Gå til innhold
Hundesonen.no

AK valpene som ble født Påsken'07


Guest Jonna

Recommended Posts

Blaze skal vel ha flere kull....? :):P

Lykke til videre med valpene, og håper du får mange flere kull ettersom at det er så få oppdrettere i norge og det var så mange her inne som ville ha, hehe.

For øyeblikket er det usikkert om Blaze kommer til å få flere kull. Først og frems må dem 3 små vokse opp og testet mentalt og fysisk, Og gjerne vise seg litt på konkurranser også.

Siden det ble keisersnitt på Blaze, morkake som løsnet ingen veer som vi kunne registrere (om idet hele tatt hun var klar for å føde når morkakene løsnet er usikkert, ingen av valpene lå klar for å fødes) så blir det en vetrinær vurdering. Om det vutderes til at sjangsen for keisersnitt er stor så blir det ikke flere Blaze valper :D Men den tid den sorg og jeg kommer til å la NVH ta den avgjøreslen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar
For øyeblikket er det usikkert om Blaze kommer til å få flere kull. Først og frems må dem 3 små vokse opp og testet mentalt og fysisk, Og gjerne vise seg litt på konkurranser også.

Siden det ble keisersnitt på Blaze, morkake som løsnet ingen veer som vi kunne registrere (om idet hele tatt hun var klar for å føde når morkakene løsnet er usikkert, ingen av valpene lå klar for å fødes) så blir det en vetrinær vurdering. Om det vutderes til at sjangsen for keisersnitt er stor så blir det ikke flere Blaze valper :) Men den tid den sorg og jeg kommer til å la NVH ta den avgjøreslen når den tid kommer.

Det går jo an å være såpass forutseende at man da booker inn et keisersnitt for tispen (og evt. fjerner livmoren samtidig). Alle veterinærer jeg har snakket med når jeg har vært med på keisersnitt har sagt at 2 keisersnitt er ufarlig, men de bør ikke ha flere. Blaze har jo så mye gode egenskaper som burde føres videre, både mentalt og eksteriørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å være såpass forutseende at man da booker inn et keisersnitt for tispen (og evt. fjerner livmoren samtidig). Alle veterinærer jeg har snakket med når jeg har vært med på keisersnitt har sagt at 2 keisersnitt er ufarlig, men de bør ikke ha flere. Blaze har jo så mye gode egenskaper som burde føres videre, både mentalt og eksteriørt :)

Først må nå dem 3 her få vokse opp så vi får se om genene til Blaze går videre :)

Men uansett, er det stor sjangs for at en tispe må ta keisersnitt. Da parrer jeg den ikke!

Keisersnitt er ett stort inngrep som ingen hunder bør utsettes for før det er høgst nødvendig. og er sjangsen 50/50 naturlig fødsel-keisersnitt. Da vil ikke jeg parre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene er nå 1 uke og 1 dag gamle. :icon_fun:

Gutten har fått sitt navn. Han skal hete Joker og skal bli svensk av seg.

april07090.jpg

Også har vi tispen m/hvitt i bryste:

april07095.jpg

Og den hel brune tispen:

april07099.jpg

Tispen jeg skal ha kommer til å få navnet Furie of Blaze. Siste tispen har enda ikke fått sitt navn da hennes matmor ikke klarer å bestemme seg.

Blaze tar seg nå ordentlig av sine små og har blitt en god mor. Hun steller og pussler med dem. Og noen mente dem muligens får litt for mye mat av henne! :icon_confused: Tispen m/hvitt har rundet 900g, hun var 380g når hun ble født. Dem andre er ikke så mye lengre bak heller.

Valpene har fotsatt litt diare. Det ble prøvd med melkesyre bakterier etter anbefaling av vet, men det hadde ingen effekt. Jeg har gitt dem 2 av 4 doser med elektrolyse og bindingsmiddel... heller liten effekt så langt. Så nå får dem markkur i dag for å være sikker på at det ikke er det.

