Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast og dårlig matlyst hos valp


Recommended Posts

Om natta kan du bare ta vekk vannskåla. Så lenge han får i seg nok vann iløpet av dagen og kvelden. Hunden skal normal sove seg gjennom natta og ikke vandre til og fra vannskåla :-)

En halv desiliter og hvert kvarter er bare ting jeg tok fra løse luften, poenget var bare at du skal ha "nesten tom" vannskål hele tida, nok til et par slurker, og så venter du en liten stund til du fyller på igjen.

Hunder som er stresset vil drikke mer vann, og raskere, så det kan jo også være en årsak til problemet deres, så se litt på hjemmesituasjonen. Inne, hjemme så vil jeg at hundene skal være rolige, ikke leke mye. Tyggeleker og tyggeben er ok, men ikke lek med hverandre, løping rundt omkring og annen oppførsel som fører til stress. Tenk litt over hvordan valpen er og har det hjemme. Stress kan vel også føre til at hunden ikke greier å roe seg nok til at den greier å spise, men den høres mer matlei ut etter sånn du beskriver det.

Hvilket for bruker du (og hvilke har du brukt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

tja han er mest rolig inne egentlig, ingenting brått skjedde akkurat etter 12 ukers vaksineringa..

det hender vi leker inne, men det er bare en gang eller to i uka. ellers er det mest kos og soving. han virker ikke stressa, men kan jo være det er noe annet som stresser han. kanskje det var dyrlegen? (da han tok 12 ukers vaksineringa og chip).

fikk eukanuba kylling til valp fra oppdretter. dette kastet han i seg fram til vaksineringa. etter det ville han ikke ha. så dro vi på ferie til oslo, hvor jeg tenkte jeg skulle prøve et nytt for. husker ikke hva det het, men var noe importert naturbasert for som skulle være lett fordøyelig. han var ikke så veldig overbegeistret for det heller. så jeg tenkte jeg skulle prøve lam. men da fikk han skikkelig rennabajs. men det fikset zoolac'en kjapt. så nå er jeg tilbake på eukanuba kylling, avføringen har vært fin hele tiden bortsett fra når jeg gikk over til lam. men han er fortsatt ikke så veldig begeistret. så er ikke sikkert på om det hjelper å bytte merke, men har tenkt litt på oliver. noen som har prøvd det? nå gikk temaet litt over på noe annet..

grunnen til at jeg har hatt mye vann fremme hele tiden er fordi jeg har blitt fortalt at det må jeg ha av andre hunde eiere. som sagt har jeg ikke noe erfaring selv, men det hørtes jo logisk ut at han måtte kunne drikke når han ville og trengte det. men om jeg ikke har vann til han om natta hjelper det kanskje på tissinga? han tisser nemlig inni buret om nettene, og jeg har lurt litt på om det er noe jeg skal gjøre noe med, eller om det går over av seg selv. at blæra blir større for eks. trudde kanskje det var vanlig at de tissa inni buret som valp. hehe igjen over til et annet tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min får ikke tilgang til vann om natten. Da skal ho sove. Og vi vil også unngå tissing om natta.

Ho får jo drikke det ho måtte ønske gjennom hele dagen og kvelden.

Jeg har jo en litt matlei voksen hund, og han ble faktisk veldig glad i Labb (kylling og ris tror jeg). Ellers var Olivers en favoritt en god stund. Prøvd å tilsette bittelitt ølgjær? (det fikk opp apetitten her i huset, dessuten er det bare sunt, og veldig billig). Men det skal ikke mye til, bare strø så vidt litt over maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig ting, strø det over maten før du gir maten. Ikke etter at den ikke har villet spist.. Det blir litt feil at hunden belønnes for ikke å ville spise ved at du gir den noe ekstra oppå. Er nok mange "matleie" som har lært seg det på denne måten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig ting, strø det over maten før du gir maten. Ikke etter at den ikke har villet spist.. Det blir litt feil at hunden belønnes for ikke å ville spise ved at du gir den noe ekstra oppå. Er nok mange "matleie" som har lært seg det på denne måten ;)

