Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Oslo 13. august


Ingvild

Recommended Posts

*flirer* Besluttningsvegringen har tatt overhånd igjen ser jeg...! Fiiine Oslo-menneskene det! :whistle:

Og Wendy tenker du å komme på dette treffet...? Hvis ikke,hvorfor bryr du deg sånn da...? :D Vi har allerede hatt noen feider på dette hvem-får-lov-til-å-være-med-på-treff emnet så vi er vel ferdige med det tror jeg :P Alle som vil kommer ;)

Takk, du skrev det jeg satt her og tenkte :rolleyes:

ALLE som vil kan komme, jeg vil treffe så mange som mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Josie&Miriam: kan du si ifra når du vet om du tar med denne tispa eller ikke?

Jeg er litt skeptisk, men jeg vil ikke hindre deg i treffet, for alle som vil skal kunne komme. Og er det noe som ikke passer for den ene enkelt-personen så får den heller la vær å komme. Men dumt om jeg lar vær å komme om du ikke skal ha henne med :whistle:

Så kjekt om du sier ifra i forveien. Evt kommer jeg uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :whistle: Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :whistle: Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Det lurer jeg også litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

13 august har jeg tannlege time, uffa. Husker ikke helt når det er.

Men muuulig vovs kan være med, han trenger det jo. "Marianne"dalen høres supert ut, tipper det er fint der! :D Vet bare ikke helt hvor det er.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 august har jeg tannlege time, uffa. Husker ikke helt når det er.

Men muuulig vovs kan være med, han trenger det jo. "Marianne"dalen høres supert ut, tipper det er fint der! :whistle: Vet bare ikke helt hvor det er.. :D

Vi pleier å gå inn den enden ved Radiumhospitalet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :D Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Jeg svarte på dette i stad, men det ser ut til å ha forsvunnet etter nedetiden :rolleyes: Vi tar det en gang til ;)Hvis jeg skal ha henne med, så kommer vi til å holde oss på "utsiden", og drive med kontakttrening. Skal dere slippe hundene deres, går vi enten hjem igjen eller tur et annet sted (laaangt unna). For å svare på spørsmålet deres: Hvis det kommer en hund bort til henne, og jeg ikke rekker å være i tide med avledning så knurrer og glefser hun, og gir tegn til at hun skal "ta" hunden som kommer bort til henne. I 99% av tilfellene går det greit, og jeg er i tide med avledning, og ingenting skjer.

Det er nå imidlertid familien til denne hunden som bestemmer om de vil at jeg skal hjelpe dem med å trene hunden til å klare å fungere i hverdagen. Jeg har ikke hørt noe fra dem, så det er nå en del som tyder på at det ikke blir noe av.. Noe som er dumt, for denne hunden trenger det virkelig... :P:whistle:

Dere skal få beskjed så snart jeg får beskjed :D

EDIT: Nå har jeg ventet på svar fra fam. med denne hunden og siden jeg ikke har hørt noe fra dem blir det ikke noe av at jeg skal ha henne med meg. Da tar jeg heller med min egen, søte lille allergiker på treffet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å være med på et slikt treff - "Sonentreff" for første gang!

Jeg har også ferie da, så for min del spiller det ingen rolle om det er morgen, dag, ettermiddag eller kveld..

Jeg har jo en hel "gjeng" av hunder å velge mellom for å ta med..

Baby-Moses på 7 mnd som bare er "dum og deilig" og tror at hele verden er en stor lekeplass for HAN alene,

unghund-Mac (13 mnd) som er en ganske typisk "jeg tror jeg er en stor gutt - men synes ganske mye er litt skummelt likevel",

Milla (2,5 år) som synes hun er "størst, sterkest og kulest i hele verden",

Moby (5 år) som VET at han er "størst, sterkest og kulest i hele verden - men likevel totalt ukranglete med alle som mener motsatt..."

og gamle Minnie (11,5 år) som ikke synes slikt er noe kult i det hele tatt - uansett.

Så det blir vel til at jeg kommer med smågutta' mine...

Jeg har ingen skrupler med å la dem begge oppleve at verden (dvs fremmende hunder) ikke alltid er sånn som beardiser er.. Dvs på klubbens månedlige treff så er ALLE hundene supersikre med valper, kjempesnille, lek, kos, godteri og "nuttefnutt" hele tiden....

