Gå til innhold
Hundesonen.no

På fredag skal lillegutt under kniven


Recommended Posts

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Denne dagen var det jeg hadde fryktet skulle gå ille...

Når jeg skulle hente Mike kl 15:00 var han enda helt borte, han blødde bittelitt, men fikk med noen plaster. La han trygt og varmt i buret i bilen og kjørte pent hjemover, når jeg kom frem og skulle ta han ut av bilen var det er stort blodbad der, Mike skreik og var helt fra seg.

Ringte veterinæren og dro tilbake med han. Det hadde gått hull på et annet blodkar og han måtte åpnes igjen, han er nå sydd sammen og vi kan hente han om 1 time. Han vil fortsatt være slapp pga han har mistet så mye blod. Og faren for infeksjon er større siden såret er blitt åpnet 2 ganger. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre dette i natt pga han kan ikke hoppe eller bevege seg for mye i natt. Så enten må han være i stua, og jeg står opp et par ganger i natt og sjekker han, eller sover på gulvet i natt. Men han er vant til å være på soverommet, og kommer med å stresse med å få komme seg opp dit... Uff.. jeg skulle aldri ha gjort dette her. Aldri grini og vært så redd i hele mitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var utrolig trist å høre... :P Det fortjente dere virkelig ikke, og jeg håper det går bra! For en forferdelig situasjon :ahappy:

Men kanskje du kan bære han til soverommet, og ha han der sammen med deg? Eventuelt bare ta med det han trenger opp dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Mike hentet og ting er verre en jeg trodde. Det ser ut som han har 3 ganger større baller nå pga det er så hovent, han har også en bylllingnende greie mellom beina i tilegg, han er tilgriset av blod, og han klarer ikke å bevege på seg, prøver han så får han så vondt at han får "skrikeanfall" han skriker så høyt, at det virkelig skjærer i hjertet. Har ikke hørt sånne skrik siden han ble bitt av den pittbullen da han var 4 måneder gammel.

Jeg sa flere ganger til veterinæren at jeg ikke turte å ha han med meg hjem når jeg så hvor ille han hadde det, men hun sa han ikke kunne bli natten over. Han ligger nå oppå et teppe og han teppe over seg, han er sliten, og klarer ikke å røre på seg. Er virkelig vondt å se på... Skjønner ikke at veterinærer kan sende hjem en hund som har det så vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste veterinærer har tilhold på kontoret når de har vakt, så da ville Mike ha vært helt alene uten tilsyn. Så lenge han er hjemme hos deg kan du følge med og få tak i veterinæren om han blir værre.

Håper dette ser værre ut enn det er, og at han vil føle seg bedre snart. Da vi kastrerte vår siste hanhund ( han var 9 år, og hadde forstørret prostata) ble han over hos veterinæren, da de hadde såpass mange veterinærer at han fikk tilsyn 24/7, men de færreste har dette tilbudet.

Håper han blir frisk fort, sånn at dere begge kan komme tilbake til hverdagen uten for store traumer.

Lykke til, og føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike ble veldig dårlig rundt 20:00 i dag, fikk en ny sjekk på han og måtte reise på veterinærhøyskolen snarest, han er nå under full overvåkning og skal opereres igjen i morgen. Det var litt mer kritisk enn vi trodde. Den værste beskjeden var at det ikke er sikkert han vil klare seg :ahappy:

Han gav helt opp på slutten... Han er i de beste hender nå...

Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. De ville ha han hvertfall til søndag.

Det er så tomt her hjemme nå...Jeg bare gråter hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike ble veldig dårlig rundt 20:00 i dag, fikk en ny sjekk på han og måtte reise på veterinærhøyskolen snarest, han er nå under full overvåkning og skal opereres igjen i morgen. Det var litt mer kritisk enn vi trodde. Den værste beskjeden var at det ikke er sikkert han vil klare seg :ahappy:

Han gav helt opp på slutten... Han er i de beste hender nå...

Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. De ville ha han hvertfall til søndag.

Det er så tomt her hjemme nå...Jeg bare gråter hele tiden :P

Herregud så trist.

Sitter med tårer i øynene nå. Så kan ikke fatte hva du går igjennom.

Håper alt går bra med gutten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var ikke hyggelig lesing.. :ahappy: Håper virkelig at alt går bra under operasjonen i morgen! Du får prøve å ikke tenke negativt, - det går nok bra! Veterinærhøyskolen vet hva de driver med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var trist... Håper virkelig det går bra med han! :P Utrolig synd at dere skulle ha så utrolig uflaks med en såpass "enkel" operasjon. Både jeg og Orry krysser alt vi har for dere! En fattig trøst er kanskje at mange her inne føler med dere og tenker på dere, og ønsker Mike god bedring. Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt fra veterinærhøyskolen i natt, de skulle ringe hvis noe mer skjedde han. Har fått beskjed om å ringe de etter kl 12:00 i dag.

Søvn har det ikke blitt i natt, har sitti oppe sammen samboern min og grini og pratet om Mike hele natta. Er så vondt å være her hjemme uten han, det var grusomt å se han så dårlig når jeg hentet han andre gangen i går. Dette her er noe av det værste jeg har vært borti... han betyr så mye for meg og jeg er livredd for å miste han nå, syns så synd på lille hunden min, som stoler 100 % på meg, og så gjør jeg dette her mot han... Hvis han klarer seg, så er jeg likevel redd for at han skal få noe varige men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er noe av det værste jeg har vært borti... han betyr så mye for meg og jeg er livredd for å miste han nå, syns så synd på lille hunden min, som stoler 100 % på meg, og så gjør jeg dette her mot han... Hvis han klarer seg, så er jeg likevel redd for at han skal få noe varige men...

Husk på at dette ikke er noe du "gjør mot han". Du ville kastrere han for at han skulle få det bedre. Det er vanligvis et enkelt og greit inngrep. Han burde være i gode hender nå, i hvertfall. Og igjen: Dette er ikke din feil!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gråte her jeg... :P

Det var jo ikke sånn det skulle gå.

Dere har vært HELMAX uheldig!

Jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det, snufs.

Håper det ender bra at det til slutt blir en frisk og glad Mike og lykkelige eiere...

Dette er tungt!

Vetterinærhøyskolen er flinke! Stå på! Ikke gi opp!

Og det er IKKE din feil! Dere gjorde alt i beste mening, dette var bare utrolig utrolig uflaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med veterinær høyskolen nå, tilstanden er heldigvis stabil. Han ligger på drypp enda og sterke smertestillende, da han har veldig vondt, de har akkurat tømt urinblæra hans. Han har fortsatt gitt helt opp.

Skal hente den ene hunden til oppdretteren min nå, da jeg ikke klarer å være her uten å ha en hund i armene. Savner Mike så utrolig, vet ikke hva jeg skal gjøre uten han. Han er ikke bare en hund for meg.. Han er det beste som noen gang har skjedd meg... Skulle ringe de i kveld også etter kirurgen har sett på han.

Vet det ikke var min feil fordi jeg ville bare hans beste... men hadde aldri påført han dette hvis jeg visste det skulle bli sånn.. Gode lille glade cockeren min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...