Ja det glemte jeg jo å nevne ;) Ellers belønnes den med å ikke spise, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen takk, dette skal jeg prøve ;) kanskje det ikke er noen værdens ting galt med han i det hele tatt. får se. skal på butikken etterpå og kjøpe hehe. nei han har aldri blitt belønnet med å ikke spise, men kan hende at han vet at neste måltid kanskje kanskje smaker bedre hehe. for jeg blir jo litt bekymret av og til av at han ikke spiser, så hender jeg gir litt ekstra i ett av måltidene om dagen. jupp, nuh skal jeg ut å kjøpe ølgjær hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, kan være jeg har oversett det tidligere oppe her. Men du har jo byttet endel fôr de siste ukene.. Har du gjort det ved gradvis nedtrapping eller bare gikk ham det sånn "plutselig"? Eh.. dette var da håpløst forklart, prøver igjen, vanligvis når en introduserer en hund til nytt fôr, så lønner det seg (mtp magen og fordøyelsen altså) å blande det nye fôret ut med det den hittil har spist. Så ved en jevn nedtrapping av det "vanlige", så sitter hunden tilslutt igjen med bare det nye fôret.

Hvis du ikke har gjort det, så kan jo dette forklare hvorfor pelsen har vært uggen i magen i så lang tid. Det stemmer jo også overens med at den har vært i bad shape fra etter vaksinen og frem til nå (altså, da du reiste vekk som du skriver litt over her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ikke gradvis over i de første gangene, for visste ikke det. men gjorde det siste gangen. men byttet ikke for på dagen da jeg tok vaksina altså, og dro til oslo kanskje halvannen eller 2 uker etter det...han var plutselig sånn som dette rett etter vaksina, og det gikk liksom aldri over. men vet ikke om han er uggen i magen eller hva det er. avføringen har vært fin hele tiden, kun når jeg brått gikk over fra kylling til lam at det skar seg. men det fiksa zoolac'en opp på en dag. er og blir et mysterium for meg dette, for skjedde liksom så brått etter vaksina. da hadde han plutselig ikke matlyst. har kjøpt ølgjær nå, skal prøve det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ikke gradvis over i de første gangene, for visste ikke det. men gjorde det siste gangen. men byttet ikke for på dagen da jeg tok vaksina altså, og dro til oslo kanskje halvannen eller 2 uker etter det...han var plutselig sånn som dette rett etter vaksina, og det gikk liksom aldri over. men vet ikke om han er uggen i magen eller hva det er. avføringen har vært fin hele tiden, kun når jeg brått gikk over fra kylling til lam at det skar seg. men det fiksa zoolac'en opp på en dag. er og blir et mysterium for meg dette, for skjedde liksom så brått etter vaksina. da hadde han plutselig ikke matlyst. har kjøpt ølgjær nå, skal prøve det ut.

Ok, du virker veldig opptatt av denne vaksinen. Du ville vel ikke spurt veterinæren din om det var mulig å undersøke hvorvidt pelsen din har fått en eller annen greie av denne? Om det er mulig å påvise et eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sagt det til veterinæren, at det skjedde plutselig fra vi kom hjem fra veterinæren da vi tok 12 ukers sprøyta. men de sier som flere har sagt, at noen får bivirkninger og kan bli kvalme, men at det skal gå over etter 2-3 dager toppen. så det er på en måte utelukket virker det som. er opptatt av det fordi det gikk fra dag til natt sånn plutselig. han var fin da vi tok han til vetten, og ble sånn da vi kom hjem - og har vært sånn siden. han hadde en eeeeeeenorm matlyst før vaksina, og det er derfor jeg nevner den hele tiden.

har prøvd ølgjær, virket ikke som et mirakelmiddel akkurat. han fikk i seg noe da. men kan være jeg tok litt for mye eller for lite oppi. får se ikveld.

da jeg var hos vetten igår fikk jeg sånnt diet for i boks, og da gikk jeg ikke gradvis over. fikk beskjed om å gi en spise skjed i timen. dette foret kaster han seg over som det skulle være gull verdt, men blir det ikke utrolig dyrt å skulle kjøpe sånt for resten av livet? er det eneste han virkelig liker og spiser alt han får servert. er nesten litt redd han har blitt lei tørrfor altså...

bør jeg forresten gå gradvis over tilbake til det gamle foret etter en dag med dietforet på boks? det tenkte jeg heller ikke over, ble litt opptatt av dette med ølgjær hehe.

