Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hvite hunder biter mest"


Tore

Recommended Posts

Dette har da forskere kommet frem til å illustrert vitenskap har artikkel i nyeste bladet...

Måtte le litt... For meg høres det så tåpelig ut...

Hvite hunder(valper) biter mest...

Hvordan kan forskerne påstå dette.?

Hvordan kan de vite de har flere kull med valper som oppfører seg helt likt.?

Bitehemning er jo forskjellig fra kull til kull og hvordan moren oppdrar dem osv...

så hvorda kan de da påstå " at man kunne se bort fra oppdragelsesmessig påvirkning"..

Eller er det en sannhet i dette..? Jeg klarer ikke se det...

Umiddelbart høres det ut som en vits, men ny forskning viser at fargen på en hund har avgjørende betydning for hvor aggressiv den er. Spanske forskere ved Universitetet i Córdoba testet personligheten til 51 britiske hunder av diverse raser i ulike farger fra lyseblonde via flerfarget til svart. Alle testhundene var valper ­ da visste man at man møtte det naturlige temperamentet, og at man kunne se bort fra oppdragelsesmessig påvirkning. Undersøkelsen viste at lyshårete og rødhårete hunder var de mest aggressive. Deretter fulgte de svarthårete, mens de brune var mest fredsommelige.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illudert Vitenskap i sin sedvanlige ånd. De har jo hatt artikler om sentrifugalkraften også, de. :rolleyes:

Feilkilder og sånt tull er unødvendig krimskrams, det samme med representativt utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enten har bladet tapt seg veldig eller så har jeg vokst fra det...

For 7-8år siden satt jeg nærmest å ventet på at det skulle komme, nå gidder jeg nesten ikke å åpne det... :glare:

Virker som de tar alt for god fisk, om jeg hadde sendt inn en artikkel om at jeg har forsket og funnet ut at.... emm.... Brune kaniner er mye mere kåte en sorte, fordi jeg har sett på noen kaniner i en time, så haddde de nok trykket det også... *doktor Scorpioen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de sier at min lille Zorro er mer aggresiv en de fleste, på grunn av fargen?

:rolleyes:

Det er ingenting som beviser det, for hvis du sammenligner farger av hunder, med folk som har blitt eller angrepet av hund (les artikkler på VG mm), så er ikke de fleste hvite/lyse.

Vel, folk kan velge hva de vil tro på - men det der hørtes litt tvilsom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka bet riktignok ekstremt mye da hun var valp, langt mer enn hvite valper - det tør jeg nesten å vedde på

Samme med Tassa. Men nå har hun riktignok litt hvitt på seg, så da er nok det forklaringen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med Tassa. Men nå har hun riktignok litt hvitt på seg, så da er nok det forklaringen :rolleyes:

Antageligvis, for Emma biter mer enn Tjukken, og hun er den av de med mest hvitt på seg.. :ahappy:

EDIT: Må vel presisere at "bitingen" er mer holding.. Jenta liker å bære på ting hun.. Lurer på om hun er litt labrador inni seg jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja pelsfargen har jo veeeldig mye å si om hunden er aggressiv eller ikke.. :rolleyes: Trodde sånt gikk på gener o.l.. men, men så uvitende er jeg altså :ahappy: Men ok, da har jo jeg det største monsteret i gata..Han som leker med de aller fleste, uansett kjønn og størrelse :) Han har jo noen utvalgte som han overhodet ikke går sammen med, men det er fordi de har angrepet han ett par ganger.

Nei, pelsfarge har nok overhodet ikke noe å gjøre med biting, aggressivitet o.l. Det er jo nesten det samme som å si at fordi jeg bruker briller, så er jeg et surt og vanskelig menneske.. :wacko:Men det verste er jo at enkelte mennesker virkelig tror på dette, og det kan jo være farlig..

Jane: Ja, nå må du virkelig passe på Sara og Klein når du er ute og går he, he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste kanksje logiske måte de kan ha gjort det på er jo å ta en rase som har alle fargenyanser fra 100%sort til 100%hvit, for så å teste innad i DEN rasen...

Men slik artikkelen er skrevet så kan det tilsi at en RASE biter mere en en annen...

Helt tåpelig hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Undersøkelsen viste at lyshårete og rødhårete hunder var de mest aggressive. Deretter fulgte de svarthårete, mens de brune var mest fredsommelige."

Hva med Rikke da egentlig? Hun er hvit (som tydligvis var mest aggressive) og brun (som tydeligvis var ganske fredsommelige)! :rolleyes:

Hun kan vel egentlig regnes som svart hun da! Sånn midt på treet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste kanksje logiske måte de kan ha gjort det på er jo å ta en rase som har alle fargenyanser fra 100%sort til 100%hvit, for så å teste innad i DEN rasen...

Men slik artikkelen er skrevet så kan det tilsi at en RASE biter mere en en annen...

Helt tåpelig hele greia...

pass deg, din hund har 2 ansikter.. engel om dagen og djevelen om natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke så mye på dette, selvom farge går på gener slik som agressivitet gjør. (tror jeg da)

Dette kan jo være litt farlig for folk som ikke har noe med hunder å gjøre. De tror sikkert at hvis de treffer en hvit hund på gata så må de virkelig passe seg. Gå en omvei rundt. De har nok ikke lyst til å komme hjem uten buksebak!

Synes synd på hvite/lyse hunder, få slike anklager mot seg!

Mye av den artikkelen er nok ikke sann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...