Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


xxx12345

Recommended Posts

Ja han er knallflott! Og så må jeg le litt - chihuahuaen nederst i hjørnet ser jo mikroskopisk ut i forhold til Pepper :rolleyes: (kameravinkelen bedrar hihi).

Det er ikke en chihuahua, det er et insekt ser du vel! :rolleyes: Pirill er en liten stor linselus og klarer som regel å bli med på bildet uansett hvor hun er :icon_cry: Denne gangen litt langt borte og nede i en dump :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
valp5.jpg

Symra, tatt av oppdretteren. Har bare dette foreløpig.

Er det noen som kan lære meg litt om hvordan man stiller opp hunden? Er det store forskjeller fra rase til rase?

De fleste raser skal stå "med ett bein i hvert hjørne". Forbeina (overarmen) skal stå 90 grader ned mot bakken, og det samme med hasene bak. I tillegg bør man passe på at beina ser rette ut forfra og bakfra, at ikke potene/hasene eller noe annet dreier utover eller innover om du skjønner ;)

Nå er jeg usikker på om beardisen stilles opp eller stilles fritt, men det kan sikkert noen andre forklare litt om :icon_cry:

Mine hunder stilles ihvertfall fritt, ved at jeg står foran hunden, og jeg flytter lite eller ingenting på beina, men lærer hunden å stille seg opp selv. På bordet derimot stilles de selvsagt, så de er vant til plukking på bein.

Symra sto forøvrig veldig bra på det bildet synes jeg, så der har du et utgangspunkt å jobbe mot :D Venn henne til å bli tatt på overalt, og å stå stille mens du flytter beina hennes. Jo tidligere man starter jo bedre. Trenger ikke være lange øktene av gangen, et par minutter og masse ros, så hun forbinder det med noe positivt og ikke blir lei. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valp5.jpg

Symra, tatt av oppdretteren. Har bare dette foreløpig.

Er det noen som kan lære meg litt om hvordan man stiller opp hunden? Er det store forskjeller fra rase til rase?

Snakk med oppdretteren din, evt tren sammen :icon_cry: Hun kan sikkert lære deg noen knep eller to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med oppdretteren din, evt tren sammen ;) Hun kan sikkert lære deg noen knep eller to! :icon_cry:

Hun bor seksti mil unna :P

Beardisklubben har trondheimsavdeling, og så trener jeg hver onsdag sammen terrierklubben. Tenkte bare jeg skulle dra litt nytte av all ekspertisen som finnes her på forumet også. Tusen takk så langt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden på bildet over stod skikkelig fint da. Får aldri min hund til å stå sånn.. :closedeyes: Er et styr å skal få henne til å stå noenlunde slik. Skal på utstilling i helga, så får se hvordand et går. Det får bare briste eller bære. (kanskje ta noen bilder)

Er så heldig å ha en hund som faktisk er blitt ganske så flink, men ett problem er at jeg ikke får

henne til å strekke seg skikkelig ut slik at hun får visst overlinjen skikkelig, men hun er valp enda

og det er bare bagateller ;) Lykke til på utstillingen i helga, skal på våres første selv i helga.

Flott hund og fint bilde :icon_cry: Skal jeg pirke litt ville jeg bare hatt frambeina en aning lenger bak, så kommer brystet mer til sin rett.

Ja, det vet jeg :D Hun er ganske grei å stille opp, men når du står forann hunden å stiller

den opp for fotografen er det ikke alltid like lett å få med seg slike feil, *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Scarlet-Red's Uma hun blir 4 måneder i morgen og skal for første gang på utstilling førstkommende søndag :icon_redface: . Er veldig fornøyd med at hun klarer å stå i ro lenge nok til å bli tatt bilde av.

Bildet ble tatt i forgårs av min datter Maiken.

