Gå til innhold
Hundesonen.no

Symaskin


Ingvild

Recommended Posts

Du får google litt og se på Singer, Bernina etc. Jeg har en Janome Easy jeans, den er vel sånn i mellomskiktet når det gjelder pris, jeg ville ha en som kan brukes på tjukke dongerisømmer og til reparasjon av båtkalesje(!)

De har faktisk en billig symaskin på Claes Ohlsson også (skrives det sånn?), men jeg vet ikke hvor bra den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en som varer "til jeg dør" - skal ikke kjøpe enda, for foreløpig kan jeg bruke pappa sin når jeg får pussige innfall og har behov for symaskin, men når jeg flytter ut må jeg etterhvert skaffe meg en egen en som kan vare en god stund (selv om den ikke blir brukt skikkelig heftig).

Men skal google litt og se hva jeg finner. Er ikke Pfaff også et symaskinmerke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mininga å stjele tråden din wesminister, men dette er kanskje relevant for deg også?

Hvis en vil ha en symaskin som en kan sy seler, dekken, gardiner, skinn og sånt på, hvilke maskiner anbefaler dere? Har litt lyst på en sånn symaskin hvor en kan sy mønster/bilder på, men de koster jo en goood del mer enn det jeg har råd til å legge i en symaskin :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Ikke mininga å stjele tråden din wesminister, men dette er kanskje relevant for deg også?

Hvis en vil ha en symaskin som en kan sy seler, dekken, gardiner, skinn og sånt på, hvilke maskiner anbefaler dere? Har litt lyst på en sånn symaskin hvor en kan sy mønster/bilder på, men de koster jo en goood del mer enn det jeg har råd til å legge i en symaskin :rolleyes:

En men monsternål ;) Aner ikke hvor mange nåler jeg har knekt, og har inntrykket av at det er der problemet stort sett ligger når man skal sy seler. Så kanskje en du kan ha forskjellige nåltykkelser i? Finnes det forresten? Jeg aner ikke. De jeg har brukt har det ikke gått på og resultatet har som sakt vært mange knekte nåler. Har lurt litt på dette selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk maskina mi i bursdagsgave, jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg har en mistanke om at grunnen til at jeg fikk en ekstra kraftig en var at mannen min trengte å få reparert kalesjen på båten. Der skulle det syes på mange lag med tjukk seilduk. Dette står om Janome Easy Jeans i reklamen: "En maskin så kraftig at 12 lag dongeri syes som smør og en syvdelt transportør hjelper deg frem over de høyeste sømmene". Man kan bruke tykke nåler i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Jeg fikk maskina mi i bursdagsgave, jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg har en mistanke om at grunnen til at jeg fikk en ekstra kraftig en var at mannen min trengte å få reparert kalesjen på båten. Der skulle det syes på mange lag med tjukk seilduk. Dette står om Janome Easy Jeans i reklamen: "En maskin så kraftig at 12 lag dongeri syes som smør og en syvdelt transportør hjelper deg frem over de høyeste sømmene". Man kan bruke tykke nåler i den.

Et lite kjapt søk og jeg fant den på tilbud her til 4000... Se litt ned på sida. Orginalpris 6300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk maskina mi i bursdagsgave, jeg vet faktisk ikke hva den kostet. Jeg har en mistanke om at grunnen til at jeg fikk en ekstra kraftig en var at mannen min trengte å få reparert kalesjen på båten. Der skulle det syes på mange lag med tjukk seilduk. Dette står om Janome Easy Jeans i reklamen: "En maskin så kraftig at 12 lag dongeri syes som smør og en syvdelt transportør hjelper deg frem over de høyeste sømmene". Man kan bruke tykke nåler i den.

Nå spør jeg nok kjempelurt, men man kan vel bruke tynne nåler i den også? Er også på utkikk etter symaskin som jeg vil kunne bruke både til å reparere dekken og seler osv samtidig som jeg kan bruke den til 'vanlige' tynne stoffer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo kunne sy gardinene med den også.. Nå henger de litt for mye i gulvet, og på nyåret får vi (forhåpentligvis) valp, så da er det jo greit å ha fått sydd de litt opp til da;) Også var det de selene jeg har liggende i boden, halsbåndene og alle de meterene med fleece, teddyfor, jervenduk-stoff o.l. som skal bli til dekken og varmeposer til bikkja (bikkjene)..

Får vel sende rundt ønskelista mi nå snart, har heldigvis bursdag før jul;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde vell egentlig jeg kunne litt om siden jeg har gått på design og tekstil og lært mye om symaskiner :rolleyes:

Janome er et veldig bra merke, faktisk det mest solgte i norge de siste årene. Det er maskiner av skikkelig kvalitet. Som sagt er easy jeans fra janome perfekt til bruk av sying av tykkere stoff og flere lag. Tror den ligger på ca 4-6000 kr. husker ikke helt. Janome har maskiner for alt, uansett bruk, vanlige symaskiner, broderimaskiner osv. Prisene ligger fra ca 2000 - rundt 40000 for de aller beste. Kommer jo også an på hvilke funksjoner du vil ha med.

Jeg var på et symaskinkurs der vi brukte Janome Jubilee 85. En utrolig god maskin! Vil også ambefale pfaff (men tror det er mer industimaskiner), husquerna har og gode maskiner. Det aller lureste du kan gjøre er å reise til en lokal forhandler og spørre de ut, så vil nok de finne den maskinen som passer best til ditt bruk ;) Jeg har skikklig lyst på en Janome, men har en husquerna for tiden som jeg er kjempe fornøyd med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...