Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian Polar, Eukanuba, Labb eller Olivers?


Hvilken fôrtype?  

19 stemmer

  1. 1.

    • Eukanuba
      7
    • Olivers
      7
    • Labb
      3
    • Norwegian Polar
      2


Recommended Posts

har brukt labb fram til nå, men bytter til Royal på torsdag.. Var inne før helga å skulle handle Royal, men da var det selvfølgelig utsolgt for akkurat den typen jeg skulle ha, hehe.. Men fikk inn igjen i denne uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall ikke Labb for å si det sånn!! :D er ikke noen fan av labb, og innbiller meg at det kanskje er pga nemi fikk labb som liten at hun er allergisk nå. Labb inneholder alt for mye vegetabilsk.

Jeg har veldig sansen for alle de 3 andre fôrtypene, men om jeg skulle valgt tørrfôr hadde jeg valgt Olivers, og skulle jeg valgt kjøttfôr hadde det blitt Polar. Olivers er et supert tørrfôr som ikke inneholder så mye tilsetningsstoffer og biprodukter som andre fôr. Men jeg har fått veldig sansen for reine kjøttfôr jeg da, iom at hunden er faktisk en kjøtteter. det er mye mer naturlig for en hund å spise kjøtt enn å spise tørrfôr som inneholder masse hvete og korn osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg bare en oppsumering av de mest brukte fôr-typene, og om du ikke fôrer med noen av dem, ta den du er mest fornøyd med eller liker best.

Ingen av de du har der bruker vi. Vi bruker Royal Canin og det er jo etmye brukt for det også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke noen av delene nå, men hvis jeg måtte ha valgt hadde jeg valgt Labb, pga at at det er det rimeligste foret. Bruker Troll nå da, og det er veldig bra. :wink:

Det er vel ikke bare pris som er viktig? Fôret må jo være bra også!! og det er absolutt ikke labb. Oliver's er i samme prisklasse, og et mye bedre fôr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Royal Canin her :D

Hvis du skulle hatt med de mest brukte fôrtypene, så burde du vel i alle fall tatt med Royal Canin og Hills?

ja ikke sant??

må si det sånn da at jeg kjenner ikke mangen som bruker labb(det har noe med skrekkhistoriene om foret tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buker selv Hills, men Olivers er bra for :)

Hills er bra, men Olivers er ikke! De har ikke engang valpefor til store raser,og ljuger når de sier valper av store raser kan gå på voksenfor,og så går det heeelt fint..jeg blir så sint og lei meg, for det ødelegger så mange hunder!

Olivers er sikkert helt ok til VOKSNE hunder..men til valp hadde jeg ikke brukt det om de hadde kasta det etter meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg bare en oppsumering av de mest brukte fôr-typene, og om du ikke fôrer med noen av dem, ta den du er mest fornøyd med eller liker best.

Tror nesten du har glemt en fortype da.... Royal Canin er vel mer utbredt enn både Olivers og Norwegian Polar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Hills er bra, men Olivers er ikke! De har ikke engang valpefor til store raser,og ljuger når de sier valper av store raser kan gå på voksenfor,og så går det heeelt fint..jeg blir så sint og lei meg, for det ødelegger så mange hunder!

Olivers er sikkert helt ok til VOKSNE hunder..men til valp hadde jeg ikke brukt det om de hadde kasta det etter meg..

:-o Oi det visste jeg ikke! Har kun kjøpt voksenfor... helt enig med deg, det er tull å selge voksenfor til store valper... huff.... godt du sa ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bruke Norwegiqan Polar. Det er dette oppdretter bruker, og jeg syns dette høres veldig fint ut. :) Både oppdretter og Therese + et par hundefolk mamma kjenner er veldig fornøyd med NP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina: hva er det som er så dårlig med det? hm. da vil ikke jeg gå over til det... kanskje prøve royal eller hills i stedet da?

Jeg rygger hvertfall vekk fra dette foret,når deres vetrinærer sier til meg at en valp som kommer til å bli "large breed" (over 25kg som voksen), ikke TRENGER et valpefor! Dette er kunnskap fra 15 år tilbake i tid,og stemmer overhodet ikke, da nyere forskning nettopp viser at om man forer en valp av stor rase på et voksenfor som liten, så ødelegger man skjelettet til hunden. En hund av stor rase skal vokse så sent som mulig, så skjeletter (som er det som er sist ferdig), skal kunne henge med i veksten.

Og jeg måtte le når en selger sa at de brukte REN KYLLINGFILÈT i Olivers...hihih...-hadde de det gjort, hadde jeg spist foret selv...-og det hadde neppe vært den prisen det er, for er det noe som er dyrt, så er det ren kyllingfilèt...-de gode formerkene som Hills, Eukanuba og Royal, bruker ren tørket kylling..! Ikke filèt.... :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calina:

Hvor lenge vil du anbefale at en valp går på Large breed for....? Søsteren min har en Hoffe, hun ville ha han på det large breed foret så lenge som mulig, men han spiste så dårlig og ble kjempe tynn! :-o Hun prøvde forskjellig fortyper men han ville ikke ha noen av dem... Han er snart 1 år og 6 mnd, han gikk over på voksen for for en stund siden, husker ikke helt når, men nå spiser han som bare det!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...