Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling - hunder uten stamtavle?


ella.sh

Recommended Posts

På valpeshow kan du bare si at ikke registreringen er inne eller noe slik (?), så får du meldt på uten reg.nr. Valspehow er uoff. så der har de ikke så mye kontroll.

ja men likevel må det være en rasehund... Ikke blanding. Og valpens foreldre skal jo føres opp selv om valpen ikke har fått regnr enda. og man må skrive hvilken rase valpen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en hund med stamtavle fra enten faren eller moren kan kanskje være med på valpeshow..? Hørt noe om det...

Fra NKK regler for valpeshow : "Valpeshow er kun åpne for renrasede hunder..."

Men det er klart at hvis man vil gjøre seg til løgner for å kunne delta på et valpeshow med en valp som ikke er berettiget til stamtavle, altså per definisjon er renraset, så kan man sikkert levere inn en ufullstendig påmelding, uten reg nr på foreldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra NKK regler for valpeshow : "Valpeshow er kun åpne for renrasede hunder..."

Men det er klart at hvis man vil gjøre seg til løgner for å kunne delta på et valpeshow med en valp som ikke er berettiget til stamtavle, altså per definisjon er renraset, så kan man sikkert levere inn en ufullstendig påmelding, uten reg nr på foreldrene...

Det er slik jeg mener. Jeg har altså (bare så det er sakt) ikke gjort det selv, men jeg harhørt rykter om folk som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye info! Hvor renraset han er kan ingen garantere for. Jeg har kun sett foreldrene hans, så lenger ute i slekten kan det jo være noe...

Ok. Men da er han nok ikke fra ett registret kull... Kjøpte du han som renraset med lovnad om å få alle papir på hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...