Gå til innhold
Hundesonen.no

"Utslett" på magen.


SCRM

Recommended Posts

Valpen min er 4 mnd og idag la jeg merke til noe som muligens kan være utslett, det ser ut som kviser og det verker når jeg klemmer på det, det har en gugge farge, og noen plasser var det bare skurv. :P Dette er på magen.

Noen som har en formening om hva det kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han gått mye i skogen? Gjerne i mye områder eller sånt?

Var noen dvergpinscher som fikk det.. Ble etterhvert til små byller/kviser som sprakk.. Var vekke etter 2 uker.. De vasket det med pyrisept tror jeg..

aimi_byller.jpg

Sånn så det ut i alle fall..

Dette skrev noen om det:

Min kjære hund var full av dette "utslettet" dagen etter vi hadde vært i skogen/ute på myra. Hele brystkassa var full med sånne kviser og hun hadde også noen under armhulene og buken. Formen hennes var ellers fin, men hun slikket litt på de. Jeg dusjet henne med en spess. shampo (grønnsåpevann er også fint å bruke) og lot det være til dagen etter. Formen hennes var fin, og neste dag hadde det blitt bedre. De gulgrønne kvisene var borte og hade blitt til små røde skorper som var på tur bort. Ingen feber hadde hun heller.

Jeg tror hun kunne ha blitt rispet opp av lyng og andre småbusker eller stukket seg på noe da vi var på myra. Hun vasset også i myrvann, som sikkert var med på å irritere sårene. Jaro hadde ikke sånne, men var ikke så ivrig på å søke ball ute på myra heller...

Har dere vært noen plass der hun kunne rispet seg opp eller stukket seg på noe? Tistill eller brennesle?

Om kvisene ikke forsvinner ville jeg tatt turen til vetten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne hadde min hund da hun var valp også, det kalles visst "valpekviser". Har lest at dersom kvisene kommer på andre steder på kroppen i tillegg, og hunden evt. begynner å miste noe pels og slikt, så bør man oppsøke vetrinær for å ta prøver av huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar :P Det lignet litt på det pincheren har ja, men de er ikke så store enda.

Men skal følge med det, og vaske det med pyrisept så får jeg se.

Har ikke vært i skogen, men var med på skolen igår, en del gress osv. (landbruksskole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi hadde også litt sånn, ifølge dyrlegen (vi fikk det sjekket med det samme vi var der), så kom det ofte hos valper mens de var små, fordi det kan komme bakterier når de tisser.. Helt ufarlig og det går over fort. Kan bare passe på å vakse litt ekstra på magen om det blir ille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...