Gå til innhold
Hundesonen.no

tur-venn i oppland søkes


swimzy

Recommended Posts

heihei!

jeg flyttet til søndre land for ca 2 år siden snart, og jeg har ikke funnet noen hunder i nærheten av der vi bor, som vi kan gå tur med!

Så derfor lurte jeg litt på om det er noen her inne fra områdene søndre land- nordre land -gjøvik som kunne tenker seg turkamerater!

Jeg er ei jente på snart 26 år, som har odin, golden retriver gutt på snart 2 år!

han er veldig snill og glad i folk og dyr og savner nok en venn, siden vår forrige hund gikk bort for 1 års tid siden nå.

Ta kontakt hvis du har lyst på en turvenn, vi kan arangere en lekedag, vi har en stoor hage hvor hunedne kan løpe løs å kose seg masse, over 2,5 mål med tomt, så der får de kost seg masse! :-)

mvh matmor og odin!

Jeg har forresten bil, så ingen problem for meg å kjøre til både hov, dokka og gjøvik! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

jeg tar oppigjen denne tråden.......

er det noen som har lyst på en tur - venn elller lekekamerat i området gjøvik - søndre land- nordre land- dokka??

odin å jeg har gjerne lyst på tur venner og lekevenner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Pelsklumpen Toiwo og jeg bor på Gjøvik og vi har plenty med både biler og tid :) Han er rimelig ustabil på innkalling ( det er bare tull, i følge Klumpen) så det må enten bli tur i bånd eller på inngjerdet område for vår del.

Rimelig sosiale og omgjengelige begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min er også nokså ustabil på innkallingen ennå, så i bånd eller inngjerdet høres FLOTT ut for min del(jeg tør ikke slippe henne løs noe sted som ikke er inngjerdet uansett, pga hun KAN finne på å hoppe på folk når hun møtes dem, og jage katter)

Her hos oss har vi jo en stoor innhegning, som vi helt sikkert får låne sånn mellom 11-13.30 eller 16-19.30. :) Iallefall så lenge saken din er vaksinert i løpet av det siste året. :):P Også har vi litt mindre innhegninger, hvis du er redd for å ikke få tak i ham der. Dyret er relativt stabilt med andre hunder, hun kan bli litt vel ivrig i lek iblant, og kan irriteres. Men tåler det meste, bruker mye lyd, vel å merke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min er også nokså ustabil på innkallingen ennå, så i bånd eller inngjerdet høres FLOTT ut for min del(jeg tør ikke slippe henne løs noe sted som ikke er inngjerdet uansett, pga hun KAN finne på å hoppe på folk når hun møtes dem, og jage katter)

Her hos oss har vi jo en stoor innhegning, som vi helt sikkert får låne sånn mellom 11-13.30 eller 16-19.30. :P Iallefall så lenge saken din er vaksinert i løpet av det siste året. :D:P Også har vi litt mindre innhegninger, hvis du er redd for å ikke få tak i ham der. Dyret er relativt stabilt med andre hunder, hun kan bli litt vel ivrig i lek iblant, og kan irriteres. Men tåler det meste, bruker mye lyd, vel å merke. :P

Han er vaksinert i løpet av det siste året...hehe, han er "bare" 6 mnd enda :D

Han er alt annet en skvetten, vel vant med å løpes i senk av Bridie og går bra sammen med alt han har hilst på av dyr...foreløbig...

Bare jeg vet at han ikke har mulighet til å forsvinne over the hill and far away er det helt greit med store innhegninger :lol:

Eneste er kanskje at han er midt i puberteten og forsøker å jokke litt på diverse damebekjentskap...Kanskje noe din ikke setter så pris på ??

Siste forsøket var knøttlille Tiny, han la begge fremlabbene godt rundt henne, pakket henne innunder seg og satte igang. At han hverken rakk frem eller ned gikk ikke plagsomt innpå ham :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vaksinert i løpet av det siste året...hehe, han er "bare" 6 mnd enda :lol:

Han er alt annet en skvetten, vel vant med å løpes i senk av Bridie og går bra sammen med alt han har hilst på av dyr...foreløbig...

Bare jeg vet at han ikke har mulighet til å forsvinne over the hill and far away er det helt greit med store innhegninger :P

Eneste er kanskje at han er midt i puberteten og forsøker å jokke litt på diverse damebekjentskap...Kanskje noe din ikke setter så pris på ??

Siste forsøket var knøttlille Tiny, han la begge fremlabbene godt rundt henne, pakket henne innunder seg og satte igang. At han hverken rakk frem eller ned gikk ikke plagsomt innpå ham :P

Da går det jo fint. Vi er litt strenge på sånt her, og det er jo egentlig forståelig nok. Hehe, det høres veldig bra ut. De kan ikke egentlig forsvinne noe sted her, men de kan selvfølgelig stille seg i andre enden av jordet og nekte å komme, og da kan man få det morsomt med å få tak i dem igjen. :P Har opplevd det et par ganger, men går stort sett greit om en tar med seg den andre bikkja og setter seg ned med en kaffekopp et øyeblikk, da står de og maaser bak gjerdet. :D Så lenge de ikke graver eller er sånn 'hypre' på å komme seg under eller over gjerdet, men er fornøyd med å springe utpå noen mål, så går det bra.

