Gå til innhold
Hundesonen.no

Operasjon, amputasjon eller gud forby avlive?


Mari

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Hjelpes, jeg har jo helt glemt å oppdatere!

Det gikk så bra som det kunne gå! Og alle hjerter gleder seg. Røntgenbildene viser bedring i beinet, og bløtvevet er nesten helt tipp topp igjen. Så antibiotikaen virker iallefall! Vi er et skritt nærmere en løsning.

Selvsagt betyr ikke dette at det ikke blir operasjon, iallefall ikke enda. Vi skal ta nye røntgenbilder den 17. sept for å se hvordan ståa er da.

Jeg får ikke vite om antibiotikaen har fungert 100% før han er blitt helt frisk i beinet og vi tar ham av medisinene for å se om han blir verre igjen. Så det blir vel noen måneder på antiobiotika... Jeg var på apoteket og kjøpte "valuepack" liksom. :devil: 100 stk Synulox til prisen av 70.

Uansett. Jeg så også forskjell på bildene, og tar det som et godt tegn. :P Det kunne se ut som det lå en lliten splint der inne, som isåfall kan være årsaken til hele problematikken. Om det er så (noe jeg håper vi vet med sikkerhet på de neste bildene) han opereres. Men jeg ser for meg at en slik operasjon er langt mindre dramatisk?

Inntill videre får jeg lov til å bruke ham enda mer. Det er vi veldig glade for begge to. Hevelsen er helt borte nå, og beinet var tidligere 3 ganger normal størrelse. Han har et langt bedre bevegelsesmønster, og jeg ser ikke at han halter lengre. Pluss at jeg har vært flink til å jobbe med massering og stretching hjemme, så vi slipper mer fysio inntil videre. Det hjelper på lommeboka.

So. All in all, very good news. Inntil videre. Jeg er bare glad jeg slipper å ta et kjipt valg jeg. Det er iallefall satt på vent.

Takk som spør forresten. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Så flott!

Håper han blir helt frisk nå da! Jeg tenker også at operasjon kanskje blir mindre omfattende nå som problemet er mindre, men jeg vet jo ikke. Isåfall er jo saken annerledes i forhold til amputasjon.

Men, vi får håpe det ikke kommer til det! :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ny oppdatering om Töddelfnutt!

Vi var og knipset nye bilder på mandag, og det ser enda bedre ut enn sist! Veterinæren tror vi slipper unna operasjon til og med, selv om det er litt tidlig å si noe sikkert enda. Det som så ut som en splint på forrige bilder (og som sannsynligvis er det) ser ut til å gro fint. Jeg får lov til å bruke ham enda mer nå, og en überlykkelig Töddel løp tulling uten mål og mening i Middelalderparken i dag. Han var så glad at han tryna litt et par ganger. :lol:

Vi skal tilbake 12. okt for å ta blodprøver for å se om han fortsatt har infeksjon i kroppen. Om det ser bra ut skal vi ta ham av antibiotika. Det blir virkelig spennende! Jeg testet han ut uten smertestillende en dag, men da haltet han bittelitt igjen. Puttet ham på igjen, men på en lavere dose denne gang. Virker som det går bra.

Så i neste uke drar jeg forhåpentligvis på velfortjent ferie og legger igjen alle bekymringer og pannerynker hjemme i fjorten dager. Wee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra! Han fortjener virkelig å "få et godt hundeliv" fremover, og det er jeg sikker på at han får hos deg... :lol:

Og for dere som ikke har truffet flotte Töddel-gutten ennå, han er bare vakker og helt skjønn... :P En skikkelig fotballgal godgutt...

jeg har truffet Töddel i dag... banana banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! Jeg tør nesten ikke å håpe på at dette går bra. Mitt hundehold er beviset på Murphys law, liksom. :lol:

Men positive tanker, og positive ord og alt det der. :P

Og for dere som ikke har truffet flotte Töddel-gutten ennå, han er bare vakker og helt skjønn... :P En skikkelig fotballgal godgutt...

:P Skal hilse fra Töddel å si at fotball er øverst på julegaveønskelista fra Onkel Snorre! Hehe! Håper onsdagene framover vil få ønsket til å hoppe litt nedover på lista jeg, men jeg er muligens litt naiv. :P

jeg har truffet Töddel i dag... banana banana

Og du er jammen ikke alene om å være forelsket! Innimellom all irritasjonen selvsagt, bare ikke si det til Töddel... :P

Jommen godt han har utseende med seg den "lille" blonde supermodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Vi var på ny sjekk av beinet til Töddel på mandag, en av mange i rekken. Jeg burde nesten ha fått mengderabatt hos veterinæren. :)

Uansett, røntgenbilder ble tatt, og endelig er antibiotikaen pælma i søpla! Etter å ha blitt tråkket på, spyttet på og maltraktert til det ugjenkjennelige. Og ikke minst en lang sermoni basert på saftige kraftutrykk, rituelle forbannelser og voodoodukker.

Yaay!

Beinet er så sterkt som det kan bli nå, og selv om det ikke er 100% enda er det bare regenerering av vevet som står igjen. Det kan ta flere år før det er helt friskt, men jeg fikk klar beskjed om at nå skal jeg behandle ham som en frisk hund. Han er en frisk hund!

Etter nærmere 6 måneder med medisinering, kiropraktorbehandling (pga av feilbelastiing), unevnelig mange veterinærbesøk, like mange kronasjer, tøying, bøying, strekking og et hav av bekymringer, legger vi den lange veien mot frisk hund endelig bak oss. Vi er i mål!

Med mindre han blir verre igjen, selvsagt. Men veterinæren har skrevet inn i journalen hans at han skal holde seg frisk nå, så han har å følge doktorens ordrer.

De gode nyhetene ble feiret med å trekke kjetting et lite stykke, noe han synes var fantastisk og halen gikk i ett. Nå skal tassen få kjørt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! En sånn gladhistorie burde egentlig vært i Hundesport syns jeg :) (egentlig burde du hatt en fast spalte der, jeg er helt sikker på at flere enn oss soniser hadde syns at den gærne kamphunddama hadde vært fornøyelig *ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, bukker, nikker og neier. :)

Kom inn fra morgenturen i dag, og både jeg og Töddel vimet inn på kjøkkenet for å innta morgendosen med antibiotika. Men lo and behold! Intet annet enn rester av rosa Synulox-pulver på kjøkkenbenken! :) Så da fikk'en liksågodt et par Frolic helt uten piller inni. Foten må jo få noe å gro på. :)

Hundesport? Le petit moi? Jeg lol'er. Spørs om NKK vil ha en sånn blandingshundeier som meg blandt sine biddragsytere gitt. Jeg kan jo inspirere til innkjøp av flere slike vemmelig kopier av rasehunder vet dere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...