Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Oslo 13. august


Ingvild

Recommended Posts

Det høres jo bra ut :ahappy:

Jeg er vandt til busser/tog som går dit jeg skal. Og aldri noe bytting. Og jeg og oslo er et mareritt sammen alene. hihi

Jeg kan godt møte og guide dere hvis dere vil :) Jeg er kjent i omtrent hele Oslo, så det er null problem! Så får jeg følge også, i stedet for alltid å dra alene :rolleyes::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar
Jeg kan godt møte og guide dere hvis dere vil :) Jeg er kjent i omtrent hele Oslo, så det er null problem! Så får jeg følge også, i stedet for alltid å dra alene :rolleyes::)

Det høres flott ut :ahappy: MEN vi MÅ møtes et sted som er "kjent" og som er lett å komme seg til (les: Oslo S :ahappy: ).

Nå kanskje jeg endelig får bli med på et av treffene til dere Oslo-folk. Men hvordan tror dere det er å ha med seg lille frøkena?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for meg hvis hun ikke angriper eller noe. Men jeg tenkte å ha med en liten valp da går hun greit med valper?

p.s var du trener på det valpekurset hos Oslo hundeskole som var like før sommerferien?

Hun er ikke grei med noen i det hele tatt, men så lenge det ikke kommer noen for nære (dvs. innen en 10-15 cm) går det helt greit. Jeg takler henne helt fint om noen skulle være uheldig å slippe hunden bort til "min", i verste fall heiser jeg henne opp over bakken :ahappy: Det ser jo ikke så pent ut, men jeg takler henne helt fint.

Og ja, jeg var hjelpeinstruktør på valpekurset til Trine rett før sommeren :ahappy: Er det Oscar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres flott ut :) MEN vi MÅ møtes et sted som er "kjent" og som er lett å komme seg til (les: Oslo S :ahappy: ).

Nå kanskje jeg endelig får bli med på et av treffene til dere Oslo-folk. Men hvordan tror dere det er å ha med seg lille frøkena?

Jeg kan godt møte dere på Oslo S :ahappy: Null problem!

Forøvrig så tror jeg det går greit å ta med seg lille frøken (søte frøken med sinna andelyder :)). Selvfølgelig kommer dette an på hundene som er med, men inntrykket mitt er foreløpig at det går fint med valper så lenge eierne tar under betraktning og hensyn at valper er med. Det har vært med valper på tidligere treff uten bråk. I tillegg er f eks Orry snill med valper (håper jeg du merket på valpetreffet :Laugh:), så det går nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt møte dere på Oslo S :) Null problem!

Forøvrig så tror jeg det går greit å ta med seg lille frøken (søte frøken med sinna andelyder :ahappy:). Selvfølgelig kommer dette an på hundene som er med, men inntrykket mitt er foreløpig at det går fint med valper så lenge eierne tar under betraktning og hensyn at valper er med. Det har vært med valper på tidligere treff uten bråk. I tillegg er f eks Orry snill med valper (håper jeg du merket på valpetreffet :Laugh:), så det går nok fint.

Kan jeg få gå bak dere med sinnabikkja jeg skal trene med? :ahappy: Vet ikke helt hvor Mærradalen er, så jeg kunne godt tenke meg å være et sånt femte hjul på vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få gå bak dere med sinnabikkja jeg skal trene med? :) Vet ikke helt hvor Mærradalen er, så jeg kunne godt tenke meg å være et sånt femte hjul på vogna :ahappy:

Det går fint vettu :ahappy:

Hvor sinna er hun forresten? Mulig hun kan hilse på Orry, han tåler det meste av "bitchy" jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, tusen takk :)

:ahappy: Hun er sånn passelig sinna :ahappy: Vi kan alltids gjøre et verdig forsøk, det går som regel greiere med hannhunder enn med tisper (uten at hun har noen grunn til det, så vidt jeg vet), men hun er ikke alltid like rasjonell i handlingene sine.. :rolleyes: Hun skulle virkelig "ta" Josie da jeg traff henne for et par uker siden, og Josie er jo ikke akkurat noen superfarlig hund. Det er jo bare for at hun skal se at det går an at det er andre hunder tilstede, uten at hun trenger å blande seg inn av den grunn. Jeg har ikke som mål at hun skal bli en super familiehund, det kommer nok aldri til å skje... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med! Men siden jeg er på jobb er jeg avhengig av at det blir på kveldstid...

