Gå til innhold
Hundesonen.no

løpetid


Kristina

Recommended Posts

Nja.. spørs det.. ikke sikker på det jeg. Løpetiden vare i rundt 3 uker og noen opptil 4. Den første løpetiden kan være lengere enn vanlig. dEssuten henger lukten igjen en stud etter blødning, så det kan distrahere hannhunder fordet. Spørs hva du tenkte på i forbindelse med kurs. Er det ikke lov å ha løspke tisper med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at første kursdag er teori, så da blir det jo omtrent 4 uker til kurset begynner. Da burde det vell gå greit?

edit: ooooops

ja men det burde no gå greit bare gi henne en ordentlig vask med såpe og vann før du går på kurset med henne. det pleier å funke bra.

selv har jeg gått grunnkurs i lydighet med høyløpsk tispe det var no ikke noe problem for de som holdt kurset. vi bare holdt oss litt unna hannhundene så gikk alt greit. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt lovlig med løpske tisper på utstilling, så vidt jeg vet.

Jada, det erhelt lovlig å ha med tisper som har løpetid på utstilling... men det er ikke lov i LP og agility :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk grunnkurs lydighet mens Nemi hadde løpetid. Gikk bedre for de andre hundene enn for henne! Var bare en ting som sto i hodet på henne!! :) Tenk å gå fra å være så glup til bare bruke en liten prosent av hjernen plutselig!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at første kursdag er teori, så da blir det jo omtrent 4 uker til kurset begynner. Da burde det vell gå greit?

edit: ooooops

Da bør det ikke være noe problem. :D Jeg regner alltid 4 uker frem fra første dag tispen blør for å være helt sikker på at hun er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
når sånn ca pleier tisper å få løpetid? har hørt det er sånn mellom 6 og 8 mnd,men dolly den bikkja mamma og de hadde, fikk før den var fem mnd.. er det normalt?

Er vel ikke så godt å si om det er normalt eller ikke... men 5 mnd er jo litt tidlig da. Løpetid kan man normalt forvente mellom 6 og 12 mnd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...