Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillings kobbel


Taz

Recommended Posts

Silje: Er det smart å kjøpe det på Canis?

Og hvor stort må Diego ha tror du?

Tenkte det kanskje var smart å kjøpe det, siden han "snart" skal i ringen.. :P

Hehe, du begynner å glede deg du nå :P forbereder deg og greier :P

Nei vet du hva, hvis du skal bli med på tur på fredag, så drar vi ut til Tropehagen zoo, der har de billigere, og så får vi prøvd dem på han :P Mye greiere det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, både gleder og gruer meg. :P

Men nå var jeg jo så gutsy at jeg sto på scenen under Tattoo messa, så kanskje jeg takler å være i utstillingsringen med Diego.. :P

(Vet det er hunden de skal se på, men alikevel. :P )

Tropehagen zoo på kilden?

Da gjør vi det.. :P

Men en ting hvis det er på kilden,er det lov å ha med hund inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, både gleder og gruer meg. :P

Men nå var jeg jo så gutsy at jeg sto på scenen under Tattoo messa, så kanskje jeg takler å være i utstillingsringen med Diego.. :P

(Vet det er hunden de skal se på, men alikevel. :P )

Tropehagen zoo på kilden?

Da gjør vi det.. :P

Men en ting hvis det er på kilden,er det lov å ha med hund inn?

Nei, det er ikke på kilden, det er ute på Pollestad, ca 10 min fra vagleskogen, mot Bryne :P

Og der er det lov å ha med hund inn :P

Første gangen jeg var i ringen var jeg sikker på at alle kom til å se på meg , så jeg hadde sminka meg skikkelig og ordna håret. Dette var en uteutstilling, og etter 10 min så pøs regnet det, og sminken så rævva ut og håret var flatt :P Heldigvis fant jeg ut at det er hunden som er i fokus og ikke handleren :P

Etter et par ganger i ringen så bryr du deg ingenting :P

Vi skal ta å trene litt før den tid, så blir du mer selvsikker :P

(var du på scenen på tattoo messå? Koffer det! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje: Er det smart å kjøpe det på Canis?

Og hvor stort må Diego ha tror du?

Tenkte det kanskje var smart å kjøpe det, siden han "snart" skal i ringen.. :P

har sett cowcow`r somblir stilt ut og de som jeg har sett på har pleid å bruker et retriver bånd og ikke de tradisjonelle utstillings båndene, men hvis Diego går fint i bånd så ser jeg ikke noe i veien for at du kan bruke et vanlig utstillingsbånd(bare ikke av de tynneste for det gjør sinsykt vondt i fingrene hvis han trekker, snakker av erfaringer altså). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på retrieverkobbel og utstillingsbånd? Vet åssen et retrieverkobbel er, men hvordan er et utstillingsbånd? Kan ikkeno om det der. :wink:

Utstillingsbånd er en tynn nylon snor for å si det svært enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det fungerer på samme måten som retrieverkobbel?

Det er jeg jammen ikke sikker på, for jeg har aldri hatt retrieverkobbel...

Men utstillingsbåndet er på en måte et strup bånd, uten at det blir strammere når hunden drar :)

(jeg er sååå dårlig på å forklare ting skriftlig :) )

utstillingsbåndet har ei løkke med en liten ring, og en metall dings på. man drar ringen ned så stramt man vil ha båndet og "fester" den med metall dingsen...

*sukk* noen som er bedre å forklare enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg jammen ikke sikker på, for jeg har aldri hatt retrieverkobbel...

Men utstillingsbåndet er på en måte et strup bånd, uten at det blir strammere når hunden drar :)

(jeg er sååå dårlig på å forklare ting skriftlig :) )

utstillingsbåndet har ei løkke med en liten ring, og en metall dings på. man drar ringen ned så stramt man vil ha båndet og "fester" den med metall dingsen...

*sukk* noen som er bedre å forklare enn meg :)

sånn ville jeg også forklart det :wink:

til aiwa har vi et som er litt breiere enn de tykkeste av den varianten du beskrev her også er det laget som et retriver kobbel uten den (bremsen) altså et strupebånd(veldig greit å bruke på Aiwa) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kan du se det jeg har liggendes i kofferten vår av utstillings bånd

Utstillingsbnd.jpg

det til venstre er Aiwa sitt, som du sikkert kan se så er det det tykkeste og det er strupe bånd.

det i midten er det vi bruker på japanerene(de fleste som stiller japanere bruker den tykkelsen).

også har vi det blå helt til høyre, sjelden i bruk da det gjør vondt i fingrene hvis hunden trekker(forde det er for tynnt), det er det første vi kjøpte av utstillings bånd og etter å ha sett mangen andre stille så fant vi ut at det ikke var det rette båndet for japanere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker et slikt som er i midten :)

(og nå er det sikkert enklere å forstå den vanvittig bra forklaringen min på hva et utstillingsbånd er også : )

Jeg bruker hvitt på Mala, og beige på Enya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker et slikt som er i midten :)  

(og nå er det sikkert enklere å forstå den vanvittig bra forklaringen min på hva et utstillingsbånd er også : )  

Jeg bruker hvitt på Mala, og beige på Enya :)

jeg tror jeg skal gå over til svarte jeg siden hundene er hvite har grublet på det en stund men er ikke sikker, ser at flere og flere av de som stiller japanere har begynt å gå over til svarte/mørke bånd til hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal gå over til svarte jeg siden hundene er hvite har grublet på det en stund men er ikke sikker, ser at flere og flere av de som stiller japanere har begynt å gå over til svarte/mørke bånd til hundene.

Hvorfor det ? Det er jo mye penere å ikke se kobbelet..?

Hvertfall på de små bamsene dere har? På en korthåret hund kan jeg se at det er penere å vise frem halsen til hunden med en tynn kjetting i gull/sølv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jeg skal gå over til svarte jeg siden hundene er hvite har grublet på det en stund men er ikke sikker, ser at flere og flere av de som stiller japanere har begynt å gå over til svarte/mørke bånd til hundene.

Ja, den trenden har kommet til sheltiene også! Hva er det der for noe mon tro?

Jeg har sett at mange av dem som bruker mørke bånd også har mørke bukser, kanskje de vil at den skal "forsvinne" inn i buksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du begynner å glede deg du nå :) forbereder deg og greier :)

Nei vet du hva, hvis du skal bli med på tur på fredag, så drar vi ut til Tropehagen zoo, der har de billigere, og så får vi prøvd dem på han :) Mye greiere det :P

[-X Silje det heter tropehuset.. Eg bare måtte.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den trenden har kommet til sheltiene også! Hva er det der for noe mon tro?

Jeg har sett at mange av dem som bruker mørke bånd også har mørke bukser, kanskje de vil at den skal "forsvinne" inn i buksen?

ja ja jeg har no alltid fått beskjed om å bruke mørke klær for hundene er hvite, det for at hunden ikke skal se gul ut. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[-X Silje det heter tropehuset.. Eg bare måtte.. :oops:

Takk ska du ha! Eg vil jo ikkje driva med feilinformasjon :P Bruke du og den butikken? Eg syns den e heilt TOPP eg, så eg kjøre heilt fra stavanger og ut dit :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har aldri vært der.. Så nå har jeg noe å glede meg til.. :)

Så Silje hvis du ser meg hamstre inn masse forskjellige ting, stopp meg.

Er fæl med å bruke for mye penger inne på dyrebutikker..

Spesielt på unødvendige ting.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...