forelsket. Men dog var jeg stadig på utkikk (noe jeg alltid er).

Hannhunden begynte å få noen avkom i landet, som så riktig lovende ut.

Her bør jeg begynne å oppsummere litt. Målet mitt for dette kullet er å forbedre spesielt hodet. Jeg har ei godt konstruert tispe noe over middels stor, men hun kunne hatt mer forfinet hode.

Derfor falt det endelige valget på hannhunden jeg hadde forelsket meg i fra starten av. Han har et nydelig hode, og kommer fra et oppdrett i England som er kjent for sine gode hoder. Nesten alle hans avkom har det samme nydelige hodet. Han er også velkonstruert og har en flott nakke, noe jeg liker godt. I det hele tatt utfyller de hverandre veldig godt. Begge er også røntget fri på hoftene (A), øyelyst fri og godt premierte (begge er champions). Jeg håper på ei søt tispe å beholde fra denne kombinasjonen, og er selvfølgelig veldig spent :)

Skal prøve så godt jeg kan å komme med oppdateringer.

Bilde av de vordende foreldrene ligger på hjemmesiden min.

Kennelnavn har jeg også søkt om, så jeg håper det kommer i orden så fort som mulig :P Hvis ikke får jeg etterregistrere det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Så flott at du lager en slik tråd, Caroline! Oppdater ofte og kom med MANGE bilder! Jeg skal følge med som en hauk :)

Du vet jo fra før av hva jeg mener om både hannhund og tispe- En virkelig spennende kombinasjon "of true British type".

*Krysser fingre for at alt går som det skal*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte bare å fundere litt her... Er løpetiden på vei, eller har den startet? :blink:

Vet du, jeg lurer litt på det samme jeg. For hun hovnet opp, noe hun pleier å gjøre et par dager før hun begynner å blø. Men nå er hevelsen nede igjen? :blink: Spørs om hun ikke har lyst til å lure moder'n litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette blir litt dobbeltpost, men passer ikke å redigere inn så..

Idag har vi ihvertfall vært i Oslo og øyelyst, så er det i orden før paring. Hun er fremdeles fri på øynene, og jeg hadde ingn mistanker om noe annet. Men avlsrådet anbefaler øyelysning før hvert kull på tispene og hvert år for hanner som går i avl, pga. PRA som vises først i voksen alder. Så vi følger de retningslinjene klubben setter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida her skal det fristes :frantics: Håper på mange tisper atter en gang (mange bestillinger + skal beholde ei selv), men det er vel nesten farlig å si det høyt, for da kommer vel typisk nok bare hanner? :rolleyes:

Sist gang valgte jeg tricolour hannhund fordi jeg ønsket meg tricolour tispe. Ut kom to tricolour hanner og ei sobel tispe :rolleyes: Men jeg skal vel være glad til for at det i det hele tatt kom ei tispe som i tillegg ble den beste i kullet (minste hannhunden ble bare 6 uker, men hadde nok blitt liten hadde han levd opp).

Denne gangen vil jeg beholde den beste tispa (om noen) uavhengig av farge. Jeg har jo to soble og en tricolour nå, så det er ikke like nøye :whistle:

Godt jeg skal til Stavanger på onsdag og over helga, så går denne ventingen litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Iag er vi på dag 10, og det nærmer seg stådag. Hun står nå for vår andre tispe, godt tegn :blink: Venter på svar fra hannhundeier om når vi skal gjøre første forsøk. De bor ikke så langt unna heller denne gangen, så det går liksom an å ta en testtur. Verre var det sist, da reiste jeg over 70 mil, men det var det jo jammen verdt også :poke:

Oppdaterer selvfølgelig når paring er gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...