Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hvilket halsbånd?

Hvilken type halsbånd bruker du på hunden din?  

35 members have voted

1. 1.

• Vanlig
      21
    • Halvstrup
      6
    • Helstrup
      4
    • Sele
      4
    • Halti
      0

Recommended Posts

På frøya bruker vi vanligvis halvstrup.. Ikke fordi hun drar, men fordi hun snor seg ut av et vanlig hvis hun f.eks MÅÅ møte en annen hund plutselig.. Og hvis det er lillesøstrene mine som går med henne da, så har de null sjanse for hun hører bare på de i bånd.. jeg foretrekker egentlig et fint lærhalsbånd jeg- uten strupeeffekt, hvis hunden kan bruke det

Jeg bruker vanlig lærbånd. :)

Men skal kjøpe Sæle til Zico da, han drar sånn, spesielt når vi er på tur sammen med andre. Jeg har prøvd halvstrup da, men det er ikke no bedre. Går bare å drar uansett og høres ut som om han kveles.. :roll:

Jeg bruker vanlig halsbånd! Rogz for dogz :) Eller sele, hvis jeg bruker flexi eller langline.

Jeg bruker vanlig halsbånd! Rogz for dogz :) Eller sele, hvis jeg bruker flexi eller langline.

Seriøst? Trodde du minst måtte ha strupe på henne.. Regna egentlig med at du hadde pigghalsbånd og.. Klarer du virkelig å kontrollere henne uten det??

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg bruker halvstrupe fordi det er greit å ta av og på.

Har du hentet det bilde fra en nettbutikk Kristina? Isåfall, hva er adressen? Trenger en halvstrupe med refleks..

Seriøst? Trodde du minst måtte ha strupe på henne.. Regna egentlig med at du hadde pigghalsbånd og.. Klarer du virkelig å kontrollere henne uten det??

Jeg må ha pigg... og helst strøm også.. hele tiden, tilfelle de gjør noe galt... er jo helt klin umulig å kontrollere dem uten!! :P

Bruker heltvanlighalsbånd jeg ja :P På fjelltur bruker jeg sele :P

Jeg må ha pigg... og helst strøm også.. hele tiden, tilfelle de gjør noe galt... er jo helt klin umulig å kontrollere dem uten!! :)

hæhæ :P Jeg er nok bare ekstremt sterk :P

Jeg bruker halvstrupe fordi det er greit å ta av og på.  

Har du hentet det bilde fra en nettbutikk Kristina? Isåfall, hva er adressen? Trenger en halvstrupe med refleks..

Hvis du høyreklikker på bildet finner du adressen. :wink:

Jeg bruker vanlig på Goshi fordi hun trenger ikke annet. Men når vi går på fjellet så bruker hun som regel sele.

Har lærhalsbånd til Arjen. Men det skal byttes ut så snart jeg får penger på konto. Blitt for stort til ham - vider seg ut når det blir vått. :roll:

Tenker det blir enten halv- eller helstrup.

Guest Vicky
lunah har halvstrup. for det er så greit å ta av og på.

Halsband_refleks.jpg

sånn bruker vi... men Vicky går sjelden i bånd egentlig...

For øyeblikket bruker vi vanlig, men skal kjøpe sele til han når han blir litt større.

Helstrup nå etter i går.. Oppdretter sa jeg burde det siden Mona trekker så fælt, og gjett hva, det funker :) Hehe.. Men hun går bare med det når jeg feks skal på tur/ha henne med nytt sted og generelt ha henne i bånd. Ellers går a uten.

Så har jeg to sånne Gresshoppa med refleks, samt et enkelt lærhalsbånd som er nå på det ytterste hakket :D

Jeg har lærhalsbånd som jeg er kjempefornøyd med og en rød og svar sele som jeg ikke klarer å tyde navnet på..

Jeg bruker et helt vanlig lærhalsbånd nå når han har blitt så flink å gå i band :) , men har brukt både hel- og halvstrup tidligere.

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg kjenner helt motsatt, er ikke klar for å reise hjem på mandag 😭 Ingen hunder og liten hytte her, da, det kan jo ha litt med saken å gjøre  Gleder meg veldig til å se voffs igjen, men hadde det ikke vært for henne så kunne jeg godt vært her et par uker til.. 
    • Ja, jeg leste også det. Men det var ikke på bakgrunn av hund i skiløype at hun fikk bot. Det er i det hele tatt ikke nevnt om det er lov med hund i skiløypa. Det var brudd på båndtvangen innenfor 150m av skiløype som visstnok var problemet. Hadde hun stått midt i skiløypa med hundene i bånd hadde hun altså ikke fått denne boten. Forøvrig blir jeg fremdeles ikke helt klok på denne historien. I NRK artikkelen står det bare nevnt dette med 150metersregelen som bunner i at folk er redd for hunder, i Dagbladet er det mest fokus på det samme, men det nevnes også båndtvang fra 1. mars og dette med økosystem. Hvis sistnevnte var årsaken så har jeg litt mer forståelse for firkantetheten, men det er jo ikke det som blir sagt. 
    • Misunnelig! 😭😭😭 På at du har så få dager igjen å vente. Synes egentlig at ventetiden går fort, men den kan liksom ikke gå fort nok.   Halsbåndet ligger klart, har kjøpt inn valpefôr og nå trenger jeg bare litt tørkerull. 😛 
    • Leste denne saken et annet sted der hun hevdet å gå i scooterspor, derav mitt svar over. Gikk hun i skiløype er det vel ikke så overraskende at noen håndhever 
    • Begynner å kjenne at det er nok med fem dager på en liten hytte med familie og hunder som ikke kommer overens og fullt kjør. Spesielt når man har ulikt syn på hundeoppdragelse og trening, slitsomt for både oss og bikkja, så tror det blir hjem etter middagen i kveld. 😅  Men, på den annen side, godt å kjenne på hvor mye man setter pris på å være hjemme med bare de nærmeste! Tror både vi og hunden trenger en rolig sofakveld hjemme ❤️
  • Nylig opprettede emner