Gå til innhold
Hundesonen.no

"lydighetstrening i teori og praksis"


MarieR

Recommended Posts

Denne boken virker som et "must" for oss som vil drive med, eller driver med konkuranse lydighet. Men er boken veldig vanskelig å lese? Jeg har drevet med konkuranse LP like lenge som jeg har drevet med klikkertrening, og det er bare litt over ett år, men jeg har fått med meg det grunnelggende og litt mer håper jeg fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den er skrevet av Egtvedt & Køste da, så det kommer jo an på hva du mener om hva de har skrevet tidligere...

For min del skriver de ting "litt for korrekt" og med lange setninger, noe som gjør det tungt å lese. Og selvfølgelig med veldig mange "fremmedord"...

Det fine med denne boka er at de gjennomgående har laget en liten kortfattet oppsummering, skrevet på en litt enklere måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken består av flere deler, en som skal være litt enkel å tråle igjennom og en mer vanskelig (men om samme stoffet) hvor de bruker mer "pene" ord som ikke alltid kan være like enkelt å forstå seg på med mindre man har fått festet det i ryggmargen allerede. I tillegg til disse delene, så er det jo den praktiske delen - som jeg liker best selv om jeg får si det selv. Alt av lydighetsøvelser står beskrevet hvordan de skal læres inn ved bruk av klikkertrening, og alle grunnferdighetene. Vil si det er en flott bok for både lydighets, agility og bruksfolk jeg da... Den beskriver til og med innlæring av spor, og ikke minst brukslydigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken består av flere deler, en som skal være litt enkel å tråle igjennom og en mer vanskelig (men om samme stoffet) hvor de bruker mer "pene" ord som ikke alltid kan være like enkelt å forstå seg på med mindre man har fått festet det i ryggmargen allerede. I tillegg til disse delene, så er det jo den praktiske delen - som jeg liker best selv om jeg får si det selv. Alt av lydighetsøvelser står beskrevet hvordan de skal læres inn ved bruk av klikkertrening, og alle grunnferdighetene. Vil si det er en flott bok for både lydighets, agility og bruksfolk jeg da... Den beskriver til og med innlæring av spor, og ikke minst brukslydigheten.

Høres veldig bra ut, er først og fremst den praktiske delen jeg er "ute etter". Men man må jo kunne teorien for å kunne gjøre det riktig i praksis..

Boken er bestilt og jeg gleder meg til å begynne. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka er vel delt inn i fem deler eller noe sånt - hvor én av dem er forholdsvis "nerdete". Noe forfatterne også skriver selv i innledningen. Kapitlet inneholder en del bakgrunnsteori - teorien anvendt i praktisk bruk er et annet kapittel som er ganske mye mer leservennlig.

Selv har jeg bare skummet gjennom den tyngste delen, og synes ikke jeg lider av den grunn. Jeg er glad den er der sånn i tilfelle det dukker opp noe jeg lurer på, men jeg tror de færreste har bruk for den i den daglige treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg syns den er veldig lettlest. Du kan hoppe over på den praktiske delen med en gang, men jeg mener det er en stor fordel å ha lest gjennom teorien. Alt i alt en veldig fin bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene delen er forsåvidt litt tung, men ikke verre enn at man kommer greit gjennom. Og det står mye nyttig og interessant der!

Generelt er boken veldig lettleselig, informativ og nyttig. Jeg anbefaler den! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del kan vel gå for å være noe tung, men ikke mindre interessant av den grunn. Praksisdelen er helt ypperlig.. Jeg hadde ikke lest mye om lp, og ikke vært på noen kurs før jeg skaffet meg boken, men den dannet virkelig grunnlaget til det vi kan i dag. (Før vi kom oss på kurs, selvsagt).

Anbefaler den virkelig! Er så genialt at den beskriver hvordan man skal lære inn øvelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...