Ser at dere ennå ikke har satt noe tidspunkt, så jeg slenger meg inn å håper at dere kanskje synes det er fint å møtes på kvelden...

Kan være fryyyyktelig varmt på dagen vet dere, sånn i midten av august... :)

Hvis mandagen er en vanskelig dag, virker det jo som om veldig mange har tenkt seg til Bjerke. Hadde jo gått an å tatt det etter Bjerke, enten på lørdag eller søndag? Da åpner sikkert muligheten seg for flere....? Hvis jeg ikke bare bekrefter mistanken om at oslo-folket lider av beslutningsvegring nå... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke noe om at folk tar med seg hunder som de vet er aggressive. spesielt tisper... en ting er litt usikre hunder, men det er stooor skade som kan påføres unge hunder i møte med en slik hund :rolleyes::rolleyes: man har jo aldri hundre prosent kontroll, og da er det en fordel at de hundene som er med på slike treff hvor vi har hundene løse, er nogen lunde skikket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke noe om at folk tar med seg hunder som de vet er aggressive. spesielt tisper... en ting er litt usikre hunder, men det er stooor skade som kan påføres unge hunder i møte med en slik hund :rolleyes::rolleyes: man har jo aldri hundre prosent kontroll, og da er det en fordel at de hundene som er med på slike treff hvor vi har hundene løse, er nogen lunde skikket! :)

Tror ikke det er noe problem, jeg. Fibi er ei skikkelig drittbikkje (unnskyld faguttrykket) i møte med andre hunder, eller kanskje jeg skal si: kan være. Hun fløy på en av tispene da noen av oss sto og ventet på resten av gjengen på forrige sonentreff. Med en gang vi satte oss i bevegelse (eller sånn litt etter) og vi gikk til badeplassen, var alt helt greit. Hun tumlet løs rundt med de andre, men var igrunnen mest opptatt av å bade, men det spiller vel ingen rolle. Så ikke en aggresiv tendens en eneste gang nede ved vannet, jeg. Tilogmed hun lille welsh springer spaniel snuppa som rappa ballen hver gang Fibi la den fra seg, fikk stjele ballen i fred! Vi var vel sju bikkjer og sju mennesker på et tre x tre meter stort område, så det var ikke den gode plassen som skapte gode vibber, iallfall.

Nei, jo fler jo bedre og sonentreff er en ypperlig anledning til å trene sosial atferd med hunder. Rett og slett ved at de får mange gode erfaringer. Tror ikke det er så lett å bølle, når det er mange samlet på èn gang, jeg. Og som Akela har sagt i en annen tråd (for en stund siden), så lenge man er i bevegelse, går det som regel greit.

Hvorfor vil du forresten ikke at sure tisper skal komme? Denne hunden er nok ganske sikkert usikker, den også, men det har ikke så mye med kjønnet å gjøre, tror jeg.

EDIT: Det er ingen kultur for å ekskludere noen fra sonentreff. Det er kanskje litt mindre uhøflig å vurdere om men skal delta selv, enn å prøve å ekskludere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer kanskje om jeg kan! Er det 13.august? Og.. Kan jeg møte noen ved togstasjonen? Jeg aner ikke hvor Mærradalen er! :closedeyes:

Men er ikke noe problem for meg at du har med denna tispa Miriam :)

KULT! :ahappy: :ahappy: Kuuule soniser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er litt rart å ta med en slik hund på et sånnt treff. hvor gøy og meningsfyllt er det for den liksom? har selv møtt noen hunder som har hatt uheldige møter med slike dyr. høres ut som dette er en hund man bør jobbe med i sammen med få, og et stykke unna andre, og ikke overdrive i mengdetrening. på slike treff er det jo gjerne ymse av hunder.... hvis denne hunden er så ustabil, at den må heises over bakken bla, så er det jo ikke rart om de andre hundene finner dette interessant, og vil bort å snuse. er ikke alltid lett å ha øyne i nakken til enhver tid... for meg høres det ut som den hunden trenger lite press, og rolig trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er litt rart å ta med en slik hund på et sånnt treff. hvor gøy og meningsfyllt er det for den liksom? har selv møtt noen hunder som har hatt uheldige møter med slike dyr. høres ut som dette er en hund man bør jobbe med i sammen med få, og et stykke unna andre, og ikke overdrive i mengdetrening. på slike treff er det jo gjerne ymse av hunder.... hvis denne hunden er så ustabil, at den må heises over bakken bla, så er det jo ikke rart om de andre hundene finner dette interessant, og vil bort å snuse. er ikke alltid lett å ha øyne i nakken til enhver tid... for meg høres det ut som den hunden trenger lite press, og rolig trening :)

