Gå til innhold
Hundesonen.no

AK valpene som ble født Påsken'07


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 295
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Valpene er ble tatt med keisersnitt. Den mørke utfloden hun hadde var at morkaken/e hadde løsnet. Hun fikk aldri veer og rønken hos vet viste at valpene ikke var kommet fram til fødselkanalen. Vi brukte 1,5t på å få Blaze til å sovne.. Hun kjempe i mot med hvert eneste fiber i kroppen.

Valpene kom ut sprellende og tok sitt første åndedrett etter kort tid. Keisersnitte gikk strålenede. Blaze var ute å tisset med en gang og spiste mat også.

Det ble 3 valper. Rønken viste at dem var store, men dem var faktisk ikke det. Dem lå imellom 225-360g. 2 tisper og 1 hannhund. Alle er vell utviklet!

Blaze lar dem die og legger seg til å sove med dem, men har enda ikke vist noen interesse for å slikke dem. Så snart skal jeg masere ut litt bekk om ikke hun gjør det selv. Men jeg tror nok bare hun trenger litt tid.

Det er 2 stk som har hatt "inside informasjon" her, så dem får ikke vinne vedde målet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Dette begynnte å bli ulidelig spennende nå. Stakkars deg Jeanette... som sitter midt oppi det. Jeg sitter langt inne i skogen og MÅ sjekke tråden med jevne mellomrom for å se om det har skjedd noe nytt. Håper alt går bra med Blaze og de røde små. (krysser fingre og tær!)

Edit: Ser nå at valpene er født, Gratulerer så mye og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :wub: :icon_fun: Det har vært en laaang dag på jobb i dag og jeg har vært så dårlig arbeidstaker at jeg har smugsjekket mobilen min med jevne mellomrom og gjemt meg på do for å skrive meldinger :D

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!

Loke- Hvorfor har du sett noe vi andre ikke har sett??! Det er dårlig gjort å ikke dele (skulle sette inn "lærer-smiley", men den streika)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom de etterlengtede små nurkene og de var jo så søøøte!

Loke- Hvorfor har du sett noe vi andre ikke har sett??! Det er dårlig gjort å ikke dele (skulle sette inn "lærer-smiley", men den streika)

Fikk et par bilder på mms tidligere i dag når nurkene var ute og mor lå på bordet. Litt dramatisk start med bilde av Blaze som ble operert (sydd igjen) først før bildet byttet over til tre små nydelige og røde nurk :wub:

Tipper det kommer noen bilder her og ganske så snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg legger bare inn her det som står i blogen min. Jeg tror jeg er like utslitt som Blaze.... logik.png

Da har jeg fått sanset meg litt. Blaze var litt stresset her en stund og lurte fælt hva det var for noe rare greier som lå i sengen hennes! Kunne dem f.eks lekes med?? Fikk roa ned og Blaze har nå begynnt å slikke dem, men bare når jeg holder dem opp til henne. Nå ligger hun i sengen frivillig og sover og alle 3 ligger og dier Men jeg tror nok hun trenger litt tid for å komme over sjokket og plutselig er hun småbarnsmor.

Hilde har også sendt meg noen bilder og jeg har tatt noen med mobil kamera. Så her kommer dagen i dag i bilder.

Sitter å venter på vetrinær skal komme:

bilder23003.jpg

Jeg må assistere vetrinæren. Litt spesiellt når det er min egen hund, men jeg har vært med på noen operasjoner på hund så jeg greide å "koble ut"

bilder23006.jpg

Holde på å åpne henne.

DSC_0011.jpg

Alle mann puster og har det bra, kun 1 av dem trengte litt respirot "for sikkerhetsskyld" når jeg ikke dikk assistert og Hilde sto med 3 valper å stimulere alene..

Nå begynner hylingen på Melk og faktisk reagerte Blaze på det selv i narkose så jeg måtte skynde meg inn og gi henne 2ml til...

DSC002893.jpg

Livmoren syes igjen

DSC002904.jpg

Noe borti natta enda:

DSC_0009.jpg

Såret ble meget fint sydd syns jeg:

DSC002936.jpg

Valpene venter på mor og er på vei over kanten av baljen:

DSC002915.jpg

Etter en god slurk med melk hos vet og vi bestillte pizza og tittet på samtidig. (vi var virkelig ihel sulten alle 3 + Blaze som spiste 2 bokser med "operasjons för" Hills A/D. Så pakket jeg alle i bilen og nå er vi vell hjemme og dem ligger i kassen og sutter:

april07010.jpg

Jeg har fått veid dem (men det er jo nå nesten 5 timer siden dem kom ut, første vekten hos vet har jeg faktisk ikke i hode lenger)

Tispe 1: 380g noen få hvite hår i bryste

Hannhund/"Joker": 360g, helt brun

Tispe 2: 300g, helt brun.

Alle mann har næringsvett og ligger nå å dier for harde livet. Blaze sover som en sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo så søte små Blazebeibier! :D *glede seg til å kosemose på* Skjønner godt at du er sliten jeg Jeanette, men nå begynner vel strengt tatt jobben eller? :wub: Hva tror du forresten..er de røde eller brune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
De er jo så søte små Blazebeibier! :D *glede seg til å kosemose på* Skjønner godt at du er sliten jeg Jeanette, men nå begynner vel strengt tatt jobben eller? :wub: Hva tror du forresten..er de røde eller brune?

Jeg tror dem alle er mørk brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Som mamsen sant? :wub: Finingene! Du får sove godt i natt da :D (eller må man våke over de?? :unsure: )

:D som faren. Ikke sikkert det er noe røde orkaner der... Men det bryr meg egentlig lite for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...