Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar, Eukanuba, Labb eller Olivers?


Hvilken fôrtype?  

19 stemmer

  1. 1.

    • Eukanuba
      7
    • Olivers
      7
    • Labb
      3
    • Norwegian Polar
      2


Recommended Posts

Store raser SKAL ha valpefor spesielt laget for dem [-X

Ikke prøv å si noe annet, hadde ikke hørt på veterinær engang om h*n hadde sagt noe annet altså.

Det er feks for mye proteiner i voksenforet til at en hutigvoksende valp med mykt skjelett tåler å spise det uten å ødelegge kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hills er bra, men Olivers er ikke! De har ikke engang valpefor til store raser,og ljuger når de sier valper av store raser kan gå på voksenfor,og så går det heeelt fint..jeg blir så sint og lei meg, for det ødelegger så mange hunder!

Olivers er sikkert helt ok til VOKSNE hunder..men til valp hadde jeg ikke brukt det om de hadde kasta det etter meg..

Olivers er bra fôr, for valper også! Selv om de kommer med feil informasjon, betyr det ikke at fôret er dårlig!

Synes ihvertfall det er bra fôr! Tjorven har bra pels, normal avføring, og god matlyst, så jeg skal ihvertfall fortsette med olivers. Sier ikke at vi vil bruke det i all evighet, men hittil er vi veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivers er bra fôr, for valper også! Selv om de kommer med feil informasjon, betyr det ikke at fôret er dårlig!

Synes ihvertfall det er bra fôr! Tjorven har bra pels, normal avføring, og god matlyst, så jeg skal ihvertfall fortsette med olivers. Sier ikke at vi vil bruke det i all evighet, men hittil er vi veldig fornøyd!

Kjære deg....-har du sett skjelettet på din hund? tviler jeg på...-jeg tviler og på du kommer til å sjekke det om 7 år, når hunden din gjerne har gått på det foret i 7 år! Og at de kommer med dårlig og feil informasjon, sier NETTOPP at foret er dårlig! Man skal som forleverandør vite hva man selger og hvorfor, og man SKAl være innovativ!

Ellers står man på stedet hvil,og det blir feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store raser SKAL ha valpefor spesielt laget for dem  [-X  

Ikke prøv å si noe annet, hadde ikke hørt på veterinær engang om h*n hadde sagt noe annet altså.

Det er feks for mye proteiner i voksenforet til at en hutigvoksende valp med mykt skjelett tåler å spise det uten å ødelegge kroppen sin!

Helt rett. Store raser skal ha et valpefor til nettopp store raser.

MEN - protein innholdet har ikke så mye å si. Om det er 26% protein i et valpefor,sier ikke dette hvor mange % hunden OPPTAR av proteinet.. :wink:

Proteiner er byggestener,og dem vil vi ha mange av! MEN - det skal være de rette proteinene..

Det som ødelegger mest, er kalsium/fosfor innhold i foret..en liten valp har ikke et sunt opptak av kalsium,og vil dermed ta opp alt som er i foret. Dette trekker fosfatet ut av skjelettet,og dermed får man benskjørhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina:  

Hvor lenge vil du anbefale at en valp går på Large breed for....? Søsteren min har en Hoffe, hun ville ha han på det large breed foret så lenge som mulig, men han spiste så dårlig og ble kjempe tynn! :-o Hun prøvde forskjellig fortyper men han ville ikke ha noen av dem... Han er snart 1 år og 6 mnd, han gikk over på voksen for for en stund siden, husker ikke helt når, men nå spiser han som bare det!!! :D

Hunder som blir 40kg eller mer, lar jeg gå på valpefor til de er 16,17 mndr - noen lenger om de spiser godt - gjerne opp i 20 mndr for de største rasene.

Mine dobbere har alle gått på valpefor til de var 15,16 mndr..(nå er ikke Odin så gammel enda da..hihih...men bruker valpefor)

At unghunder er tynn,er ingen grunn tilbekymring.Jeg vil heller at Odin skal være litt tynn,enn at ledd skal overbelastes!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...