Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til hund


Ina

Bruker du dekken på hunden din?  

24 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      10
    • Nei
      14


Recommended Posts

For min egen del så vurderer jeg å kjøpe et tynt og enkelt vanntett dekken til Eso når høsten kommer. Det er jo et slit hver gang jeg kommer inn fra tur i regnvær, må i dusjen med hunden hver eneste gang.

Så jeg regner med å skaffe et regntett dekken å bruke på ham når høst og vinterværet kommer. Slipper ihvertfall å spyle hele bikkja da, holder vel med beina :) + at det tar jo 100 år å tørke ham, å han bør jo være tørr før han skal ut i kalde høstkvelder.

Edit: Noen som har et spesielt merke/type dekken å anbefale? Vil tro det vil være smart med et som går under magen, ellers er vi like langt, da søle og dritt spruter opp under magen når han går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bruker dekken på hunden når det er mange minusgrader ute. Også når det regner bruker vi det iblandt. Bruker Kennel dekken, ikke spesiellt vakkert, og heller ikke det beste for sidene på dekket flyver opp og det kommer snø under. Hun begynner dessuten å vokse ifra det, så må vel kjøpe ett nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker dekken når det er kaldt. :wink:

Har et tynt vanntett dekken i fleece, et vanntett bobledekken med ullfor, en ullgenser med regntrekk og et regndekken til Zico.

Noe av dette eller muligens alt er for lite nå da så Oscar får vel arve det, om det ikke er for lite til han og da.. :roll:

Uansett så må jeg kjøpe nye så begge to har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke, men må vel kjøpe til vinteren. LiLi fryser så lett, pluss at hun ikke liker regn. Men hun liker nok regn bedre enn dekken da. Kjøpte et i minste størrelsen hos Pet Shop Girls, men det var aaalt for stort, og hun nekta å gå med det, så... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært fint å få noen tips om billige dekken.

Selv bruker jeg dekken på mine hunder, også i kulda selv om de har pels. Det er mest når de er i ro i bilen. Har de mye i bilen. Hvis ikke får de en hel.... pels som skal av til våren.

For øvrig kjøpte jeg regndekken på Ellos til 149,-. Kjempe ålreit, men det passet jo selvsagt ikke til min store store hund. Den var sinnsyk trang. Passer til en tynn hund som måler ca. 65 cm i rygglinje. Altså det største dekkenet de hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig kjøpte jeg regndekken på Ellos til 149,-. Kjempe ålreit, men det passet jo selvsagt ikke til min store store hund. Den var sinnsyk trang. Passer til en tynn hund som måler ca. 65 cm i rygglinje. Altså det største dekkenet de hadde.

Det dekkenet har jeg å. Det passa Lunah når hu var 5 mnd liksom :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om dette dekkenet? Vanntett og med teddyfor ved halsen.

022883GRO.jpg

Dette er sammen dekkenet, uten teddyfor.

022892GRON.jpg

Er over 100 kr i forskjell, men jeg må innrømme at det med teddyfor ser mye mer behagelig ut.

Så var det størrelsen. Skal jeg måle helt oppe ved halsen (i overgangen til hode) eller overgangen hals/kropp? I overgangen hals/kropp er han akkurat 60 cm nå.

Så har jeg ett her:

http://www.zooprodukter.no/images/products...Varmedekken.jpg

Der har de ikke 65 cm, bare 70..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke så verst ut det øverste der da. Pris?

60 cm: 429 kr

65 cm: 435 kr

70 cm: 449 kr

De har det også i blått og rødt/oransje. Synes det blå var fint og jeg da!

022883BLA.jpg

Tror nok det blir enten det grønne eller det blå. Men så må jeg finne ut om jeg skal kjøpe 65 eller 70 cm, noen som vet? :roll:

Når jeg studerer bildene så ser jeg at det som er foret i nakken er foret over alt, ikke bare i nakken.. Det forklarer nok hvorfor det er dyrere.

"Samma smidiga material som används i yrkesregnkläder. Helt vattentät och fodrad med teddyfoder. Med reflex på omtaget."

Prisen på de på den nederste linken er 439 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRor jeg ville valgt 70 cm jeg, for han bør jo ha litt å vokse i..

Men det beste er kanskje om du kunne ha fått prøvd dekken i begge størrelsene så ser du selv da. :wink:

Men blir han så utrolig mye lengre da? Målte en gang til nå, viste 62 cm.. Kjøper jeg 70 cm så er det 8 cm til overs, det er ganske mye!

Arg, det er umulig å handle sånt over nett vettu! Skulle fått prøvd begge størrelsene ja.. Spørs om jeg må dra han med inn til Trondheim for å prøve dekken der før jeg evt kjøper gjennom nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel bytta det da, men så er det det med porto..  

Grønt blir vel finest til brun hund :)

Ja, tror også det grønne blir finest. Men er det med porto + at det er i Sverige, så blir ikke akkurat billigere av den grunn.. *sukk* Får høre med litt flere folk hva de tror kommer til å passe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...