Gå til innhold
Hundesonen.no

Youtube-linker o.l. legges i denne tråden


Inustaff
 Share

Recommended Posts

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Åååh! Trodde jeg skulle kjede meg, men måtte faktisk se hele greia .

Hadde det vært en idé om folk kunne beskrive innholdet i YouTube-lenkene de legger inn? Ikke alt som er like interessant for alle, og kanskje unngår man at noen poster samme link på den måten (ikke al

Kult laga!

Guest Vicky
Morsomt???? Syns man slikt er "morsomt" så syns man antagelig det er rasende festlig med dyr på sirkus også! Nedverdigende og idiotisk!

Det trenger ikke å være trent inn med ubehag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være trent inn med ubehag da.

Uansett hvordan det er "trent inn", så er det idiotisk! Forøvrig tviler jeg på at inntreningen har foregått uten ubehag, for å si det pent... Meget mulig at nakne japanske "bord"damer gjør det frivillig men det er også likefullt nedverdigende.

Ekstrem versjon av doggie-zen... Egentlig ser jeg ikke helt problemet når de faktisk får belønning for det etterpå.

Blir ikke det litt for enkelt? Hvis jeg banker bikkja for å få den til å gjøre ett eller annet og så belønner ønsket atferd etterpå, så er det greit?

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å trene et dyr til å vente på kommando før det får ta belønningen. Syns det er tåpelig å sitte og skrike ut om at disse er trent ved hjelp av deng for å få dem til å sitte stille og vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan dette er trent inn vet jo ikke vi noe om, så det kan vi vel bare å gi opp å diskutere. Men uansett ser jeg ikke humoren i å leke klossmajor på en hunds hode bare for å teste tålmodigheten dens. Det finnes jo mange mer imponerende triks enn det der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt for enkelt? Hvis jeg banker bikkja for å få den til å gjøre ett eller annet og så belønner ønsket atferd etterpå, så er det greit?

Det blir jo overhodet ikke det samme?

Det er veldig stor forskjell på å utfordre hunden psykisk og på å skade den fysisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å trene et dyr til å vente på kommando før det får ta belønningen. Syns det er tåpelig å sitte og skrike ut om at disse er trent ved hjelp av deng for å få dem til å sitte stille og vente.

Skriver under på den altså. :rolleyes: Snakk om selvkontroll på disse dyrene! Jeg syns det er morsomt å se at hunder kan trenes opp til å ha så stor selvkontroll. Den labradoren der i førsten spør nok eieren sin pent før den buser bort til fremmede hunder iallefall!

EDIT:

Hvordan dette er trent inn vet jo ikke vi noe om, så det kan vi vel bare å gi opp å diskutere. Men uansett ser jeg ikke humoren i å leke klossmajor på en hunds hode bare for å teste tålmodigheten dens. Det finnes jo mange mer imponerende triks enn det der. :P

Jeg tror ikke disse tester tålmodigheten på hundene sine, den er nok trent opp saaaakte men sikkert og dyrene er nok blitt belønnet med noe kjempe kult for å takle så store forstyrrelser som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke disse tester tålmodigheten på hundene sine, den er nok trent opp saaaakte men sikkert og dyrene er nok blitt belønnet med noe kjempe kult for å takle så store forstyrrelser som det der.

Håper det, men uansett syns jeg ikke det er så morsomt. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å trene et dyr til å vente på kommando før det får ta belønningen. Syns det er tåpelig å sitte og skrike ut om at disse er trent ved hjelp av deng for å få dem til å sitte stille og vente.

Ja, det er mulig men hva er poenget? Skrike ut? Jeg påsto ikke at de var trent med "deng" men jeg sa at jeg hadde mistanke om det. En viss forskjell... Jeg syns de sekvensene jeg så, minnet alltfor mye om sirkus, og det finner jeg forkastelig. Syns du det er ok å få dyr til å gjøre idiotiske kunster, så deg om det.. Å ligge på rygg med bena "i været" er ett tegn på underkastelse, hvor bra for hunden tror du det er å ligge slik i en evighet, mens ett fjols stabler kjeks på den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som roping når det er heftig tegnsetting og konkludering med at "tviler sterkt på" at øvelsene er trent inn frivillig (noe jeg tolket dithen at du mener hundene er trent med fysisk straff og "deng" for å sitte/ligge i ro).