men trur jeg skal ringe dyrlegen igjen imo og bekrefte om det absolutt ikke går an å få bivirkninger av den vaksina som varer og ikke går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg litt tvilende til at det skal være så stor forskjell mellom vaksinevirkninger på mennesker og dyr. Altså, når det kan bli påvist at mennesker ender opp med alvorlige bivirkninger (seff i stort mindretall), så kan det vel også være mulig på dyr ville jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje, kan hverken noe om bivirkninger etter vaksinering hos mennesker eller hunder, så har ikke så mye jeg skulle ha sagt. men skal ringe dem imorgen.

om noen lurer på hvordan det går med matlysten, så kan jeg vel snart konkludere med at ikke det heller har fungert noe særlig. han stiller seg foran matskåla, ser dumt på den, og så ser han dumt på meg - hvor er den ordentlige maten min liksom ;) istad klynka han til og med litt, før han snudde og fant frem en leke eller noe annet å drive med. har prøvd å mate han første biten, bare så han skal få smake, men han vil liksom ikke ha. skal vedde på at om jeg satte frem 5 bokser med våtfor, så hadde han spist dem alle..vet ikke helt hva man skal gjøre med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føles det ut som du beskriver Emma når hun ble lei av tørrfôr.. Hun er enda ikke noe superglad i det overhodet, men hun er frisk som en fisk. Fra hun var 5mnd gammel tror jeg det er sjeldent hun spiste mer enn 1 måltid om dagen.. Har alltid prøvd å gitt henne flere, dele dem opp osv, men det blir som oftest bare med det ene måltidet. Sånn er hun den dag i dag. Jeg antar at hun ikke syns noe spesielt om tørrforet, og at hun mye heller vil ha V&H som hun fikk i to uker som valp. Jeg har brukt de siste mnd på å være "beinhard" - dvs. jeg setter skåla på gulvet og spiser hun ikke så forsvinner skåla. Dette gjør jeg nok 2-3 ganger om dagen nå for tiden også, spesielt nå som vi er på ferie og hun spiser enda mindre. Godbiter og kattemat er superstas da, og det har det alltid vært. Matlysten har alltid vært der, men tørrforet er altså "ikke'no særlig"

Trener du mye med han? Det har jeg alltid gjort med Emma, så det har jo gått en god del godbiter.. DET har vært det vanskeligste for meg tror jeg, å holde igjen med godbitene til hun har fått i seg et måltid. Tar vi treninga før hun har spist, så har hun jo sikkert "nok" mat i magen (i hennes hode) og blir iallefall ikke å spise tørrforet sitt. Jeg prøver så godt jeg kan å være konsekvent med å ikke gi noenting før hun har fått i seg et måltid.. Noe som er kjiiiipt, særlig når hun bestemmer seg for å spise sent.

Nå fores hun på Royal Canin Sensitive, som liksom skal vekke appetitten til ekstra kresne hunder, men tilogmed dette foret ble "kjipt" etter 4 dager..

Jeg blir å fortsette med å være beinhard til jeg forhåpentligvis får tilgang på V&H eller NP igjen. Det er to fôr jeg veit at hunden min blir å spise uansett.. Hun er vel kanskje en sånn liten miniulv i forkledning. "vi vil ha kjøtt!" :glare: Kanskje hunden din er en sånn en han også.. Isåffal: IKKE tilsett ting i maten hans! BARE tilby tørrfor, og du får ikke ha på annet enn vann. Spiser han ikke, så ta vekk skåla og tilby han mat 3 timer senere eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, når du sier ikke tilsett noe i maten, mener du her også sånt som ølgjær? han spiste nemlig opp maten idag tidlig (mirakuløst nok). men så at han hadde problemer med å avføre etter måltidet (noe som sikkert ikke trenger å ha noe med det å gjøre - det tar vel litt tid å fordøye og). men ølgjær skal jo bare være sunt og fint..

har også prøvd det med å ta bort matskåla da han ikke spiser, men ikke så lenge som du. her er det bare snakk om en uke eller så. ja er utrolig slitsomt, for nå har han også begynt å legge merke til hva jeg spiser, og vil absolutt ha det (men det får han ikke, har aldri fått mat fra noe annet sted i matskåla, og da er det nærmeste leverpostei for å vekke appetitten). er så slitsomt at han sitter der å ser på at jeg spiser hehe, ihvertfall når jeg vet at han synes sin egen mat er såååååååååå kjip. men har alltid vært konsekvent der, jeg overser han så godt jeg kan.