Umastaa100607d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått tatt et oppstillingsbilde! Jeg vett at bildet er helt forferdelig, så jeg håper på at dere kommer med tilbakemeldinger! (Jeg har aldri stilt opp en hund før!)

post-1800-1182346565_thumb.jpg

For det første, snu hunden mot kameraet, det skal helst tas fra siden og gjerne litt forfra for å skape luft mellom frambeina. Ellers ser det ut som du er på rett vei, vanskelig å se når både "du" og hunden er svart, fra denne vinkelen ser jeg hvertfall at hun bør strekkes ut mer bak, hun ser litt hasetrang ut og det kan man rette på vei å vri hasene utover når man setter ned beina;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Kristine Mali:

På det bildet nedenfor her står forbeina litt lengt frem, man ser de for en sånn bøy (?) og at bakbeina ikke er helt rette. Men står han fint ellers? Hodet hans er tungt å holde oppe, han svelger mye og henger med det. Noe tips?

http://i20.photobucket.com/albums/b207/Mar...bilder07020.jpg

... Her står han ikke så verst da, oppdretter i ringen med han på Merket. :ahappy:

http://i20.photobucket.com/albums/b207/Mar...bilder07051.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det første bildet er det det du selv nevner ja, pluss at jeg ville flyttet hitterste bakben ørlite lenger bak, også ville jeg litt han litt mer mellomrom mellom frambeina ved å flytte dem litt fra hverandre, det kan selvfølgelig også pelsen som gjør at man ikke ser mellomrommet;) Siden han henger i hodet og svelger mye vil jeg tro han blir litt småkvalt ,hehe, da ville jeg istedenfor å løfte han i båndet tatt en hånd på handlerens side i skjegget og løftet han opp litt med skjegget isteden(så ikke dommeren ser hånden din)=) Ellers synes jeg du er kjempeflink og neste gang du er i Lørenskog så må vi møtes også kan vi ringtrene litt;) (kanskje vi får med Maria med Chessea og;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito:

http://i62.photobucket.com/albums/h119/Jeampi/pito2.jpg

Her står hun veldig bra, får frem gode bakbeinsvinkler (selv om hun er ganske knapp) men hun ser litt "hengt" ut sikkert pga jeg holder på med linen.

http://i62.photobucket.com/albums/h119/Jeampi/pito10.jpg

Her kunne hun stått liiit lengre frem med ene bakfoten, og så litt mer rett ned med frembeina slik at det ikke ser ut som om hun har svake mellomhender. Så står jeg litt skeivt i forhold til henne, skulle stått nærmere slik at hun så mer rett opp og dermed ble kortere i ryggen.

Twiggs:

100307_121-1.jpg

Her står hun helt nydelig. Kunne vært litt lengre mellom frembeina men ellers syns jeg hun står perfekt. Får frem flotte bakbensvinkler, hun står på tåspissen på alle beina som viser hvor bra bygd hun er, kjempesterke mellomhender. (dum vinklel da men)

170307_067-1.jpg

Her står hun fint bortsett fra litt langt mellom bakbeina, og så gjør hun noe rart med hodet, hun streekker seg opp for å få godbit dermed ser hun lengre ut i ryggen enn hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Pito er flink jeg :) . Det var i grunnen mange bra bilder her.

Her er et par av Turbo fra utstillingen i Oppdal. Han er her 3 dager over 4 måneder. Bildene er tatt av Yodel. Tusen takk for det :P

Turbohel.jpg

Turbohel2.jpg

På dette bildene står han virkelig bra. Bakbeinsvinklene kommer bedre frem her enn bildet over. Grunnen er nok at han strekker kroppen mer fremover her enn på bildet over, der han slapper mer av i hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Noen bilder av våre i "utstillingspositur" (og LinKr: Freya er stilig og ikke det minste redd for mine "store" hunder! Utrolig sjarmerende er hun også :icon_fun: )

Her er Amy i mai i år:

Og i Gruppa på Oppdal, søndag:

Odin, Exteriørbeskrivning i Sverige:

Zuma, Mai i år:

Tror ikke at så mange hunder stilles likt som schäfer'n (i fare for å tråkke de eierne på tærne; det ser ikke pent ut når schäferne stilles), men å stille de "fritt" er det mange raser som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...