Gå til innhold
Hundesonen.no

Tolleren Josie


Miriam
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er det vel på tide med en liten oppdatering igjen Lang historie litt kortere: Rett før jul virket hun stivere og stølere enn normalt, ville ikke hoppe inn i bilen på samme måte, "stålsatte" se

Noen av dere har sikkert fått det med dere allerede, men verdens fineste, morsomste og vakreste Tollerfrøken er ikke mer… ? Hun ble akutt dårlig på kvelden 16. juni i år, og dessverre var det ingentin

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering nå nesten et halvt år etter operasjonen. Josie har vært mye bedre i ryggen etter operasjonen, og jeg ville valgt det samme om igjen hvis jeg måtte velge

Posted Images

Grattis med dagen Josie :)

Gratulerer med dagen Josie :)

vakre tollerdamen

Tusen takk, jeg er selvfølgelig helt objektivt enig i at hun er vakker :closedeyes:

Grattis med dagen Josie :)

Josie takker :)

Lilli, Noah og Sassen sender de beste ønsker for to-årsdagen til Josie - håper dagen blir knall.

Tusen takk, jeg skal i hvertfall gjøre mitt for at hun får en glitrende bursdag :) Hilse hundene tilbake, og gi Lilli en ekstra nuss fra meg.... Savner fortsatt lille piraja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen :)

Gratulerer med dagen til verdens beste Josie! Håper hun har hatt en fin dag i dag :blink:

Grattis fra oss også! Decoy sender et saftig tollerkyss til søte jenta :P

Grattis herfra også! Håper dagen ble flott. :D

Forsinka grattis fra oss også. Håper søteste hadde en fin dag :P

Tusen takk for alle gratulasjoner! :P Jeg tror Josie hadde en fin dag, hun fikk bade og apportere så mye hun ville (nesten, i hvertfall, hvis hun skulle få holde på så lenge hun ville så hadde jeg vel stått der enda *ler*), og da vi kom hjem igjen fikk hun et stort margbein som forsvant overraskende fort! Ingen skal si at hun er pysete når det gjelder å ta sats fra land og ut i vannet, i går tok hun sats fra en stein som var ca 3 meter over vannet (det var brådypt der hun hoppet ut, of course), så hun fikk seg jo en liten overraskelse da hele hodet forsvant under vannet *ler* Men, som alltid tok hun det hele med knusende ro og ristet det av seg mens hun ventet ekstremt utålmodig på at jeg skulle kaste den tomme plastflasken vi brukte som apportgjenstand.... Søte damen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

naww.. jeg elsker tollere <3 de hadde jeg lyst på før, men jeg fant ut at jeg ville ha en mindre også har jeg tatt rasevelger på canis og toller passet visst ikke for meg ,- men josie var kjempe fin ! =) lykke til videre =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som noen av dere sikkert husker fra i fjor, så hadde Josie en periode hvor hun kollapset i bakparten uten at vi klarte å finne ut hvorfor, trass i allskens undersøkelser. Nå har jeg begynt å se de samme tendensene som i fjor, så vi dro til veterinæren med en gang jeg så en antydning til det samme. Vi var hos Groruddalen dyreklinikk, en av de få klinikkene i Oslo vi ikke har vært innom før, så jeg hadde vel ikke de helt store forventningene til at de skulle hverken finne noe eller gjøre noe med henne. Overraskende nok var veterinæren vi var hos veldig nøye, og sjekket hele frøkna fra snute til haletippen omtrent, og da hun kom til nedre del av ryggen ved hoftene så ga Josie lyd fra seg - der hadde hun veldig vondt. Veterinæren foreslo at vi skulle gå til kiropraktor, og høre om han kunne hjelpe oss. Vi var der i går, og han var veldig overrasket over hvor stiv og øm hun var i bakparten, jeg fikk beskjed om å massere henne daglig pluss at vi skal tilbake til ham neste mandag og antageligvis en del mandager fremover. Han kommenterte også ganglaget hennes, at hun gikk litt "uryddig" og sirkel-aktig, som han så pent sa. Det har jeg jo ment en stund, men det er veldig få av de utallige veterinærene vi har vært hos som har kommentert det eller bedt om å få se henne gå, det er vel nå totalt tre stk...

Ellers ser det ikke ut til at Metacamen hjelper så mye foreløpig, men det er kanskje litt tidlig å si enda? Hun halter i dag, haltet i går og i helgen som var.