Det er vel teknisk sett bedre å ta med bikkja på sonentreff, enten den er usikker eller ikke, enn andre steder, for å trene på passering, hilsing, og bare å kose seg! Når alle på forhånd vet at denne hunden ikke er komfortabel med at ørten andre hunder står og snuser den i baken, så lar ikke alle andre hundene deres kaste seg over denne.. Jeg er enig med Ida, man kan ikke ekskludere andre fra hundetreff, det kan jo hende det går fantastisk bra, og at hunden blir tryggere på andre hunder, og det kan hende det går fryktelig galt, men man tar jo forhåndsregler.. :ahappy:

Forresten, greit om jeg slenger meg på hvis ikke vi skal noe annet? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er ikke ute etter å lage en diskusjon her om treningsmetoder eller å krangle eller noe som helst i den duren, men jeg har ingen planer om å stå midt i mølja, vi kommer til å stå litt på utsiden og hvis/når jeg ser at hun takler å være nærmere kan det hende vi nærmer oss litt. Jeg kjenner denne hunden veldig godt. Poenget med å ta henne med er ikke at det skal være så himla gøy for henne, men at hun skal lære seg at hun ikke trenger å forholde seg til alt og alle. Vi trener rolig, og jeg vet faktisk litt hva jeg driver med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinglesoniser som ikke tør å prøve å finne fram på egenhånd! Hvilken ende av Mærradalen møtes vi i, og hvordan kommer jeg meg dit med t-bane eller buss?

Jeg vil og være med! Men siden jeg er på jobb er jeg avhengig av at det blir på kveldstid...

Ser at dere ennå ikke har satt noe tidspunkt, så jeg slenger meg inn å håper at dere kanskje synes det er fint å møtes på kvelden...

Kan være fryyyyktelig varmt på dagen vet dere, sånn i midten av august... :)

Hvis mandagen er en vanskelig dag, virker det jo som om veldig mange har tenkt seg til Bjerke. Hadde jo gått an å tatt det etter Bjerke, enten på lørdag eller søndag? Da åpner sikkert muligheten seg for flere....? Hvis jeg ikke bare bekrefter mistanken om at oslo-folket lider av beslutningsvegring nå... :ahappy:

Når på kvelden da, i så fall? Jeg skal ta nattoget mandag kveld, og må på mystisk vis klare å komme meg fra Lambertseter til Oslo S med bikkje, stort bur (ikke sammenleggbart!) og bagasje. Noe sier meg at jeg trenger litt tid på det prosjektet.

Lørdag eller søndag kveld er selvsagt en mulighet, men det aner meg at flere av hundene kan være "litt" slitne etter en lang, eventuelt varm, utstillingsdag?

Forresten, greit om jeg slenger meg på hvis ikke vi skal noe annet? ^^

Selvsagt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinglesoniser som ikke tør å prøve å finne fram på egenhånd! Hvilken ende av Mærradalen møtes vi i, og hvordan kommer jeg meg dit med t-bane eller buss?

Når på kvelden da, i så fall? Jeg skal ta nattoget mandag kveld, og må på mystisk vis klare å komme meg fra Lambertseter til Oslo S med bikkje, stort bur (ikke sammenleggbart!) og bagasje. Noe sier meg at jeg trenger litt tid på det prosjektet.

Vanlig er at vi har møttes ved Radiumhospitalet. Dit er det i hvert fall enkelt å kjøre...

Når går toget ditt da? Om det passer slik at du kan reise direkte til toget fra Mærradalen, og for stablet med deg alt hit, kan du sitte på med meg fra Mærradalen til Oslo S. Egentlig kunne jeg hentet deg på Lambertseter også, men det tør jeg ikke love ennå, med mindre treffet blir ganske sent (20 eller noe?). Første dag på jobb etter lang ferie er ganske uforutsigbar... <_<

Når det gjelder den "gale" hunden er det vel bare å ta litt forhåndsregler, slik at alle får utbytte av treffet. Om vi lar de få trene litt på begynnelsen av turen (vi andre holder da våre i bånd, eller under kontroll) og at den hunden heller holder litt avstand når vi kommer til frislippstedet, slik at de andre får utfoldet seg litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, ser man det! :ahappy: Hvordan går det med ham? :ahappy:

