Gå til innhold
Hundesonen.no

Kloskade


Mud

Recommended Posts

Jeg er altfor sløv med å klippe klør og i dag fikk Lyra lide for det. På vei ut for å tisse i dag tidlig satt hun kloa fast trappa (har sånn messing trapp) og hylte som en idiot (sikkert populært kl 0630 en søndagsmorgen :) ). Hun blødde pittelitt, men ikke så mye at det ble spor etter henne. Kloa ser ikke brekt ut men det er en sprekk der. Ga henne en rimadhyl og nå sover hund. Hun har ikke haltet og hun har brukt kloa etterpå, jeg så b.l.a at hun strakk på alle klørne når hun strakk seg. Jeg får lov til å pelle der og det virker faktisk ikke som hun har særlig vondt. Normalt sett ville jeg ha ringt dyrlegen med en gang det ble kristelig tid, men jeg har altså ikke telefon for tiden så å ringe vett innebærer å kjøre i 45 minutter for å låne telefonen. (joda, kan sikkert låne telefon av naboen, men de eneste naboene jeg menger meg med er ikke hjemme. Jeg kjører heller 45 minutter enn å "bli kjent med" de gjennværende)

Såh - det klassiske spørsmålet. Bør jeg se det ann til i morgen og heller bare holde henne i ro i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som nerven er fremme helt i tuppen men tøtta bryr seg overhodet ikke. Det var hyl og vrær og "mamma, hjelp meg!" når det skjedde men etter det har jeg ikke sett noe tegn på smerter. Lar det gro i fred jeg :) Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy deg. Håper du har lært nå :)

Men over til det som kanskje hjelper.. Vent og se det an, Kia hadde en sprukket klo som førte til at hun haltet, men så lenge det ikke var hovent ved der kloa var så tok jeg det ikke så tungt, prøvde å forsegle sprekken litt med flytende plaster sånn at det ikke skulle gjøre vondt, men var vel heller fånyttes. Klipte vekk det som var veldig løst/filte litt på det. Tok ikke mange dagene før hun ikke reagerte lenger da jeg tok borti.

Hovner det opp i "klofestet" så hadde jeg nok tatt en tullefon til vet.

(hvordan går det an å ikke ha telefon?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy deg. Håper du har lært nå :)

Men over til det som kanskje hjelper.. Vent og se det an, Kia hadde en sprukket klo som førte til at hun haltet, men så lenge det ikke var hovent ved der kloa var så tok jeg det ikke så tungt, prøvde å forsegle sprekken litt med flytende plaster sånn at det ikke skulle gjøre vondt, men var vel heller fånyttes. Klipte vekk det som var veldig løst/filte litt på det. Tok ikke mange dagene før hun ikke reagerte lenger da jeg tok borti.

Hovner det opp i "klofestet" så hadde jeg nok tatt en tullefon til vet.

(hvordan går det an å ikke ha telefon?)

*host* når man gir telefonen sin til små valper, katser den i betonggulvet, tråkker på den, mister den, setter seg på den o.sv så er man brått uten telefon :)

Jepp..tror jeg har lært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som nerven er fremme helt i tuppen men tøtta bryr seg overhodet ikke. Det var hyl og vrær og "mamma, hjelp meg!" når det skjedde men etter det har jeg ikke sett noe tegn på smerter. Lar det gro i fred jeg :) Takker for svar!

Jeg ville latt det være i fred. Min hund pådro seg samme skade ute på vei ut av buret ( spør meg ikke hvordan hun klarte det ). Sprekk på begge sider av kloa, men hunden var ikke plaget av det. Jeg lot det bare være helt i fred og det gikk fint. Så lenge nerven ikke stikker ut og hunden ikke er plaget, så hadde jeg ikke bekymret meg mer for det. Kommer til å gå kjempe fint !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...