Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Oslo 13. august


Ingvild

Recommended Posts

Jada, jeg veit det er lenge til, men dere virker så ubesluttsomme der nede at jeg tenkte å gi det litt god tid! :Laugh:

Jeg skal nedover til NKK Bjerke og har med meg Tinka, og skal ta nattoget hjem igjen mandag 13. august (altså natt til tirsdag). Da hadde det vært veldig hyggelig å møte noen av dere, både de jeg har møtt før og de som jeg aldri har snakka med.

Jeg har bare mulighet til å møtes på mandag (kommer på fredag, skal på utstillinga lørdag og søndag), og helst på formiddagen egentlig. Men hvis det er mange som jobber og sånn, så går det vel forsåvidt greit å ha det sånn i sekstiden eller noe.

Jeg er med på både tur og trening, jeg - så det får bli sånn som majoriteten vil. :P

Egnede områder skal jeg ikke komme med, da det eneste jeg kjenner til er Brannfjell - og det er antageligvis ikke det beste (flere år siden jeg var der sist, så husker ikke helt). Jeg er avhengig av å kunne komme meg fram med t-bane/buss (noe langs t-banelinje nr 4 hadde vært veldig flott), med mindre jeg får sitte på med noen. Jeg kommer til å bo like ved Lambertseter/Karlsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!

Jeg blir veldig gjerne med! Er nok møtevennlig på Bjerke også, skal definitivt dit. :P

Vet ikke bikkjevovsen kan være med, vi får se hvordan han er i august. :P

Har familie på Lambertseter, så Brannfjell høres greit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei... :P Vi er i Hellas til den 14. Ja, det er deilig å være der, men vi skulle jo gå tur i skogen og jeg skulle vise deg noen fine løyper utenom hovedstiene :P . Ja ja, neste gang, da. Går glipp av Bjerke også, jeg. Bortsett fra det, er det da helt normalt med en to tre hundre poster for å få avtalt et lite treff, er det ikke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det stemning for tur? Tur er egentlig best for meg også, både hund og jeg er særdeles slappe på å trene på treninger sommerstid med sonenfolk.

De fleste av dere er vel skoleelever med sommerferie til langt uti august, slik at vi kan ta turen på formiddagen?

Hvor er det fine turområder, da? Noen av de nye slippområdene deres, eller er det knøttsmå områder som man bruker fem sekunder på å passere?

Det så veldig fint ut der hvor dere hadde tur for ikke så veldig lenge siden... Maridalen? Mærradalen? Mariannedalen? :Laugh: Er det ok å ha hundene løse der?

Å nei... :) Vi er i Hellas til den 14. Ja, det er deilig å være der, men vi skulle jo gå tur i skogen og jeg skulle vise deg noen fine løyper utenom hovedstiene :) . Ja ja, neste gang, da. Går glipp av Bjerke også, jeg. Bortsett fra det, er det da helt normalt med en to tre hundre poster for å få avtalt et lite treff, er det ikke? :x

Æsj, da får vi ha Østmarkatur til gode... Neste sommer må vi få det til! :x

Egentlig er det merkelig at dere er så uorganiserte, altså... Dere bruker jo tre uker på å planlegge en times tur - vi trønderne bruker en kveld liksom. Og vi er jo mange færre også, så det kreves mye mer planlegging å få en fem-seks soniser med på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er det kjempefint. Nå har jeg lært. Det heter Mærradalen, men siden jeg bare har vært der èn gang og det var i regi av Marianne, kaller jeg det Mariannedalen. Mye penere navn, spør du meg. :) Ha et sonentreff der i løpet av helgen, da vel... Jeg kan bli med en annen gang, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mærradalen er fint, og nå vet jeg faktisk hvor det er hen også :) Jeg er også veldig innstilt på tur, tror ikke Orry er så veldig gira på trening etter to lange dager med utstilling.