hvor lenge kan forresten det tørrforet ligge i vann før det blir dårlig? om han ikke spiser og jeg tar det bort å må kaste det, går det jo mye for i svinninga og.

men fortsetter å gi han litt av den boksmaten nå og da, den må jo spises opp, og er sikkert bra for fordøyelsen. dessuten har pelsen hans blitt litt bedre og. men blander da inn det vanlige foret hans, og gir han bare en spiseskje, så han ikke blir altfor mett på bare det.

han kastet forresten opp idag tidlig og, og da kom det opp 4 matbiter i tillegg, men resten var bare vann og slim. men kan som sagt hende han fikk i seg vannet for fort igjen. har dosert vannet inne, men hender jeg slipper han kort ut sånn veldig tidlig på morgenen i det 8 meter lange båndet, men nå følger jeg med hele tiden om det kommer noen andre. det regnet jo, så er ikke umulig at han drakk. får bare prøve å følge med han hvert sekund i noen dager for å se hva som skjer osv.

.....savner matlysten hans ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan problemer hadde han med å avføre?

Kan kanskje ha noe med at han fikk i seg mye mat (mer enn han er vandt til), og det blir vel uvandt for magen.

Jeg ville prøvd å tilsatt ølgjær til neste måltid også, siden han spiste opp dette i dag tidlig. Og heller fjern maten etter et kvarter om han ikke spiser, og tilby maten noen timer senere. Jeg prøvde mye med Rex fordi han aldri spiste måltidet sitt med engang, f.eks rørte ut leverpostei i vann og helte over maten (det var jo godt), eller ta en eggeplomme (ikke hvitten) over maten og røre det godt inn. Og alt sånt ekstra fikk han til å spise.

Nå er det null problemer, ikke vet jeg om det er fordi jeg tilsetter soyaolje og ølgjær, eller om det er foret vi bruker nå som smaker godt (det lukter veeeldig av det, så jeg har en følelse av at det er foret som har fått opp apetitten). for første dagen nå rjeg tok dette med hjem så var han veldig ivrig, og ville prøve å spise av forsekken (og det gjpr han aldri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA SLAGS FOR BRUKER DU!! hehe (roper nesten ut, prøver ALT)

ok, skal la den stå litt hver gang. gav han mat nå, og han spiste nesten halvparten ;) skal ikke mer til for å få meg i ekstase hehe.

men nå blir jeg forvirret...skal jeg tilsette ting i maten for å gjøre den mer appetittelig eller ikke? sooooo confused right now ;) fortsetter med ølgjæret trur jeg, siden det ikke koster meg en kalori å putte det oppi - og om det faller i smak er det bare bra.

en liten tankte jeg har hatt om alt dette er at jeg kanskje burde latt være å gi han mat den dagen jeg tok vaksineringa. om han spiser noe, og så opplever å bli kvalm eller få problemer med magen eller avføringen, så kan det jo hende det er derfor han vegrer seg...

han så bare ut som han hadde problemer med å få ut noe i det hele tatt i dag tidlig, men kom noe ut. den var ikke løs, men ikke fast heller. han ser litt artig ut der han stamper fra sted til sted i håp om at det er det som gjør at han ikke får gjort fra seg (uff, er ikke godt sikkert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker dette omdiskuterte foret Labb (med kylling).

Felleskjøpet har smaksgaranti, så liker ikke hunden din foret får du pengene tilbake ;)

Jeg ville fortsette å tilsette det om han spiser bedre da. Jeg begynte å gi Rex det for et år siden, og han får det forsatt, mest fordi han fikk utrolig fin pels av å spise det (nå er pelsen solbleket og mindre pen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp da har jeg prata med legen ang vaksineringen, og hun sier at det kan forværre underliggende svakheter eller sykdommer. vi skal dit på mandag og ta blodprøve osv, for hun mente det kunne være noe galt med levera - symptomene stemte ihvertfall ifølge henne. er så utrolig glad for at jeg har forsikret han!! om de ikke finner noe rart i blodprøvene, blir det nok serierøntgen av halsen hans...uff, grøsser litt av tanken på å levere han en hel dag for røntgen hver time ;) får gi han litt dietfor og vanlig for og ølgjær frem til da, så får jeg heller ta en ny avgjørelse på foringen senere. kan jo faktisk hende han ikke er matlei - håper nesten det. håper de finner noe, for det værste er vel egentlig om det ikke er noen feil, eller at det ikke kan gjøres noe med. får bare krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at de begynner å "gjøre noe" ;) Hvilken dyrlege bruker du forresten? Må straks til veterinæren med Emma også, hun trenger ett-års-vaksinen sin.. Sist var vi på allstad, i det lille bygget der i bakken.