Hun kan nok bli lettere irritert, men hun gjør ikke mer enn å si ifra, om enn det høres litt skummelt ut der og da, hun har mye stemme, mange (eiere) som reagerer på det.

Haha, høres ut som når Leo nuffe prøvde seg på Roya når hun hadde løpetid. Han er jo kastrert, så var jo greit, men så rimelig morsomt ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy stikker aldri av da så da KAN det jo hjelpe på at andre heller ikke stikker? Når det gjelder Toiwo så hjelper det vel kanskje ikke da har jeg skjønt, men... :D Men ellers så finnes det jo inngjerdede steder her og der, hundeplassen på Dokka feks.... lalalaaaaa.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner dere en inngjerdet plass blir i allefall vi mer enn gjerne med ;)

Ikke for det, han var forholdsvis flink når vi var på hyttetur, kom stort sett luntende når han ble gjort oppmerksom på godbiten, men hvor pålitelig den innkallinga er kan muligens diskuteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden inngjerdet plass på Dokka ikke er bra nok så vet jeg altså ikke jeg... høh..... <_<

kommer gjerne til Dokka jeg ;) Og Charlott får bare bli med, enkelt og greit :P

Da Roya????? ;) *mihhi*

Og Swimzy er jeg temmelig sikker på kan dukke opp på Dokka ;) Om jeg så må taue henne med fra halvveien. :P

Sett en dato da, jeg kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å komme meg til Dokka, men har jo ikke bil da. Er ikke så god på geografien her ennå, går det buss her nede fra og opp mot Dokka, og hvordan er de innstilt til hund på den, noen som vet? Eller må jeg evt til Gjøvik først, og så Dokka?

Det er mangelen på bil som er mitt store problem. :P Tog går fint, buss går greit så lenge busselskapet tar med dyr. ;)

Så spørs det bare hvordan Roya oppfører seg med andre hunder, har følelsen av at hun har blitt 'skarpere' i det siste, mindre aversjon for å si kraftig ifra om hun ikke vil ha noen til å snuse på seg. Men, hun behøver jo ikke like alle heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å komme meg til Dokka, men har jo ikke bil da. Er ikke så god på geografien her ennå, går det buss her nede fra og opp mot Dokka, og hvordan er de innstilt til hund på den, noen som vet? Eller må jeg evt til Gjøvik først, og så Dokka?

Det er mangelen på bil som er mitt store problem. :P Tog går fint, buss går greit så lenge busselskapet tar med dyr. :P

Så spørs det bare hvordan Roya oppfører seg med andre hunder, har følelsen av at hun har blitt 'skarpere' i det siste, mindre aversjon for å si kraftig ifra om hun ikke vil ha noen til å snuse på seg. Men, hun behøver jo ikke like alle heller. ;)

Kanskje enklere for oss med biler å komme til deg uten bil ?

Bare èn måte å finne ut av hvordan hundene går sammen på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke SÅ langt til Gran! ;)

Landekspressen går fra Oslo til Dokka da, men ikke veldig mange ganger i døgnet. Og ellers er det nok ikke så bra med kollektivtransport den veien er jeg redd..... :P

Men vi kommer gjerne til Gjøvik også vi om det er enklere (går vel tog den veien)! :P Må da finnes et avsidesliggende ikkestikkeavjorde eller noe et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere vet, Gran er ikke så verst langt! Men burde vel alltids kunne klare å komme meg til Dokka, har vi en inngjerda plass der som er tilgjengelig hele døgnet, så er jo det bra, her er det jo kun tilgjengelig 10.00-14.00, og 16.00-19.30, og da kun for bikkjer vaksinert innen et år siden som ikke hopper høyere enn 1,8m, eller er desperate på å grave seg ut. :D Men kunne nok gått an å fått til. :rolleyes2:

Jeg kunne jo kanskje klare å få typen til å kjøre meg til Dokka, dersom vi fastsetter en helg og han er ledig den helgen, han synes jo det er gøy med bikkjer han også, selvfølgelig. :D Eller Gjøvik, Gjøvik er lett å komme seg til, er jo bare å ta tog! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Dokka så har man jo hundeplassen. Altså treningsområdet for Land Hundeklubb. Der er det gjerde rundt, om ikke hunden er virkelig oppsatt på å stikke.

Jeg vet desverre ikke om noe sånn sted på Gjøvik der gjerdet er TETT. (det er det visstnok IKKE på treningsbanen til Gjøvik hundeklubb hører jeg folk sier). Og ikke kjenner jeg noen som har store inngjerdede plasser på Gjøvik heller desverre.

Vet bare om masse jorder som er fine på Gjøvik jeg, men det er jo absolutt ikke gjerder rundt dem. Samme gjelder på treningsplassen på Biri også. Både ved gamle Biri bruk og schæferhund klubbens treningsplass.

Egentlig er det rart vettu, at ikke flere hundeklubber har skikkelig inngjerda plasser!

Toten og Omegn hundeklubb trener jo bare på en parkeringsplass når de trener ute liksom....

Kanskje vi bare må aventere i avisen etter inngjerda jorder som kan brukes til hundeslipp?

Det mangler bare en grind så er det inngjerdet en hel del mål hos besteforeldrene mine, men det er liksom ikke akkurat så himla sentralt da....

Nei, jeg vil ha småbruket mitt NÅ! Da skal det gjerdes inn hundeplass ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...