Gå til innhold
Hundesonen.no

Hente valp - flybag


Nemi1

Recommended Posts

Hei

Mandag skal jeg endelig hente valpen min, en liten cavalier, gleder meg vilt.

Skal fly med Widerøe, og kjøpte flybag i en dyrebutikk. De sa den var flygodkjent og jeg tenkte ikke noe mer over det. Nå målte jeg den og ser at den er alt for stor og det er ikke mindre å oppdrive i hele Bergen. Nå er jeg så redd for at jeg skal bli stående igjen på flyplassen med valpen min og ikke komme meg tilbake. Ringte en annen dyrebutikk og de sa at noen ganger tar ikke flyselskapet ombord disse veskene. jeg har virkelig havnet i trøbbel. Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får IKKE ha den på fanget! Du må ha en bag som er så liten at den går under setet foran deg. Merkelig at de ikke har det i noen dyrebutikker der? De pleier å ha sånn som jeg har de fleste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får IKKE ha den på fanget! Du må ha en bag som er så liten at den går under setet foran deg. Merkelig at de ikke har det i noen dyrebutikker der? De pleier å ha sånn som jeg har de fleste steder.

Det er litt rart, for det har jeg hatt selv. Og flere jeg kjenner har gjort det samme. Har IKKE vært noe problem med å få ha valpen på fanget på flyet mellom Haugesund og Gardermoen i vært fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen er i følge oppdretter 1.7 kg nå. Vesken som jeg kjøpte er 45x27x25, så den er noe for høy, kanskje for bred også. Nå får jeg ikke fatt i oppdretter heller for hun har dratt på utstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kul veske da, men kjempedyr. Du er heldig som har så små hunder at du kan bruke den hele tiden. Mine hadde vokst fra den fort. Til Sasha brukte jeg veske ca den første måneden så den vesken jeg har kjøpt kommer nok til å bli brukt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp og godt valg av rase. ;)

Hvilken farge da?

Og hvilken oppdretter?

Jeg har også en veske som passer akkurat i fly, den er 25 cm høy tror jeg og jeg hadde en Cavalier som var halvkiloet større enn valpen din er.

Hva slags dyrebutikker har de der du bor da?

Denne har jeg nemlig sett på Tropehagen Zoo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ruby cavielier fra før og skal ha en ruby til nå, hadde litt problemer med å bestemme meg for det eller black and tan, hehe. Det ble nå ruby da. (Har hatt tricolour tidligere.) Begge kommer fra Tibama.

Den vesken de hadde på Tropehagen Zoo i Bergen var 27 cm høy, det var de som sa at noen kunder hadde opplevd å bli avvist på flyplassen, mens andre hadde fått høre at veskene var kjempefine. Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. ;)

Selv har jeg en Tricolor på snart 1 år og en ruby på 4 mnd. ;)

Vanskelig det der med vesker ja...

Hadde det ikke vært for at det er så¨kort til kunne du ha fått kjøpt min, men...

Hva med å ringe flyselskapet å snakke med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, for det har jeg hatt selv. Og flere jeg kjenner har gjort det samme. Har IKKE vært noe problem med å få ha valpen på fanget på flyet mellom Haugesund og Gardermoen i vært fall.

Jeg har nettopp flydd med LiLi selv, og det var i alle fall det se sa da. De må være under sete foran under oppstigning og landing. Jeg fikk ha henne på fanget, I BAGEN, når det skiltet med fest setebeltet var slukket, men ikke ta henne ut av bagen. Det er nok det man bør basere seg på, selv om noen flyvertinner selvfølgelig gjør unntak. Det er jo forståelig at de ikke vil ha hår o.l. rundt om i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dyrebutikken sier de at vesken er så myk at jeg kan trykke den under setet, men det skal jo være en liten valp i så jeg ser det ikke helt for meg.

Lurer på om jeg bare skal satse på at det går bra. Jeg er kanskje overbekymret når jeg tenker på alt som kan gå galt på den turen, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dyrebutikken sier de at vesken er så myk at jeg kan trykke den under setet, men det skal jo være en liten valp i så jeg ser det ikke helt for meg.

Lurer på om jeg bare skal satse på at det går bra. Jeg er kanskje overbekymret når jeg tenker på alt som kan gå galt på den turen, hehe

hihi ;) Det går nok bra skal du se. Det er sant det med at veska er myk, du har sikkert lik som meg, bare større. Så det burde ikke være noe problem. Men forresten, så var det bare så vidt jeg fikk min under der. Jeg satt innerst på en treseter, og jeg måtte dra veska langs gulvet, for jeg fikk ikke pressa den ned mellom setet og stolryggen foran.. Hmm.. Er det en sånn du har?

breveske.jpg

Den finnes i andre farger også, det er den de selger i de fleste dyrebutikker. I så fall, har du den minste størrelsen? For det har jeg, og det gikk bare akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ihvertfall ikke an å skyven en 8 kg valp under setet!! Vi fikk beskjed om at baggen skulle stå på gulvet mellom beina våre. Og vi måtte sitte bakerst i flyet. Så det gikk helt flott. Valpen sov og noen ganger titta den ut. Så det er jo egentilig ingenting å være bekymret for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleariel

Vesken er i en annen farge så ikke godt å si om det er helt den samme, men har den minste størrelsen. Får bare håpe det går bra

Da går det nok bra ;) Du må sitte bakerst i flyet ja. Jeg har i alle fall den minste vesken av den typen der, og den gikk akkurat. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje derfor den gikk akkuratt, Lilleariel, for setene bakerst i flyene står nærmere sete forran enn de andre setene gjør...

Skal antagelig fly selv når jeg henter så du får skrive hvordan det gikk Nemi ...

Lykke til iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...