Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

Nå er spermen på vei :P

Den blir sendt via et firma kalt Frozenpuppies.com via FedEx. Jeg vokter nøye forsendelsens minste bevegelser på www.fedex.com via tracking nummer.

Det har tatt sin tid, men endelig er den altså på vei. Estimert ankomst er tirsdag 12 juni.

Ragnar Thomassen på vetrinærkontoret er informert og gitt tracking nummer, slik at han kan holde øye med forsendelsen selv også. (Spermen kommer til hans kontor på "reproduksjons avdelingen" på norges vet. høgskole.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

For to dager siden fikk jeg beskjed om at spermen -etter lange forsinkelser- endelig var på vei. Og hva skjedde i går? CENTA FIKK LØPETID! Er det mulig med bedre sammentreff? De av dere som har fulgt tråden ser at Centa har vært ganske presis med sine løpetidsintervaller, og jeg ventet altså denne løpetiden i April...

Hun ville visst vente til spermen var på vei :P

Så om alt nå går etter planen blir hun inseminert om en 2- ukers tid, og valpene vil da være her i slutten av August.

*Krysser fingrene for at alt nå går den rette vegen*

Spermen nærmer seg forresten med stormskritt... I natt har den vært i Paris, og har nå departed derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er "gutta" i dag da??

Ifølge Fedex dro de fra Paris 8. juni kl 10.56 PM- Siden er intet hørt. Så enten er de meget treige, ellers har de satt dem på en eller annen "sherpa" som vandrer til fots.. <_<

*Utålmodig*

Nå sto det jo at forventet ankomst var den 12. juni, så får håpe det stemmer.

Dere kan jo sjekke selv, om dere vil, på www.fedex.com/no

Tast in nr: 853563765011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg mer urolig enn høyst nødvendig - tar ikke dette fryktelig lang tid???

(Joda, vet at "dry-shippers" skal kunne holde i 14 dager... men?)

Krysser fingre for deg!

"Lotta"

PS: Har du begynt å gi tispa e-vitaminer? Veldig bra for fertiliteten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du venteliste på eventuelle valpekjøpere eller?..

(Bearbeider samboer...)

Jo da :D Har endel på liste.. Men det er bare å slenge seg på, en vet aldri hvor mange som faktisk ender opp som kjøpere når det kommer til saken. Jeg er forøvrig (mest sannsynlig) også på utkikk etter et förhjem til en tispe. (Selvom Trondheim blir litt langt borte for dette formålet)

Setter det forøvrig som et krav at potensielle kjøpere setter seg grundig inn i rasen/ rasens historie. Selvom det finnes et godt hjem til enhver Basenji, er det ikke et hvert hjem som er et godt hjem for en Basenji, som jeg pleier å si det. Det er humoristiske, men sære og selvstendige skapninger.

Send meg en mail/ PM om det skulle bli interessant/ dere vil komme på besøk. Ellers hadde det vært koselig å treffes i Oppdal ;)

Ikke for å gjøre deg mer urolig enn høyst nødvendig - tar ikke dette fryktelig lang tid???

(Joda, vet at "dry-shippers" skal kunne holde i 14 dager... men?)

Krysser fingre for deg!

"Lotta"

PS: Har du begynt å gi tispa e-vitaminer? Veldig bra for fertiliteten...

Helt enig med deg- hva i all verden har den med å ha "forlatt Paris" i såpass lang tid? Det er sårbar last, dette her! Trøster meg med at det er et firma som har spesialisert seg på transport av frossen-sæd som har det overordnede ansvaret, og at "beregnet ankomst" har stått uendret på 12. juni.

Centa får e- vitaminer og Noni (Kosttilskudd proppfullt av Omega- oljer og vitaminer). Men jeg er litt bekymret for hva denne løpetiden egentlig er for noe. Hun blør serdeles lite- mye mindre enn hun vanligvis blør. Det er f. eks ingen -eller kun en liten- flekk etter henne på lakenet om morgenen (Ja, jeg har dem i senga :icon_cry: ).

Jeg ser at det blør, for det er titt og ofte en liten dråpe der, men det blir aldri så mye at det lager "flekk" på gulvet heller.

*Bekymrer meg for det meste en kan bekymre seg for*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*WhoHoo* Gutta er i Stockholm :icon_fun:

Så det :icon_cry: De følger iallefall tidsskjema!

Har bestilt time hos reproduksjon på vet. høgskolen alt i morgen- må finne ut om dette faktisk er en ekte løpetid. synes bare hun blør mindre og mindre, jeg...