Og jeg skjønner da virkelig ikke hva du mener med at vi er uorganiserte og dårlige på å planlegge <_<

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Hmm.. Jeg er nesten litt redd for å foreslå det, men Josie er jo veldig godt sosialisert, og jeg har fått forespørsel om å trene med en annen hund med atskillige problemer med å forholde seg til andre hunder. Dette er en hund som jeg kjenner godt, ikke har noen problemer med å "lese" eller takle. Måten vi trener på er at hun alltid skal forholde seg til meg - og bare meg - ingen andre hunder eller mennesker. Det er en metode jeg vet funker på henne, men jeg må se hvor mye arbeid som må legges ned i henne for at hun skal kunne fungere i familien hun bor hos nå.

Jeg vil bare ikke "skremme" bort noen, da... Bikkja er virkelig ikke stabil i nøtta si, og hun kan virke veldig skremmende for folk flest... :) Hun er en omplasseringshund som ikke har hatt det så lett i livet, og problemene hennes i fht. andre hunder har aldri blitt tatt tak i, men nå begynner det å gå ganske langt. Nå vet jo jeg at soniser som regel er supergreie, og faktisk klarer å holde hundene sine unna andre hunder som evt. ikke takler andre hunder :):ahappy:

Hvis noen har innvendinger, er det bare å si ifra så dropper jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Som sagt: kan være at vi kommer til Bjerke en tur, og da blir jeg i Oslo et par dager også!

Så om det blir Bjerke(sannsynlig nå) så kommer nok jeg uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Hmm.. Jeg er nesten litt redd for å foreslå det, men Josie er jo veldig godt sosialisert, og jeg har fått forespørsel om å trene med en annen hund med atskillige problemer med å forholde seg til andre hunder. Dette er en hund som jeg kjenner godt, ikke har noen problemer med å "lese" eller takle. Måten vi trener på er at hun alltid skal forholde seg til meg - og bare meg - ingen andre hunder eller mennesker. Det er en metode jeg vet funker på henne, men jeg må se hvor mye arbeid som må legges ned i henne for at hun skal kunne fungere i familien hun bor hos nå.

Jeg vil bare ikke "skremme" bort noen, da... Bikkja er virkelig ikke stabil i nøtta si, og hun kan virke veldig skremmende for folk flest... :) Hun er en omplasseringshund som ikke har hatt det så lett i livet, og problemene hennes i fht. andre hunder har aldri blitt tatt tak i, men nå begynner det å gå ganske langt. Nå vet jo jeg at soniser som regel er supergreie, og faktisk klarer å holde hundene sine unna andre hunder som evt. ikke takler andre hunder :):ahappy:

Hvis noen har innvendinger, er det bare å si ifra så dropper jeg det!

Greit for meg hvis hun ikke angriper eller noe. Men jeg tenkte å ha med en liten valp da går hun greit med valper?

p.s var du trener på det valpekurset hos Oslo hundeskole som var like før sommerferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skikkelig lyst til å komme på et av disse Oslo-treffene. Men tror ikke det er noe for Rex, så da blir det isofal Bocca som blir med. Men ho er jo så liten :)

Også må jeg finne noen å ta følge med, for jeg er redd jeg roter meg bort i Oslo. (ellendig på trikk og t-bane).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Også må jeg finne noen å ta følge med, for jeg er redd jeg roter meg bort i Oslo. (ellendig på trikk og t-bane).

Om det blir sånn at jeg kommer så kan vi møtes en plass i Oslo og dra dit sammen! Jeg tør ikke å rote meg vekk alene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir sånn at jeg kommer så kan vi møtes en plass i Oslo og dra dit sammen! Jeg tør ikke å rote meg vekk alene! :)

Det høres jo bra ut :ahappy:

Jeg er vandt til busser/tog som går dit jeg skal. Og aldri noe bytting. Og jeg og oslo er et mareritt sammen alene. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...