Kan noen forklare meg litt om hva som er greia med ølgjær? Hva ER det liksom? :wub: Lukter det godt eller smaker det godt? Er det sunt på noe vis? Kunne tenkt meg til å prøve det over maten til Emma også. Hvis du skal tilsette noe i maten hans, så la det iallefall bare være ølgjær. Ikke pakk leverpostei og sånne herlige ting oppi der, da blir det fort sånn at han må ha variasjon også. Til slutt er ingenting godt nok liksom.

Håper for deres del at han ikke er avlorlig syk, og samtidig at han ikke er matlei! For det er ikke noe moro det heller..

Jeg vil btw anbefale RC Sensitive eller RC Beauty. Vicky på forumet her anbefalte meg å prøve Royal Canin Beauty, for det luktet visst så sterkt og godt at hun kunne spist det selv. RC er generellt et fôr med høy smakelighet, pluss at det stinker.. Noe som er positivt i de fleste hunders øyne ;) Eller så kan du jo slå på stortromma, og se om du klarer å rote opp V&H eller NP i byen. Jeg jobber med saken selv, og hvis jeg bare får tak i nærmere enn forbi Fauske så skal Emma få begynne på "våtfor" igjen. V&H er et råfôr som er tilsatt alt av vitaminer og mineraler og som er fullt av blod og gørr. Ser mindre bra ut for å si det sånn, men det smaker visst himmel sier Emma.. NP er et "halv-råfor" som er noe varmebehandlet, og i en mye fastere og mindre ekkel konsistens enn V&H. Smaker visst fortreffelig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i butikken kan du kjøpe engels ølgjær med druesukker som gir mye energi. i tillegg styrker det immunforsvaret og er godt for pels, negler og fordøyelsen. så ja trur jeg fortsetter med det. er en naturlig b vitaminkilde visstnok som inneholder livsviktige aminosyrer og mineraler står det :wub: så det skulle bare være godt og sundt.

trur jeg skal prøve royal canin, var på nippe til å prøve det sist, men hun i butikken anbefalte å prøve lam istedet - hun trudde kanskje hunden var intolerant mot kylling, ikke vet jeg. men jeg sluker jo alle råd som virker pålitelige jeg vet du.

hehe om ikke engang du finner det foret trur ikke jeg jeg kommer til å gjøre en stort bedre jobb - er ikke herfra engang, og har akkurat fått meg hund :rolleyes: men skal si ifra om jeg snubler over noe sef.

jeg bruker dyrlegene bodø as (heter de faktisk), og er også på alstad - som jeg har skjønt det så er det 2 eller 3 dyrleger rett ved hverandre. var bodø dyreklinikk jeg var hos på 12 ukers vaksineringen - de har akkurat flyttet fra et sånt lite skur på alstad til litt lenger mot byen - slik at de omtrent ligger vegg i vegg med dyrlegene bodø...var bodø dyreklinikk som mente jeg måtte droppe alt jeg hadde i hendene å komme med han med en gang på en søndagskveld. jeg føler kanskje at dyrlegene bodø er mer intimt og personlig - bodø dyreklinikk er blitt ganske stort, og han som satte sprøyta og chip'en virket nesten som om han hadde dårlig tid. jeg prøvde å stille noen spørsmål osv siden jeg ikke har så mye erfaring, og fikk aldri noen gode svar følte jeg. fikk heller ikke tid til å prate litt rundt ting og tang. det hadde de tid til på dyrlegene bodø - som også er i et ganske lite lokale forsåvidt. føler jeg stoler mer på dem, de virker genuint interessert i noah, og dyrlegen ringte meg igår også for å høre hvordan det hadde gått etter den første timen. vi prata sammen idag, og det hørtes ut som om hun hadde hatt valpen min i tankene, for hun hadde nye innsynsvinkler og forslag til ting hun ville utrede osv. og DET betyr mye for meg ihvertfall. blir skikkelig mistenksom når en dyrlege ber meg skynde meg avgårde på en søndag når han nesten ikke har spurt noen spørsmål om situasjonen, bare hørte jeg sa at han hadde kastet opp...jeg trur ikke engang han spurte om noah hadde spist gress...

