Gå til innhold
Hundesonen.no

Mat og valper


WheatenMali

Recommended Posts

Hvor gammel pleier valpen å være når den får fast føde for første gang?

Hva pleier å være greit å gi den til første måltid?

Når går de over til å spise bløtt hundefôr?

det kommer helt ann på oppdretter og ikke minst hvor mye melk moren har og hvor mangen valper det er i kullet.

selv har jeg (ved store kull 5-6valper) latt valpene begynne med oppbløta most tørrfor beregnet på valper med litt surmelk over(de elsker det) nå de er 3-4 uker og ved mindre kull i 4-5 ukers tiden.

på de kullene jeg har hatt har dette funket helt fint og ingen valper har vært bløt eller hard i magen etter maten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å gi fast føde i 4 ukers alderen. Foret er da halt oppbløtt og most. Smart med surmelk Lazita det skal jeg prøve neste gang :)

Vi har prøvd å ha litt steikt karbonade deig (usaltet) i foret, og det funker også supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner å gi fast føde i 4 ukers alderen. Foret er da halt oppbløtt og most. Smart med surmelk Lazita det skal jeg prøve neste gang :)

Vi har prøvd å ha litt steikt karbonade deig (usaltet) i foret, og det funker også supert :)

første gangen jeg skulle prøve å gi valper for såvar de veldig lite innteresert idet, men så snakket jeg med en annen oppdretter som jeg kjenner og hun sa at hun pleide å ha surmelk i for å regulere magene deres.

jeg prøvde det og da spiste valpene som om de aldri hadde fått mat tidligere (de rett og slett kranglet om maten) så etter det så har jeg alltid brukt surmelk i valpeforet og har da aldri hatt problemer med å få dem til å spise det. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gangen jeg skulle prøve å gi valper for såvar de veldig lite innteresert idet, men så snakket jeg med en annen oppdretter som jeg kjenner og hun sa at hun pleide å ha surmelk i for å regulere magene deres.

jeg prøvde det og da spiste valpene som om de aldri hadde fått mat tidligere (de rett og slett kranglet om maten) så etter det så har jeg alltid brukt surmelk i valpeforet og har da aldri hatt problemer med å få dem til å spise det. :wink:

Det er herved notert, og skal prøves ut på neste valpekull :) Jeg har gitt surmelk utblandet i vann utenom matenjeg, men etter at valpene har spist er de jo mindre interesserte i det... Så det er jo mye bedre å gi det sammen med foret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...