Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor gammel bør valpen være...


Anne

Recommended Posts

Så lenge det er to uker siden den fikk vaksine så går det helt fint :P

Noen oppdrettere velger å ikke vaksinere før de selger valpene... men hvis du får valpen ved 8 uker, og vaksinerer med en gang, så skal du være klar til 10 uker :P

Kjempe fin sosialisering er det også, mase hunder ,bråk og mennesker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den har alle vaksinene sine så ser jeg ikke problemet.

Men valpen er jo liten enda og blir fort sliten så å være der i fire timer blir kanskje litt for masse. Isåfall ta med et bur med tepper over slik at det blir mørkt og koseligt inni så den kan slappe av der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis den har alle vaksinene sine så ser jeg ikke problemet.

Men valpen er jo liten enda og blir fort sliten så å være der i fire timer blir kanskje litt for masse. Isåfall ta med et bur med tepper over slik at det blir mørkt og koseligt inni så den kan slappe av der :)

Blir sliten selv av å være på utstilling i fire timer!!! Takk for tipset :wink:

Hvorfor skrev du egentlig fire timer? Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi var med på sin første utstilling når hun var 9 uker. Den skal tidlig krøkes vettu :)

Ta gjerne med en sekk eller noe som du kan ha på magen, og bære valpen i når den blir sliten. Er det mye folk er det også mye tryggere for den der, slipper at noen tråkker på den lille, og skremmer den. Den opplever like mye for det om den sitter trygt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi var med på sin første utstilling når hun var 9 uker. Den skal tidlig krøkes vettu :)  

Ta gjerne med en sekk eller noe som du kan ha på magen, og bære valpen i når den blir sliten. Er det mye folk er det også mye tryggere for den der, slipper at noen tråkker på den lille, og skremmer den. Den opplever like mye for det om den sitter trygt :)

Ja, jegg så ikke akkuratt for meg at hun skulle gå i bånd hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jegg så ikke akkuratt for meg at hun skulle gå i bånd hele dagen...

hihi.. Neida, skjønner jo det.. Men er jo ikke sikkert du hadde tenkt på å ta med en sekk? Hva vet vel jeg.. Kan bli litt slitsomt å bære nurket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. Neida, skjønner jo det.. Men er jo ikke sikkert du hadde tenkt på å ta med en sekk? Hva vet vel jeg.. Kan bli litt slitsomt å bære nurket?

Takk for tipset :mrgreen: Skal ikke se bort fra at jeg hadde trodd jeg var verdens sterkeste å kunne gå med henne på armen hele dagen :oops: Blir nok en stor forandring å ha en liten som en kan bære! Da vi fikk Arop var han 10 kg og det gikk ikke lenge før han var for tung :) Norfolken skal være 5-5,5 ifølge standaren, det er halv Aro da han var 8 uker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :mrgreen: Skal ikke se bort fra at jeg hadde trodd jeg var verdens sterkeste å kunne gå med henne på armen hele dagen :oops: Blir nok en stor forandring å ha en liten som en kan bære! Da vi fikk Arop var han 10 kg og det gikk ikke lenge før han var for tung :) Norfolken skal være 5-5,5 ifølge standaren, det er halv Aro da han var 8 uker!!!!

Nå vet jo ikke jeg hvor sterk du er da :)

Går helt sikkert fint å bære han også, men han sover kanskje bedre i sekken? Blir litt roligere liksom, og ikke minst mye enklere for deg med hendene frie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :mrgreen: Skal ikke se bort fra at jeg hadde trodd jeg var verdens sterkeste å kunne gå med henne på armen hele dagen :oops: Blir nok en stor forandring å ha en liten som en kan bære! Da vi fikk Arop var han 10 kg og det gikk ikke lenge før han var for tung :) Norfolken skal være 5-5,5 ifølge standaren, det er halv Aro da han var 8 uker!!!!

Du kan ha kløv på Aro, også kan Norfolken sitte oppi der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...