og igjen, bare å si ifra om du vil sosialisere. jeg bor på mørkved, og er ALLTID klar for lek ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i butikken og skulle kjøpe RC beauty eller sensitiv istad, men hun som jobba der sa jeg måtte ha puppy (siden han er valp). hadde ikke noen sterke motargumenter på det, så vi får bare prøve. brukte du sensitiv eller beauty på din hun når hun var 4-5 måneder?

det hjelper litt på oppkastet å rasjonere drikkinga hans faktisk, men kan jo ikke gjøre det resten av livet, så håper de finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja farsken, det tenkte jeg ikke på.. Huff, unnskyld! Jeg brukte RC Junior på Emma når hun var valp. Det er valpeforet til RC. Jeg begynte forøvrig å blande inn voksenfôr når hun ble ca. 8mnd tror jeg det var.

Tenkte på det med vann-inntaket hans, hva med å prøve å få tak i en sånn spesiell vannskål med "dupper" oppi som gjør det vanskeligere å kaste i seg så mye på èn gang? Veit at man kan bruke disse skålene til maten, for hunder som spiser fort og blir plaget med oppkast/luft i magen.. Det vil vel kanskje funke på vann også så lenge man finner en skål som er liten nok til at ikke en liten Kooiker-tunge kan drikke alt på en gang? :)

Jeg har forresten en god del RC Junior stående i en sekk her i et skap.. Den skal visst ikke gå ut før om lenge. Trenger du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kanskje jeg skal prøve en sånn...aldri sett dem i dyrebutikkene før, men har jo ikke lett heller. jeg håper jo for min og hans del at de finner ut av det og får fiksa det, men ser helt klart en sammenheng mellom at han hiver i seg vannet, og at han kaster opp. for når han drikker på tur, så får han gjerne i seg litt mer av gangen, og da kaster han opp.

ang foret, så har han ikke vist sååååååå mye begeistring ennå, men driver fortsatt å jobber med en smoothe overgang fra det andre foret. idag har han ikke spist 1/3 av hva han skal engang, og vi har gått turer i 4 timer idag tilsammen (en tur på 2 timer). ennå har han så utrolig mye overskudd av energi, at jeg ikke skjønner hvor han får det fra. lurer på om det er ølgjæret...det virker som om han ikke vet hvor han skal gjøre av seg noen ganger etter han har spist litt. og da kan han bli innmari irriterende (rampete). han har egne kamper med båndet sitt, hopper rundt, napper i buksene og skoa, piler rundt så fort at jeg ikke får noe kontakt med han i det hele tatt. heldivis går det over når vi kommer oss ordentlig ut på turen, men er så UTROLIG irriterende! han hadde en sånn nappe i buksa periode for en stund siden og, men han har kommet litt over det nå (trodde jeg). har prøvd alt for å roe han ned i sånne situasjoner, snu ryggen til (dempede signaler), gi han masse ros når han går pent. jeg har prøvd å si NEI! ingen respons.i tillegg til turer trener vi selvfølgelig også på sitt og dekk og gå i bur, bli osv, og har med godter på tur for å få han til å gå pent ...en liten digresjon hehe. men om han viser mer interesse for foret, skal jeg si ifra hehe.

hehe ja kooiker valper har små tunger :) og de er såååå søte hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han er tynn. ikke farlig tynn, men tynn. ser nok på han at han ikke er like lubben som han burde vært. har kjøpt diett for fra eukanuba (tørrfor) som jeg begynner å gi han gradvis nå, så får jeg heller se om han vil ha RC senere. dyrlegen sa det var lurt for å roe ned magen. han har spist ett av 3 måltider igår, og ingenting idag. eneste rådet dyrlegen hadde var diet foret. var å tok blodprøve idag, så får svar imorgen eller onsdag. han hylte og skrek, men roet seg heldigvis ned, for er ikke heldig å bruke bedøvelse om det er noe med leveren visstnok. han har vært mye værre (i perioder) siden jeg først spurte om råd her, enn han har vært siden 12 ukers vaksineringa. idag har han vært superslapp, men igår var det masse energi. håper det går bra med vennen min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...