Jeg leste i en bok her at den type diare som dem har kan komme av for mye mat. (Div gul diare m/hvite klumper i) Noen som har vært borti det før??

Valpene har god allementillstand, og virker ikke akkurat syke. Ingen dehydrering eller slapphet.. heller mye aktivitet :rolleyes:

Dem har begynnt å få kontroll på sine små haler:

april07086.jpg

april07087.jpg

Og melkebaren er full :icon_redface:

april07103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har alle sammen fått navn, eller nesten... jeg kommer muligens til å ta ett annet navn på min. Årsaken til det er at begge dem to andre har fått navn fra Batman. Da føler jeg at jeg ødelegger stilen litt med Furie.

Navnet til valpene er nå:

Joker er jo oppkaldt etter denne figuren fra Batman. Jeg må si jeg liker dette sitatet: The Joker's methods are simple: gain pleasure in breaking every law and moral stature known to man.

250px-Manwholaughs.jpg

Tispen jeg selger får navnet Poison Ivy er etter denne figuren fra Batman. En liten beskrivelse: The Beautiful but dedly.

batman_poisonivy_6_th.jpg

Så hva skal jeg velge da :o Catwomen er helt uaktuelt! Så da måtte jeg søke litt rundt på nett og kom over dem 3 her:

Huntress er ett alternativ. Men "karakteren" er litt udefinert. Batman sin forlatte datter... hmmm Stakkars Bestefaren til kullet (Vickulas Batman) han kan jo få dårlig samvittighet av mindre. (Ellers så syns jeg det er litt kult om alle får kriminelle Batman navn også fins det en Batman i stamtavlen )

batman_huntress_17_th.jpg

Talia al Ghul Datteren til Ra's Al Ghul. Ra's Al Ghul er han som fikk Batman til å bli Batman. Det var han som trente ham opp og siden fikk ham til å bekjempe det Ra's sto for. Om dere har sett filmen Batman Begins (den siste) så er dette da datteren til ham tullingen som skal kappe hoder av folk Talia al Ghul is the penultimate Femi fatale of the Batman world, .... a beautiful and seductive intriguer with unpredictable loyalties.

batman_talia_1_th.jpg

Tredje alternative er Harley Quinn, men det kan bli litt *kremt* rart, ettersom det er gærne kjæresten til Joker. A woman fighting a loosing battle to retain her sanity and her lover - loosing the one bacause of the other, the other because of the one.

batman_harleyquinn_1_th.jpg

Jeg heller litt mot Talia al Ghul og Harley Quinn etter som det er mulighet til å bruke deler av navnet som hverdags navn. Skal tygge litt på det. Kom gjerne med flere forslag om dere finner noen bra, eller hva dere mener om hvilken navn :)

Litt annet valpe nytt. Joker runder 1kg i dag, og dem to andre er ikke langt bak. Tispen m/hvitt har også begynnt å åpne det ene øyet. Så nå venter jeg bare på resten av gjengen. Dem pleier normalt ikke å henge så langt etter, men den tispen er liksom alltid først ute hun :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huntress var jo ganske stiligt :)

Nå venter vi bare på bilder av pluggene :o

Huntress er ett kult stamtavle navn... men jeg syns det blir for tungt i hverdagen.

Blir ikke så mye bilder nå, da den ene pluggen har begynnt å åpne øynene og bildene blir så mørke uten blitz. Men er er noen fra her om dagen:

Blaze sover og diier:

april07109.jpg

Tispe m/hvitt har begynnt å åpne øyet:

april07111.jpg

Joker... at han skal bli runderingsstjerne med den magen... har ikke helt tro på det for øyeblikket :o

april07112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelige go' plugger! Gleder meg til å se bilder når de har åpnet øynene helt. :)

Den ene tispen har åpnet det ene øyet sitt helt nå. Joker ser ut til å være i gang, men den siste tispen vil nok ha noen dager til enda.

april07121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...