Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

*Note to self*

ALDRIALDRIALDRI bruk FedEX!

De har nå klart det kunststykke å sende pakken TILBAKE TIL AUSTRALIA, med begrunnelsen "nei, det hang noen export papirer utenpå, så vi trodde den skulle eksporteres". Hva #E¤"% slags folk er det de har ansatt der? Jeg er så rasende at jeg ikke vet riktig hva jeg gjør.

På vetrinærhøgskolen sier de at sperm kan overleve en reise på opptill 2 uker dersom den er KORREKT LAGRET og håndtert.

Men jeg vet da sytten om det er noen vits i å prøve å sende den tilbake nå? Den har vært på reise i over en uke nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg - dette var forferdelig trist å lese. Jeg fatter virkelig ikke at det er mulig å være så uproffesjonell, og det er synd at slikt rammer folk som forsøker å gjøre en ordentlig jobb som oppdrettere, som satser tid og penger på å gjøre noe fornuftig.

Ring FedEx-sjefen i Norge og presenter ham med en regning på å gjøre hele prosessen på nytt.

Som sagt - FedEx er et møkkafirma. Det var min erfaring også. (Og da jeg sendte frossensæd til USA for lenge siden så fulgte jeg dunken helt fram til mottaker selv... DET var det vel verdt!)

Hmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nå klart det kunststykke å sende pakken TILBAKE TIL AUSTRALIA, med begrunnelsen "nei, det hang noen export papirer utenpå, så vi trodde den skulle eksporteres".

Seriøst? Er det en slags øvre iq-grense for å få jobb hos FedEx på maks 50 eller deromkring?

Er enig med Lotta jeg, presenter dem for hele regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Og der forsvant lysten min til å importere sæd fra Australia..... <_<

Hva sier firma som leide inn FedEx da? Du bør nok legge fram alle utgiftene ja og presangtere dette for sjefen! Det er ikke holdbart at ett slikt firma skal gjøre slike tabber! :blink:

Her må jo det tappes på nytt, papirer på nytt, tapt penger pga ingen parring denne løpetiden osv osv smør på sier nå bare jeg! Kanskje dem tror dette var en "billig" pakke, men jeg tror nok at dem fort forstår at det var litt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt til Australia og en meget hyggelig mann på Frozenpuppies.com som var ganske så frustrert og sjokkert over det som har skjedd. Han var meget takknemlig og enig i min forklaring om at "the guys fedex have working for'em are complete asholes"

Anyhow.. Han har nå fått pakken i retur, byttet container på den, tilført ny nitrogen, og den er dermed klar for et par uker til på reisefot...

Han skal sende den som VIP på mandag, og de på Fedex skal personlig følge den og ta den i mot.

Så får vi håpe at det ordner seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Da har jeg ringt til Australia og en meget hyggelig mann på Frozenpuppies.com som var ganske så frustrert og sjokkert over det som har skjedd. Han var meget takknemlig og enig i min forklaring om at "the guys fedex have working for'em are complete asholes"

Anyhow.. Han har nå fått pakken i retur, byttet container på den, tilført ny nitrogen, og den er dermed klar for et par uker til på reisefot...

Han skal sende den som VIP på mandag, og de på Fedex skal personlig følge den og ta den i mot.

Så får vi håpe at det ordner seg nå.

Krysser virkelig fingrene for at gutta ikke har tatt noen skade av det hele :closedeyes:

Da får vi håpe at tispen holder seg til forbrunst en stund til!

Når har dem lovet at lasten skal være framme denne gangen? Har du fått noen garanti ved "skade" på lasten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at så fort gutta er på plass på vet.høgskolen så slår Centa ut i full blomst. Det er dette hun venter på :P

Får bare slenge meg på og krysse fingre for at lasten har det bra - og at de komer trygt fram denne gangen!

Signerer denne jeg!

Krysser alt jeg har (bortsett fra beina, hihi) :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg virkelig til spermen er på plass der den skal, og jeg får bekreftet at "Her er det liv, ja!"

Når jeg så holder de små for første gang, og ser Centa vaske dem kjærlig. Da vil jeg vite at det har vært verdt det. Men nå... Grrr.... <_<

Vanligvis kaller jeg valpene for noe afrikansk noe, men her er jeg nok nødt til å gjøre unntak. Driver allerede å funderer på navn som:

"Return of the Federal Express"

og "Aussie Boomerang" eller noe slikt noe. Eneste problem er at de må begynne på "E".

Vet det er altfor tidlig å fundere på navn nå, men disse "gutta" (som jeg for all del også håper blir endel jenter) fortjener mildt sagt et spesielt navn som kan minne folk om hvordan de startet sin tilværelse.

Ellers har Centa startet blødninger igjen, og denne gangen er hun også ganske hoven der bak. Får virkelig håpe at de er her i tide, nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje "Exhausting"? ... :rolleyes:

Der var det rette ordet, ja! *Flirer* :rolleyes:

Vi får håpe at alt ordner seg til slutt, og at jeg kan få brukt slike navn.

Vi drar oppover til Oppdal nå i kveld (Kun Duna og Dennis som skal stille), og så fortsetter arbeidet til uka.

Flott historie, forresten! Godt det ikke bare er meg som sliter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spermen er atter på vei. Nytt nr hos www.fedex.com/no er 859973851511.

Centa har definitivt løpetid, og vi skal til vetrinæren for å ta blodprøve på fredag. Da er forhåpentligvis spermen ankommet!

PÅ fredag er det dag 8 fra løpetid (2) og dag 14 om man skal regne fra den første løpetiden som ble avbrutt. Vet. høgskolen sier en da skal regne fra løpetid 2, men anta noe kortere tid. Noen med erfaringer?

Typisk er det jo at centa sannsynligvis er klar i neste uke, som er eneste uke på et par år jeg ikke har planer om å være sammen med hundene mine, da vi har bestillt ferietur til Egypt...

Min mor skal være hundepasser, og kan også frakte til vetrinær for inseminering (hun har vært med på slikt før, og kan også få assistanse fra min svigermor med god kompetanse), men skulle jo helst ha vært med på alt selv.. <_<

*Undrer meg om en liten del av dette prosjektet skal gå uten problemer og frustrasjoner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hjelpes :)

Håper virkelig Centa kniper igjen, spermen kommer i tide og at du får være med på det hele!

minn meg på at jeg aldri skal komme på ideen å importere sæd fra Australia, jeg tror ikke nervene mine holder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. det skulle ikke være enkelt det her.. Forstår dilemmaet veldig godt! Men hun blir nok sikkert like drektig uansett hvem som følger henne til vet'en.

Håper uansett på best mulig utfall av denne historien! Det er velfortjent etter så mye slit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøssenavn så intriger dette skulle bli da! (og ikke verdens beste reklame for Fedex :rolleyes:) Nå får vi håpe at hun tar seg i det minste! Uansett hvem det er som blir å følge henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...