Om det er en/flere "småekle" hunder tilstede så skal jeg selvsagt gjøre ALT i min makt å holde mine unna - men skulle dem få seg en "karamell" av en eller annen, så er det faktisk endel av livet det også. Så for JEG ville vært mere urolig for at MINE hunder gir den utagerende hunden en form for selvtilfredsstillende belønning (ved at den får utagere - og den andre hunden spretter unna). Men DET er jo faktisk ikke mitt problem, da..

Jeg tror fullt og fast på at hunder faktisk er rasister uten like. De vet, skjønner og ser hva som er sin egen rase, og mange lærer seg å mislike andre raser.

Så treff med mange andre raser, som har andre lekemåter, annet språk og annen måte å tilnærme seg "problemer" på er faktisk BARE en kjempegod lærdom for ALLE hunder.

Men, så er det stedet, da... "Mærradalen" - javel - hvor parkerer man? (Jeg kjører i egen bil - her kommer det ikke på tale med buss, trikk, t-bane eller nor slikt.. Jeg betaler ALT for mye for bilen min i året for å ikke bruke den!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert parkere på Radiumhospitelet. Når det er sagt, så kan dere bare planlegge i vilden sky, for jeg kommer til å ligge på en solseng ved bassengkanten og lese de siste sidene i den nye Nesbøboka omtrent på samme tid! Kan være med en annen gang, jeg :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert parkere på Radiumhospitelet. Når det er sagt, så kan dere bare planlegge i vilden sky, for jeg kommer til å ligge på en solseng ved bassengkanten og lese de siste sidene i den nye Nesbøboka omtrent på samme tid! Kan være med en annen gang, jeg :| .

*Fillerister Ida* :glare: HALLO eller? Vi sutrer ikke over at du ikke får være med på treff når du skal ligge å meske deg ved et basseng assa...! :rolleyes: *mumle*

Neeeeei da, jeg er IKKE misunnelig.... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fillerister Ida* :glare: HALLO eller? Vi sutrer ikke over at du ikke får være med på treff når du skal ligge å meske deg ved et basseng assa...! :rolleyes: *mumle*

Neeeeei da, jeg er IKKE misunnelig.... :|

:D Akkurat nå er det 23 dager til vi reiser og det skal bli greit å reise fra denne norske "deilige" sommeren. Regner med at jeg får med meg flere "Marianneturer" jeg :| , så jeg skal slutte å sutre! Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| Akkurat nå er det 23 dager til vi reiser og det skal bli greit å reise fra denne norske "deilige" sommeren. Regner med at jeg får med meg flere "Marianneturer" jeg :| , så jeg skal slutte å sutre! Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

SÅnn ja, flink jente *klikk og sjokolade*

Hehe ja kjenner jeg deg også rett så finner du deg nok en liten greker i år også, og kanskje er det firbent... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skulle også gjerne vært med, men jeg er på jobb så jeg rekker ikke før ca. kl. 1600 og utover. Har også en del beardiser å velge mellom. De er vandt til å være med på treff. Er en gjeng som går tur en gang i uken med veldig forskjellige raser. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... De fleste kan på formiddagen, men alle kan om vi tar det sånn ca halv åtte?

Jeg blir gjerne med på å ta det på kvelden om jeg som sagt får lov til å oppbevare et bur og en ryggsekk i noen sin bil mens vi går tur, samt at jeg kan rekke å være på Oslo S til seinest kvart på elleve.

Aller best hadde det dog vært å ta det f.eks. klokka ett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

Hehe ja kjenner jeg deg også rett så finner du deg nok en liten greker i år også, og kanskje er det firbent... :ahappy:

Blir jo litt nysgjerrig jeg (totalt OT altså) - men er det rescue-organisasjoner for grekere, liksom? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt nysgjerrig jeg (totalt OT altså) - men er det rescue-organisasjoner for grekere, liksom? :D

*knis* Altså, jeg skal til Kreta og er der mens det er dette sonentreffet. Det blir fjerde sommeren på rad minstebarnet og jeg reiser (i fjor fikk søstra og en venninne være med også) til ulike Kretasteder og vi blir alltid kompis med hunden på hotellet, eller en annen bikkje som vi går tur med og leker at er vår. Nei, vi adopterer ikke løshunder som vi forlater når vi reiser, men tar oss litt av hunder som har det utmerket uten oss. Det er vel mest for å ikke få helt abstinenser selv. :whistle:

Ellers så kunne det kanskje vært en tanke å starte sånn recue for tobeinte grekere. Det er bare det at du ikke finner så mange over førti som det er noe poeng i å adoptere hverken for ferien, eller for å ta med hjem. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...