Gå til innhold
Hundesonen.no

"Her vokter jeg" ol.


Huldra

Recommended Posts

Vi har endelig fått oss inngjerdet hage, og så tenkte jeg å kjøpe en sånt skilt som vi kan henge på porten, sånn at inntrengere er litt advart mot en glad springer før de velger å gå inn. Jeg var på Dyrenes Verden på Lade, og skulle egentlig ha skiltet med "Watch out, Springer about!" men neeeeida, det hadde de ikke flere igjen av. Eneste var "Her vokter jeg" og med valgfritt bilde/dekal, men det vil jeg egentlig ikke ha. Så derfor lurer jeg på om det finnes noe tilsvarende det jeg er ute etter, om andre butikker selger det, eller nettbutikker? Jeg vil helst ikke ha et skilt der det står at hunden vokter, da syns jeg mitt førstevalg er bedre.

Jeg har også lett etter en nettbutikk som jeg har vært inne på før, men ikke husker navnet på. De selger massevis av hundeting, men ikke noe til selve hunden, bare MED hund; kalendere, kopper og krus, osv. Tenkte kanskje at de hadde et sånt skilt. Noen som vet hvilken jeg tenker på? (Jeg har til og med bestilt fra den nettbutikken en gang, men doh! selvsagt husker jeg ikke hva den het!) :wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du slem som legger ut sånne sider :icon_redface:

Ikke bare jeg som er slem mot deg :rolleyes:

Hevnen er søt. :P

WTF?? Hva søkte du på? De var jo himmelsk kule! Kanskje jeg må ha flere??! :P

Butikker jeg har vært innom før rett og slett. Så hadde linkene lett tilgjengelig fra hjemmesida mi. (Egentlig skulle ikke det vært lov, for det er livsfarlig for Visakortet....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikker jeg har vært innom før rett og slett. Så hadde linkene lett tilgjengelig fra hjemmesida mi. (Egentlig skulle ikke det vært lov, for det er livsfarlig for Visakortet....)

Puh, jeg trodde jeg var skikkelig dårlig å søke.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg, og den er i hvert fall med "Watch out, Springer about" :) Vet ikke om det er den du i utgangspunktet så etter men...

Edit: kanskje det er zolos.no du tenker på i utgangspunktet?

Jepp, var den jeg tenkte på! :P Og joda, det var zoolos jeg mente også! Gosj, er du tankeleser? ;)

De nirm sendte link til var jo kule, men porto koster jo det dobbelte av selve skiltet, så til sammen kom det på ca 30 dollar. Skal sjekke ut porto, og fundere på hva som kommer til å ta seg best ut på porten vår.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var den jeg tenkte på! ;) Og joda, det var zoolos jeg mente også! Gosj, er du tankeleser? :P

De nirm sendte link til var jo kule, men porto koster jo det dobbelte av selve skiltet, så til sammen kom det på ca 30 dollar. Skal sjekke ut porto, og fundere på hva som kommer til å ta seg best ut på porten vår.. :P

Jeg har skjulte talenter tydeligvis :)

Er enig i at de Nirm kom med var utrolig stilige! Porto er, som du sier, et minus, det varierer jo ofte veldig. Eventuelt får du bare bestille en hel haug og henge opp alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjulte talenter tydeligvis :)

Er enig i at de Nirm kom med var utrolig stilige! Porto er, som du sier, et minus, det varierer jo ofte veldig. Eventuelt får du bare bestille en hel haug og henge opp alle sammen ;)

Ja, da er i alle fall folk advart..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er i alle fall folk advart..! :)

Nettopp :Laugh: Jeg må innrømme at jeg sikler litt på de andre skiltene også gitt. Kjøpte jo det fra Zolos på en utstilling nettopp fordi jeg fant noe med springer på, men nå var det jo plutselig en haug med valgmuligheter her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt fra http://www.norgeshundeportal.no/startside.htm

mye fine bilder også kan man eventurlt bruke bilde av egen hund hvis man vil.

De var ganske dyre (200kr) i forhold til "Watch out, springer about!" (40 kr), dessuten stod det jo at hunden voktet, og det vil jeg ikke ha. Pluss for at man kunne designe egne skilt, men de var jo også i en litt høyere prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...