Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


ellish

Recommended Posts

Jeg sitter og glor på Haugesund og omegn hundeklubb sine sider. De har ikke blitt oppdatert siden Januar og derfor finner jeg ingen informasjon om valpekurs eller lignende der. Veldig irriterende!

Er det noen som vet om noen valpekurs som starter opp i Mai/juni? Trenger ikke å være haugesund og omegn hundeklubb (kan godt være på karmøy, tysvær eller Sveio.) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det valpen du skal gå med? Da ville jeg ha ventet til høsten :ahappy: (Så kan vi trene masse miljøtrening fremmover :ahappy: ). Venter du til hørsten så vil jeg tro at du får mer utbytte av kurset ;) Det pleier heller ikke å være kurs i mai/juni. Så du må nok vente.

De jeg vet har kurs er:

- Haugesund hundeklubb

- Karmøy hundeklubb

- Schäferhundklubben

- Tunge hundepensjonat

:P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo egentlig vente da. Lærte ikke noe på kurset som jeg ikke klarer å lære hunden selv heller egentlig. Masse miljøtrening ja! :ahappy:

Skal notere ned de stedene hvor det kan være kurs. Så vet jeg om det. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nedturene med å være på valpekurs fra 2,5-3mnd alder egentlig.?

(sålenge kurset som det vi går er tilrettelagt for valper på den alderen seff...)

Vi går kurs med decoy(3mnd) å synes det er supert, både lærer HVORDAN man skal lære inn og ser stor fremgang hver gang vi er der...

Når hunden begynner å bli endel gamlere kan man delta på vanlige lydighetskurs i stede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

trodde valpekurs var for de mindre valpene da? Her er det jafal sånt at valpekurs er fra de er 3 mnd til ca 7mnd og det kurset er jo for å sosialisere, lære eier hvordan de skal trene inn de forskjellige momentene og det å lære hunden å jobbe med andre hunder rundt, så har vi nybegynner kurs fra 7mnd å der lærer de mer krevende ting å der lærer hunden mer som fri med fot men vendinger, dekk å bli, å ikke minst det å motivere hunden til å jobbe videre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...