Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannfelling


Nina

Recommended Posts

Ero er midt i tannfellinga. Problemet er at begge fortennen er litt løs og de nye tennene er kommet ganske godt opp. Burde jeg da dra til dyrlegen å få de trekt, eller skal jeg bare vente? Er litt dumt hvis han får sjeve tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan først ringe til dyrlegen og høre, så slipper du å bruke unødvendig mye penger dersom det viser seg unødvendig :D Hør bare hva de har å si på tlf først, dyrleger har en tendens til å suge til seg så mye penger de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er løse kan du jo prøve å få dem ut selv. Prøv å rugg på dem som du gjorde med dine egne melketenner når de var løse. Og lek masse drakamp! Gjerne med noe mykt, som en sokk. Bare rykk og dra litt ekstra med den, det pleier å hjelpe. Jeg fikk ut de to hjørnetennene nede på det viset. Men de oppe har vi nettopp vært og trekt, siden de kom ikke ut selv. Men de ble heller ikke løse. Alle fortennene og jekslene datt helt fint ut av seg selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan fremdeles lage skader på de nye tennene under og missfarginen kan komme nedover nye tennene hvis du skjønner?? vanskelig å forklare:)= tihi

Hmm, ok.. Skjønte det ikke helt men ;) Gikk i alle fall bra her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur æ får vente litt da. De nye tennene er ikke kommet helt opp ennå. Hvis ikke de gamle tennnene faller av i løpet av uka får jeg kontakte dyrlegen.

Der hvor den første tanna han mistet var, har det ikke kommet noe ny tann opp, og det er snart en uke siden han mistet den. Er dette normalt og den vil komme opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur æ får vente litt da. De nye tennene er ikke kommet helt opp ennå. Hvis ikke de gamle tennnene faller av i løpet av uka får jeg kontakte dyrlegen.  

Der hvor den første tanna han mistet var, har det ikke kommet noe ny tann opp, og det er snart en uke siden han mistet den. Er dette normalt og den vil komme opp?

Merkelig. Den kommen sansynligvis, men det hender også at de ikke har tenner under. Det er derfor man skal være litt forsiktig med å trekke tenner som ikke er løse tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Den kommen sansynligvis, men det hender også at de ikke har tenner under. Det er derfor man skal være litt forsiktig med å trekke tenner som ikke er løse tror jeg?

Tanna var helt løs og falt av uten at vi gjorde noe. Plutselig var den bare borte :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god tommelfinger regel er: har den nye tannen kommet mer enn en tredjedel opp, og de gamle tennene sitter ganske godt fast, så bør dyrlegen ta en titt på dem...

Den er kommet ca en trediedel opp, men de er såpass løse at det er lett å rikle på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kommet ca en trediedel opp, men de er såpass løse at det er lett å rikle på de.

da tror jeg det skal gå fint, rugg på dem fra side til side, ikke frem og til bake (for da kan du, som Kine&Speedy sier, skade de nye tennene ) og ha mye drakamper med tau, og mye tyggeben... tenker de er ute før denne uka er slutt jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar har en ny tann som har kommet nesten helt ut, men den gamle tannen som forøvrig er veldig liten har ikke fallt ut enda. Den er veldig løs da, men.. Den står liksom litt rett ut.. det er en fortann i overmunen.

Bør dyrlegen trekke den tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar har en ny tann som har kommet nesten helt ut, men den gamle tannen som forøvrig er veldig liten har ikke fallt ut enda. Den er veldig løs da, men.. Den står liksom litt rett ut.. det er en fortann i overmunen.

Bør dyrlegen trekke den tror dere?

Ikke hvis den er løs? Får du ikke til å trekke den selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den nye tannen er kommet korrekt opp, og den gamle er såpass løs så tror jeg ikke du trenger det... ha tau trekking med ham så detter den nok ut :D

Utrolig nok så var det jeg gjorde med Diego også..

Sleit ræva av meg.. Hihi.. Han er jo ikke så glad i tyggeleker vettu..

Så jeg måtte gire han skikkelig opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...