Gå til innhold
Hundesonen.no

På tide med et hundetreff?


eyeheartsammy

Recommended Posts

hei hei!

Noen som har lyst til å bli med på et hundetreff i den nærmeste fremtid? Enten gå på tur på fjellet eller finne et sted hvor våre kjære små (eller store) kan løpe litt, leke og sosialisere seg? jeg vet at jeg har en liten dachs hjemme så har veldig lyst til å leke med andre hunder.

noen forslag til når og hvor det kunne ønskes å ha et lite treff??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake hadde vi i regi av Norsk Hundetreff avd. Bergen ukentlige treff med runden og litt til i Langeskogen. Dette forsvant stille og rolig ut i det tomme intet, men skogen er her og er fortsatt like fin.

Her er det som om det er et hundetreff daglig, med hunder i alle størrelser og raser.

En av de beste lekevenninnene til min egen hund er utrolig nok en liten dachs.

Mange snille og sosiale dyr å treffe på her, og veldig mange som reiser hit for å la sine egne søte små få være med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne er ofte i langeskogen, begge har dvergpinschere.. Tror muligens vi har truffet på deg Andre?? Er ikke sååå mange med blanding av rottweiler og GD?? Om det er du som har den rolige, snille STORE tispen da... :whistle:

Er i alle fall mange hunder der i alle former og størrelser.. Mange og leke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en venninne er ofte i langeskogen, begge har dvergpinschere.. Tror muligens vi har truffet på deg Andre?? Er ikke sååå mange med blanding av rottweiler og GD?? Om det er du som har den rolige, snille STORE tispen da... :P

Er i alle fall mange hunder der i alle former og størrelser.. Mange og leke med :P

Det er nok oss dere har truffet på, ja...

Til opplysning så er det 3 kull av denne blandingen her i Bergen, men Xena er den eneste som er fastboende i området her og er den eneste som har de her fargene og tegningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok oss dere har truffet på, ja...

Til opplysning så er det 3 kull av denne blandingen her i Bergen, men Xena er den eneste som er fastboende i området her og er den eneste som har de her fargene og tegningene.

okei, ja mener å huske at du fortalte om flere ja :P Syns Xena er virkelig flott jeg.. og hun virket veldig avslappenses på min spinnville hund, helt merkelig egentlig, milli ble nesten rolig i hennes nærvær.. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Xena er virkelig flott jeg.. og hun virket veldig avslappenses på min spinnville hund, helt merkelig egentlig, milli ble nesten rolig i hennes nærvær.. :Laugh:

Er ofte på den måten.

Både xena og jeg har visst en form for beroligende effekt på visse omgivelser, både i dyre- og menneskeverden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UUhmm er nødt til at spørge, hvilken bus er bedst at tage fra bystasjonen for at komme dertil?

Jeg har prøvd å gi deg veibeskrivelser før, men da du ikke vil motta personlige meldinger lengre så kan man nesten tro at du var redd for noe.

Fra busstasjonen er det vel alle busser som går mot Fana ihvertfall. Bare å spørre sjåføren om han går over Fjøsanger.

Men det enkleste for deg som ikke er så kjent her i byen, og med null fare for at du skal reise for langt er at du bare går bort på Bryggen.

Her slenger du deg inn på linje 5 eller 6 (Kortest med linje 6) og tar bussen til endestoppen. De her bussene går med ca. 15 min. mellomrom.

Etter endestoppen er det vel kanskje 15 min. å gå bort til skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sauene er fortsatt ute, men de er da hvor de skal være. Som fastboende i området så vet jeg om flere lekeplasser enn på bueskytter-banen (som forresten er LANGT vekke fra sauene.)

Bare si et tidspunkt å treffes på, så kan vi godt guide litt.

Eneste er at i helgene mellom 11 og 14 er det ofte som et 17 mai tog i skogen her, og da er det nok ikke helt ideellt å treffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauene er fortsatt ute, men de er da hvor de skal være. Som fastboende i området så vet jeg om flere lekeplasser enn på bueskytter-banen (som forresten er LANGT vekke fra sauene.)

Det kommer an på hvilke rase en har og hvor stort den går/jaktlyst, i luftlinje/gjennom skogen er det ikke mange meterne.

Om man er i humør til litt terrenggåing og motbakker er det mange fine stier oppover mot Gullstølen/steinen og Løvstakken man kan lage en god rundtur av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvilke rase en har og hvor stort den går/jaktlyst, i luftlinje/gjennom skogen er det ikke mange meterne.

Om man er i humør til litt terrenggåing og motbakker er det mange fine stier oppover mot Gullstølen/steinen og Løvstakken man kan lage en god rundtur av :)

Har vært skikkelig fint oppover Løvstakken denne uken, men vi treffer veldig få folk som tar med hundene sine i skauen. De fleste traver rundt på fortau, asfalt og grus av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været holdt seg greit nok, vi var ikke så mange, men det gjør vel ikke så mye.

Trynet mitt er fortsatt like helt etter at jeg blåste Shira i nesen, Einstein har vel en halv skog med seg i pelsen, Charlie fikk jeg er blitt rolig blikket, lommene er tomme for godbiter og det er nok noen søte små som sover i hvert sitt hjem akkurat nå.

Alt gikk med andre ord som det skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...