Veterinæren hørte også på hjertet hennes, vel og lenge, såpass lenge at jeg nesten skjønte at det var noe som ikke var helt som det skulle, det viste seg å stemme. Vesle frøkna har mild aorta stenose, dvs si (sånn som jeg forsto veterinæren) at hun har en slags innsnevring i en av de store årene ved hjertet. Ikke noe alvorlig, mente hun, og presiserte det flere ganger. Hun så vel for seg at jeg trodde at dette var dødsdommen for Josielille, så hun ville vel bare forsikre meg om at dette ikke var dødelig, i hvertfall ikke så lenge hun er slank og fin, og i relativt grei form ellers. Vi fikk gjennomført en hjertescanning som viste at hun har en bilyd til på hjertet, husker dessverre ikke hvor den var hen, men det var heller ikke noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

NÅ er det lenge siden jeg har oppdatert tråden til frk Josie, så det blir en liten bildespam fra i går, basing i snøen (som vi har mer enn nok av)...

Bråbrems:

5450357415_ecd8d445b0_z.jpg

"Ropte du?"

5450359329_94a3f7a3a5_z.jpg

"Jeg kommer!"

5450361063_6ec81ca74d_z.jpg

5450362751_9f4a401d68_z.jpg

5450973310_412da5d390_z.jpg

5450366403_d3939304c4_z.jpg

Sluttresultat av galskap i anmarsj:

5450335677_5380223272_z.jpg

Vi har litt snø i hagen, liksom...

5450948968_81f477ebff_z.jpg

Med fjoner på ørene (kommer bilder i morgen av frøken uten fjoner på ørene):

5450932794_139544953e_z.jpg

"HVOR forsvant ballen min????"

5450927038_a59b0cd325_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josieører før de møtte Caroline og saksen hennes:

5469611996_324ec04aa7_z.jpg

Josieører etter møtet med Caroline og saksen hennes:

5469613718_18f5732d67_z.jpg

Og tuuusen takk igjen til Caroline! Josie ser så mye mer "ryddig" ut nå :D

Edit: Litt rask på knappene her, la til et etter-bilde av øret så poenget faktisk kommer frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt hun er :)

Så ut som det var på høy tid Josie møtte saksa til Caroline :lol:

Takker :)

Jeg synes hun er en helt naturlig skjønnhet, jeg! :)

Tusen takk! :)

Altså, jeg er veldig fornøyd med Josie, jeg har alltid syntes at hun er veldig søt med fjonene sine, men med tanke på utstilling så er det en del ting som gjenstår. Det aller meste går på meg, at jeg har så skikkelig dårlig peiling på pelsstell, det har aldri brydd meg så mye før nå når jeg vurderer å stille henne senere i år.

Ja, jeg kan bade henne og børste av henne pels, hun blir ren og fri for død pels, men på langt nær klar for utstilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med bakparten hennes? går hun bedre? halter hun enda? hva ble svaret på HD røntgingen? (så ikke det noe sted)

Nydelig toller hvertfall :):)

Hun er fortsatt litt stiv i bakparten innimellom, men ingen flere "anfall" som før *bank i bordet* Hun er røntget helt fri på begge hofter, så antageligvis er det låsningen hun hadde i ryggen som gjorde at hun haltet. Kiropraktor hjalp mye der, i kombinasjon med akupunktur :) På de kaldeste dagene har vi på dekken, og da er hun mye mindre stiv når vi kommer inn igjen. Akkurat nå er hun faktisk frisk som en fisk, nå venter jeg bare på at hun skal få pels så jeg kan få stilt henne litt.

Tusen takk! Jeg er selvfølgelig helt objektivt enig med deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fortsatt litt stiv i bakparten innimellom, men ingen flere "anfall" som før *bank i bordet* Hun er røntget helt fri på begge hofter, så antageligvis er det låsningen hun hadde i ryggen som gjorde at hun haltet. Kiropraktor hjalp mye der, i kombinasjon med akupunktur :) På de kaldeste dagene har vi på dekken, og da er hun mye mindre stiv når vi kommer inn igjen. Akkurat nå er hun faktisk frisk som en fisk, nå venter jeg bare på at hun skal få pels så jeg kan få stilt henne litt.

Tusen takk! Jeg er selvfølgelig helt objektivt enig med deg :(

Godt å høre :)

Jeg har en liten ting for tollere jeg :) Jeg må nok få meg en toller en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...