Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer det Mini Chicka'er om 2mnd? Spennende..


Renate A

Recommended Posts

Chicka har løpe tid, og igår når vi var ute på tur, så kom en hanne og smuk der satt han gitt. Banana

Det var ikke lenge han var i paradis, for jeg langet ut et bein etter han. :evil:

Nå vet jeg jammen ikke om han var inne lenge nok til at han smalt Chicka på tjukka...håper ikke det. [-o<

Men er hun det så får jeg bare gjøre det beste ut av det, både for mor og barn. :lol:

Så hvis det er noen her som vil ha en liten mini Chicka blandet med Breton, så bare si i fra, men er ikke sikker på noe enda da..

Det beste hadde vært om de kom til noen jeg "kjenner", som dere feks, for jeg blir nok litt bestemor tenker jeg... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennene og se :wink:

Men man må jo faktisk heller ikke skille 2 hunde ad som parrer seg da hann hundens penis blir rund når den er oppe i tispen og derfor "sitter" fast. Og skiller man dem fra hverandre da kan det gå mye udover hannhunden penis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir spennene og se  :wink:  

Men man må jo faktisk heller ikke skille 2 hunde ad som parrer seg da hann hundens penis blir rund når den er oppe i tispen og derfor "sitter" fast. Og skiller man dem fra hverandre da kan det gå mye udover hannhunden penis!

Ja jeg vet det, det var derfor jeg sparket etter han for at han skulle komme seg ut før han satt seg fast. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo ikke valper ennå, så ultralyd får jeg ta senere.

Og hvor lang tid har man på seg med abortsprøyta?

Det som er pointet er at dette skjedde kl 14 på julaften, og da er det ikke populært å ringe vetten for en abortsprøyte når hannen kun har vært inne i hun i noen sekunder, og hun mest sannsynelig ikke har tatt seg.

Men jeg tar det som det kommer, har hun tatt seg så får hun få dette kullet, så steriliserer jeg hun.

Jeg vet at mange er imot blandingsvalper, men de har jo livets rett de også.

Chicka gikk i bånd og hannen gikk løs, og vis meg den hannen som sier "nei takk" til ei tispe som er i verste perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er imot bevisst blanding av raser, men ikke imot blandingsvalper som har skjedd ved et "uhell". Hvis det var meg du mente da  :oops:

Nei jeg mente ikke noen, jeg bare vet at det er mange som er imot blandinger.

Dette må jo kalles max ulykke, når hannen tar seg til rette som han selv vil. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja.. er livredd når jeg går tur med amy.. :shock:

Ja Kathrine, det har jeg også vært, enda jeg har gått steder hvor jeg vet det går lite hunder, men det er vel enda værre for deg, for am staffen kan vel ikke blandes??

Det er vel ikke lov, mener jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.. blir det valper der så må de avlives.. :evil: Så da er jeg liksom enda mer redd! hadde aldri hatt hjerte til det!

Men skal treffe anne her inne med aro imåra, satser på det går bra.. (han er kastrert).

Men tenk deg den drømme blandingen da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da.

Blir spenende å hvordan valpene blir, men det er kanskje ikke så stor sjanse når de ikke hang sammen?

Da ozzy var 6 måneder hadde Nora løpetid, vi var ikke så nøye med å holde dem adskilt fordi han ikke var interessert i heletatt.

Men pluttselig var uhele ute, de hang sammen lenge.

Nora prøvde å GNAGE seg løs så jeg måtte holde henne rolig. :shock:

Ble ikke noe valper da, han var ikke kjønnsmoden enda...men de hang sammen lell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si en liten ting her jeg. :?

hannhunden trenger ikke nøvendigvis å henge fast for at tispen skal kunne ta seg. det er ikke alle hannhunder som henger når de parrer seg men det kan alikavel bli valper av det. :?

spørsmålet er vell heller hvor lenge han var i henne og fikk han til å jokke skikkelig på henne(sånn at hannhunden begynner å trippe med bakbena og henger klistret helt inn til tispa) før du fikk jaget han vekk for hvis han fikk gjort det så skal du ikke se vekk i fra at han fikk det til :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...