Det er vel ikke noe mindre poeng i en slik konkurranse enn i en lydighetskonkurranse? Begge deler er jo totalt unaturlig for et dyr å være med på, med tanke på settingen og øvelsene. Om man vil dra det den veien.

Dette er å vente på kommando, selv om jeg er enig i at de dro det kanskje litt vel lang (700 bananer, jeg misunner apen selvkontrollen). Allikevel ser jeg ikke på det som nedverdigende for dyrene, og jeg tror heller ikke hunden som lå på ryggen var spesielt plaget. Det så for meg ut som om den sov, og ikke var spesielt interessert i kjeksene. Tror du hundens selvfølelse synker av å ligge ti minutter på ryggen? Min gjør da stadig det, uten at jeg opplever noen nedverdigende stemning :P

Vi gjør mye rart med hundene/dyra våre, jeg syns ikke dette var en av de verste tingene å gjøre. Mye annet som er "for show" som er mye mer unaturlig, nedverdigende (om vi kan si det på hundens vegne) og fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna ligger på ryggen nesten hele tida når hun sover. Og hun liker det faktisk :P Det så ikke ut som noen av de andre hundene leid heller.. Så ut som den som lå på ryggen koste seg og bare venta på å få godbitene :P Hunder kan være såå flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel ingenting å hyle opp for? Jeg har da gjort samma sak med bikkjene mine - å legge snadder på snuten og se hvor lenge de klarer å kontrollere seg. Greit nok en komplett idiotisk ting å gjøre - men so what? Det er ikke skadelig eller farlig men bare teit. Det finnes verre ting å utsette dyra for enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel ser jeg ikke på det som nedverdigende for dyrene, og jeg tror heller ikke hunden som lå på ryggen var spesielt plaget. Det så for meg ut som om den sov, og ikke var spesielt interessert i kjeksene. Tror du hundens selvfølelse synker av å ligge ti minutter på ryggen? Min gjør da stadig det, uten at jeg opplever noen nedverdigende stemning :P

Å lukke øynene er en måte å stenge ute inntrykk på og kan være ett forsøk på "å stenge ut" en situasjon den ikke kommer ut av. Du kan gjerne prøve å latterligjøre argumentene men jeg går da ut fra at når din hund ligger på rygg, så gjør den det av egen fri vilje?

Mine hunder kan også ligge på rygg når de sover men det er noe HELT annet enn å bli lagt på rygg!

Luna ligger på ryggen nesten hele tida når hun sover. Og hun liker det faktisk :P Det så ikke ut som noen av de andre hundene leid heller.. Så ut som den som lå på ryggen koste seg og bare venta på å få godbitene :P Hunder kan være såå flinke!

Ja, hunder kan være så flinke og folk kan være så idiotiske også..

Det der er vel ingenting å hyle opp for? Jeg har da gjort samma sak med bikkjene mine - å legge snadder på snuten og se hvor lenge de klarer å kontrollere seg. Greit nok en komplett idiotisk ting å gjøre - men so what? Det er ikke skadelig eller farlig men bare teit. Det finnes verre ting å utsette dyra for enn dette.

Som jeg har nevnt tidligere..argumentet om at det finnes verre ting å bli utsatt for, holder ikke vann..På det viset kan nesten alt unnskyldes, for det finnes alltid noe som er verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge disse hundene jobber for å oppnå belønning, og ikke for å unngå fysisk avstraffelse, så er det da ikke noe galt i dette? Jeg trener da også slik "selvkontroll" med mine hunder, dog i litt mindre ekstrem grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...