Det går kjempefint! Han er blitt innmari stor nå...hvor ble det av den lille svarte klumpen jeg kjøpte? :)

wesminster: Vi skal vel gå fra den enden av Mærra som begynner ved Radiumhospitalet. Du kan ta 23 bussen til Radiumhospitalet det er rett ved siden av inngangen til Mærradalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder den "gale" hunden er det vel bare å ta litt forhåndsregler, slik at alle får utbytte av treffet. Om vi lar de få trene litt på begynnelsen av turen (vi andre holder da våre i bånd, eller under kontroll) og at den hunden heller holder litt avstand når vi kommer til frislippstedet, slik at de andre får utfoldet seg litt også...

Der tok du ordene ut av munnen min, molly :P :P Om jeg skal ha henne med eller ikke er jo avhengig av at alle familiemedlemmene som har henne, ønsker det. Og det er det jo slett ikke sikkert de gjør, men jeg tenkte jeg ville høre her allikevel :P Om jeg ikke har med "gærnebikkja" så tar jeg med Josie i stedet, og hun er jo bare grei :P

Det går kjempefint! Han er blitt innmari stor nå...hvor ble det av den lille svarte klumpen jeg kjøpte? :P

Hehe, ja, de vokser utrolig fort. :P Han er nå en fantastisk søt og skjønn liten (stor) klump da :PDen søteste valpen på kurset :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig er at vi har møttes ved Radiumhospitalet. Dit er det i hvert fall enkelt å kjøre...

Når går toget ditt da? Om det passer slik at du kan reise direkte til toget fra Mærradalen, og for stablet med deg alt hit, kan du sitte på med meg fra Mærradalen til Oslo S. Egentlig kunne jeg hentet deg på Lambertseter også, men det tør jeg ikke love ennå, med mindre treffet blir ganske sent (20 eller noe?). Første dag på jobb etter lang ferie er ganske uforutsigbar... <_<

Toget går 2305 fra Oslo S.

Jeg veit ikke hva som passer best for de andre, men for meg hadde det helt klart vært greiest å ta det på formiddagen egentlig, av flere grunner... Men samtidig hadde det vært veldig hyggelig å få med deg på tur også... Det bør kanskje ikke være noen umulighet å få med seg tingene på t-banen og over i bussen etterpå (er det noen som veit om det er vanskelig å finne fram fra t-baneholdeplassen på Brynseng til bussholdeplassen?), det er mest buret jeg er usikker på (pakker i ryggsekk og bikkjedyret ligger jo bare og sover). Noen som veit om det er svært upraktisk å bære et Vari Kennel-bur i labradorstørrelse? Har aldri brukt det selv, nemlig.

Hm. Nå er jeg jo bare med på å gjøre det hele mer ubesluttsomt her, gitt.

Skal vi si det litt enkelt? Vi tar det mandag kveld i stedet for på formiddagen, såfremt jeg får sitte på med noen ned til Oslo S etter treffet, samt oppbevare et bur og en 65 liters ryggsekk i noen sin bil mens vi går på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh.. :wacko: Kanskje jeg kan ta en tur jeg og? Jeg har en hund som definitivt trenger å omgås snille retrievere. Hun har blitt angrepet av en toller som valp, så hun kan være litt skeptisk under lek. Hun har ingen unoter, misforstå meg rett, men hun hadde hatt godt av å bli bedre kjent med rasens positive sider, om man kan si det sånn. Det er ikke noe stort problem altså, men jeg tenkte jeg kunne nevne det når vi er inne på temaet. Ellers er hun grei og snill på treff.

Jeg har såå lyst til å møte litt Oslo-soniser. Det er snodig at de fleste sonisene jeg kjenner ikke bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, de vokser utrolig fort. :P Han er nå en fantastisk søt og skjønn liten (stor) klump da :PDen søteste valpen på kurset :wacko:

Takk takk :P

Vi kan jo si 3-4 tiden eller 4-5 tiden? (er det formiddagen mon tro) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flirer* Besluttningsvegringen har tatt overhånd igjen ser jeg...! Fiiine Oslo-menneskene det! :whistle:

Og Wendy tenker du å komme på dette treffet...? Hvis ikke,hvorfor bryr du deg sånn da...? :D Vi har allerede hatt noen feider på dette hvem-får-lov-til-å-være-med-på-treff emnet så vi er vel ferdige med det tror jeg ;) Alle som vil kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...