Gå til innhold
Hundesonen.no

Regelverk brukshund


Nirm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Budføring er fjernet og erstattet med feltsøk. Koeffsienten på sporet er høyere. Sporet legges nå av sporlegger, før la man det ut selv. Foran i line er fjernet. Koeff på fellesdekk har gått op

Svar på Mail jeg sendte til NBF: "Hei Monica og takk for mail. Vedr revidering av "Regler for Brukshundprøver", så er saken oversendt NKK , og vi avventer behandling og svar fra dem. Med vennlig

Er ikke så nøye med de som "bare" reiser seg, verre med de som driver oppsøkende virksomhet, eller hva man skal kalle det

Du vet at det faktisk helt normalt for de fleste her i Norge og ikke kunne trene spor på vinteren? :aww::P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg velger å ta det som et universalt hint at jeg pakket frem sporline og sånt, også fikk vi 40 cm snø :lol:

om jeg kjører hjem til vestfold kan jeg trene spor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ta det som et universalt hint at jeg pakket frem sporline og sånt, også fikk vi 40 cm snø :lol:

 

om jeg kjører hjem til vestfold kan jeg trene spor :P 

Vi har ikke mulighet å trene spor halve året ell no vi.. Festlig :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt ikke Pi må hoppe høyere enn tidligere :P

Jeg føler at universet sa **** sportrening *se ut på snøen* :P

:lol: Men 40 og 50 cm er vel høyt nok for Pi det og :P

Legg bort sporlina di igjen du, så kanskje det blir vår på ordentlig :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at det var en egen paragraf om etikk i det gamle reglementet heller, der man veldig kort sagt oppfordrer til å ikke melde på for eller dømme kjentfolk. Teorien bak det er jo utmerket, men om det er gjennomførbart i et så lite miljø som bruksmiljøet er i praksis, er jeg litt usikker på. Selv her på østlandet er det jo gjerne de samme folka som går igjen fra stevne til stevne, og holder du på i noen år da, så blir du kjent med folk, liksom.

En annen ting jeg ikke husker fra det gamle reglementet, er at det ikke er noe påvisningspunkt på sporoppsøket i A. Vil det si at om man ikke klarer sporoppsøket i A, så får man ikke gå sporet sitt? Det er sånn jeg tolker det..?

Det skal vel godt gjøres å unngå å stille for/bedømme kjentfolk ja... Da har vi brått et dommerproblem vil jeg tro.

Det har alltid vært slik at om en A-ekvipasje ikke finner sporet, så er det takk for i dag :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Er det jeg som er helt blind, eller er ikke det oppdaterte regelverket kommet ut på nkk sin side enda?

(Meget mulig at jeg bare er blind, jeg sliter med å finne frem der).

Jeg fant det heller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Michellus

Nå har jeg foreløpig bare skummet den generelle delen av de nye reglene, skal få lest det skikkelig i løpet av helgen.

Men er det noen som vet om man fortsatt kan starte med tispe som har løpetid? :)

Japp!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Mulig jeg er dårlig på å lete. Men hva er aldersgrense for start i nbf D? 

Side 52, punkt 10

DELTAKELSE Hunder: Hunden må være fylt 12 mnd. senest første prøvedag for å kunne delta på prøve.

Før hunden kan starte i klasse C kreves dokumentasjon på en av følgende punkter:
• Gjennomført karaktertest, (Bestått / ikke bestått, avbrutt av dommere).
• Gjennomført funksjonsanalyse (inkludert Forsvarets), (Helt gjennomført med bestått / ikke bestått, eventuelt avbrutt av dommere).
• Godkjent politihund.
• Bestått ferdselsprøve.
• Gjennomført MH (med gjennomført MH menes at denne er helt gjennomført, alternativt avbrutt av beskriveren).
• Bestått Jaktanleggsprøve for Spaniels.

Andre alternativer kan godkjennes etter søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Når man ikke har en super schäfer, BC eller malle, og gjennomsnittlig hundetrener, hvor vanskelig er det å få opprykk til c? :P

 

Ikke veldig vanskelig. Lykke fikk opprykk på første forsøk i mars, og jeg var slettes ikke sikker på at hun var startklar. Litt flaks hadde vi kanskje. 

Lykke er en relativ umoden dame som lett lar ser distrahere, og jeg som fører er ingen hardbarka bruksmenneske. I tillegg har jeg slitt veldig med motivasjonen på all lp trening. Hun er god på spor da, det skal hun ha :)

Karakterene er her: 

https://monicato.wordpress.com/2015/03/08/lykke-sin-d-spor-debut/ 

Endret av mokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke veldig vanskelig. Lykke fikk opprykk på første forsøk i mars, og jeg var slettes ikke sikker på at hun var startklar. Litt flaks hadde vi kanskje. 

Lykke er en relativ umoden dame som lett lar ser distrahere, og jeg som fører er ingen hardbarka bruksmenneske. I tillegg har jeg slitt veldig med motivasjonen på all lp trening. Hun er god på spor da, det skal hun ha :)

Karakterene er her: 

https://monicato.wordpress.com/2015/03/08/lykke-sin-d-spor-debut/ 

hmm... Kanskje det er håp :P 

 

jaja.. Vi får trene litt mer LP (laaaang vei igjen der) og se hva som skjer :p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...