Gå til innhold
Hundesonen.no

Når folk tar feil av raser.


André

Recommended Posts

Jeg har Schæfere jeg, evt stygge schæferblandinger eller blanding av schæfer og collie. Den beste kommentaren er egentlig at det finnes egne båndtvangsregler for schæfere i Bergen (selvom mine for anledningen har gått i bånd), noe jeg har fått understrekt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 346
  • Created
  • Siste svar

Jeg har egentlig ikke fått så mange merkelige kommentarer, men de aller fleste synes at Chili likner en rev og mange tror at Vesla er en valp. I sommer var det en mann som kom bort til meg og lurte på om Chili var blanding av rev og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Ha ha. En liten unge satt i barnevogn og peka på Nirm og ropte "Se. En bæ-bæ hund!"

:D

Jeg får høre fnis og sukk fra eldre folk, og KOSEBAMSEEE fra småunger jeg da. Skal jeg ta det som et kompliment, mon tro? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tror vanligvis at Emma er en Yorkshire Terrier eller en Chihuahua. Yorkshire Terrier'n er jo greit, hun er jo halvt av den liksom, men når folk kaller henne Chihuahua blir jeg litt snurt! :D Syns ikke hun ligner en Chihuahua i det hele tatt. Men det kommer vel av størrelsen..

En gang traff vi ei dame som var overbevist over at Emma var en Australsk Terrier, tror jeg det var.. Hun var bombesikker og ble rimelig sjokkert når jeg sa hva hun egentlig var.. Når jeg forteller folk hva hun er blanding av virker det som om det går et lys opp for de fleste da. "Ååååja, ja nå ser jeg det jo!" er ofte hørt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får høre mye rart om valpen min, men de fleste stopper på "ååååååååågudamegatdetgåranåværesåsøt!"

Morsomste var en som ikke ville tro på at collien er en hanhund. Han var oooverbevist om at det var tispe, for han hadde hatt en som så akkurat slik ut. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får ikke høre så mye rart vi, det går mye i mini lassie, eller mini collie. Noe de jo er sånn egentlig.

King har blitt tatt for å være ei collie tispe :D (en sheltiehanne ligner da ikke på ei collie tispe <_< )

Også går det mye i mor og datter, ja, det må de jo være siden de er helt like og den ene er litt mindre enn den andre.

Greit nok at de tripper litt når de går, men så feminine er de da ikke :D Og at folk presterer å si slikt mens min eldste løfter på foten å tisser på ei busk er jo litt spesielt. :D

Så folk tar ikke særlig mye feil når det kommer til mine.

Og at ikke folk vet det egentlige rasenavnet men kaller de mini lassie bryr jeg meg ikke så mye om, kan ikke forvente at alle skal kunne flere hundre raser på rams liksom.

Men om folk kom bort og skikkelig påståelig og krangelaktig mener at mine hunder er puddler f.eks ville jeg nok blitt litt småirritert, liker ikke at folk skal fortelle meg hva det er jeg eier, det vet jeg da best selv, og å krangle om det atpåtil? Nei, det skjønner jeg ikke vitsen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger hender det at jeg har gått rundt i Stavanger sentrum, og folk (spes. jenter i 12-års alderen) står å peiker og roper; ååå, der er en Chihuahuaaa! Jeg stopper bare å sier, nei det er nok en papillon, så går vi videre :D Ikke noe problem det. Hører bare et liitt skuffet; åja.. hehe.

Og sist tors gikk jeg forbi sircuset med aron, så var det en dame fra sircuse som var ute å luftet chihuahua'ene sine.

Mens Aron fikk leke med chihuahua'ene hennes spurte hun meg om Aron også var en chihuahua. Da begynte jeg virkelig å lure alså. At hun kunne tro han var samme rase som hennes hunder, såå ulike som de var også. Jaja.. :D Ikke alle som har like mye peiling, kan man si :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som lurer på rasen til Chica, spør om det er en pekingeser..

Da hun var valp(rundt 10 - 12 uker), spurte en dame meg om det var en Berner Sennen jeg hadde der. Hehe, da var vel Chica like stor som det en nyfødt Berner Sennen er.. Ja, ja, så feil kan man ta :Laugh:

Det som tar kaka, er når jeg hører faren sier til datteren sin når vi kommer mot dem; "Se, den jenta går med katten sin i bånd" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at noen tror at Tassen er en schnauzer, men det er jo ikke såååå rart.

Det morsomste må nok vere da mamma gikk på skitur. Tassen var uklipt og på sitt mest hårete. Far og barn gikk forbi: "Se pappa! Se! En hund som ikke kan se!!" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg tok feil av en Springer Spanielvalp her om dagen... var overbevist om at det var en Cocker... :D

Jeg burde vel bli snurt nå <_<

Riktignok må man nok kjenne de to rasene litt for å se forskjell når de er valper, er enige i at de kan være ganske like i den alderen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Det morsomste må nok vere da mamma gikk på skitur. Tassen var uklipt og på sitt mest hårete. Far og barn gikk forbi: "Se pappa! Se! En hund som ikke kan se!" :D

Æsj, det er kjedelig å høre hundre ganger på rad. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg vært på noen stevner og på en barn og hund-leir, og det er utrolig mange som reagerer på hunder med stumphale! F.eks. var det vel 10 stykker tilsammen som har spurt meg hvorfor Bretonen er kupert... Og det samme med aussien :D Hadde det vært "vanlige" folk, som ikke er spesielt interessert i hund kunne jeg forstått det, men jeg regner jo med at folk som befinner seg på stevner er litt over middels interessert i hund? Småfestlig er det uansett når folk farer opp og utbryter noe i duren av: "Nei, se der! De har kupert hundens hale! Da brukes den nok i hundekamper ja, eller så er den aggressiv!" Vet ikke helt hvordan de har ressonert seg frem til det :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går tur med Frøken andre steder enn hjemme (bor jo laangt utpå landet der hvor det ikke akkurat er mange som går tur :D) spør alltid folk om det er en chihuahua. Nei, det er nok en papillon sier jeg litt skarpt til folk som sier til hverandre at det er en chihuahua. Voksne folk/tenåringsjenter altså. Men kan jo ikke vente at barn kan alt om de forskjellige hunderasene da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bare en sånn kommentar. Det var en dame som sa om Pippin: "Så fin riesenschnauser! Jeg visste ikke at de kunne ha sånn farge også!"

En gang jeg gikk med Pippin var det noen som spurte om han var en Airedale terrier..hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre at Willis (pointer, fuglehund) definitivt måtte være 'en sånn der kamphund'! Sikkert bare fordi han er korthåret og musklene er vel definerte.. :rolleyes:

Varja ble tatt mye for å være dobermann når hun var mindre. Det kan jeg faktisk nesten forstå for de er utrolig like i kropp og hode - det er nesten bare fargen som skiller, at vorsteheren mangler tantegningene i forhold til en brun dobermann.

Cane er det ingen som tør gjette på. Enten vet folk at han er en belger, ellers spør alle om hvilken blanding han er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så tror så og si alle jeg møter at Mike er en amerikansk cocker spaniel, til og med folk som kjenner til rasen!Skjønner ikke det egentlig...De rasene er jo vidt forskjellige!! Men det rareste jeg hørte en gang var at en turgåer trodde han var en vorsther (han var da nedklippet, men uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så tror så og si alle jeg møter at Mike er en amerikansk cocker spaniel, til og med folk som kjenner til rasen!Skjønner ikke det egentlig...De rasene er jo vidt forskjellige! Men det rareste jeg hørte en gang var at en turgåer trodde han var en vorsther (han var da nedklippet, men uansett)

Haha! Den tror jeg tar kaka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...