Hannhunden her er interessert, og snuser henne bak titt og ofte, så det er jo et godt tegn. (Han er ikke kommet i ivrig-ivrig stadiet enda..) Bambi (den andre tispa som bor hjemme) prøver også å snike til seg et sniff i ny og ne, men hun er mye mer diskrè om det(Hun får da ikke lov til slikt i tide og utide, må skjønne). Om Centa tilfeldigvis skulle vandre forbi henne, hiver hun seg rundt, sniffer Centa midt i det hellige, og snur seg uskyldig bort før Centa får tid til å vri seg rundt :rolleyes:

Hvis jeg er riktig heldig møter jeg kanskje "gutta" i morgen også?

Kommer med oppdateringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, frustrasjonsprosjektet går inn i en ny fase. <_<

Jeg var rimelig sikker på at Centa kun hadde fått en for-brunst (dette er ikke vanlig, men skjer en sjelden gang) da jeg ikke hadde sett snurten av blod i de siste to dagene.

Alikevel ville jeg dra nedover til vet. høgskolen, da jeg føler at det er best å være helt sikker. Det kunne jo ha utviklet seg til en såkalt "stille løpetid"?

Det er også ganske greit å gjøre slike ting iom at jeg har en liten avtale med reproduksjonsavdelingen om at jeg kan komme ned med tispe som"lokkemor" til hannhuder de skal hente sæd fra mot at jeg får gratis brunstkontroll, samt at jeg tar med mine drektige tisper dit slik at noen vet. elever skal lære å foreta ultralyd. Ganske greit, og tispene mine liker oppmerksomheten.

Jeg hadde dog rett i mine antagelser. Centa har IKKE løptid, så dette har mest sannsynlig kun vært en for-brunst. Vetrinærens erfaring tilsa da at den "ekte" løpetiden kom innen 1-3 uker, og at det da tok noe kortere tid før tispa stod.

Vetrinærens utstryk tilsier også at hun er i fasen "rett før løpetid".

.

Sæden hadde heller ikke ankommet når vi var der mellom kl 15.00 og 16.00. Den skulle komme innom kl. 18.00, såååå... Skal ringe opp i morgen, og håper virkelig at den er på plass da.

Med disse hannhundene som skulle tappes for sæd- en Engelsk Setter og en Dogo Canario, gjorde Centa jobben sin alikevel, hun- selv uten "godlukt" :rolleyes:

Hun hoppa rundt og flørta som bare det, og gjorde en takknemmelig jobb for vetrinæren som bare kunne "jukke" løs :icon_redface:

Vethgskoln2007010.jpg

Centa flørter i vei med en kjekk ES hannhund,

Vethgskoln2007007.jpg

Slik at vet'en kan få ut litt sperm...

Vethgskoln2007009.jpg

En Dogo Canario skulle også tappes, før den skulle avlives samme dag.

Den hadde knust den ene hofta, og ville ikke bli bra igjen.

Edit: Info fra eier: "Det var en albuskade som gjorde att han ikke kunne fungere normalt og jeg fant ut sammen med min vetrinär att det beste var og ta han bort så han skulle slippe og ha vondt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vethgskoln2007009.jpg

En Dogo Canario skulle også tappes, før den skulle avlives samme dag.

Den hadde knust den ene hofta, og ville ikke bli bra igjen.

Unnskyld meg? Hannhunden er frisk nok til å bli tappet, står på sine egne 4 ben, men er så "dårlig" at han må avlives samme dag som eieren har fått ut noen verdifulle dråper av importen sin? Fordi hofta er "knust"?

Jeg blir kvalm!

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var gammel, og ville ikke leve et fullverdig liv mente eieren. Syntes også det var veldig trist, men det er vel OT.

Edit: Info fra eier: "Det var en albuskade som gjorde att han ikke kunne fungere normalt og jeg fant ut sammen med min vetrinär att det beste var og ta han bort så han skulle slippe og ha vondt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er OT, men jeg blir fortsatt kvalm. Money talks.

Er forsovet enig med deg, Lotta. Jeg kan ikke se for meg å gjøre slik med mine hunder, og ser hvor du vil med den siste setningen.

Dette er en vanskelig men viktig og interessant diskusjon. Kasnkje det er mulig å få en egen diskusjon om dette, moderatorer?

Hva en gjør med en hund som har fått en skade som gjør at den aldri mer kan fungere normalt i hverdagen.

(Men da uten illustrasjonbilde av denne mannen. Det er ikke meningen å henge ut noen her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke dunken vært på veterinærhøyskolen i går, 12. juni???

Stemmer... Det vil si at den skulle vært der for to -2- dager siden i dag. Jeg formerlig koker over av sinne :blink:

Jeg var i kontakt med FedEx to ganger i går og masa & gnåla, og de lovet på tro og ære å "spore opp " pakken, slik at den kom til meg ASAP. Spore opp pakken?? Hallo? Pakken skulle vært på høgskolen på tirsdag. TIRSDAG! Forstår de egentlig at dette er SÅRBAR LAST?

Jeg har ikke hørt noe, og skal fortsette å plage dem til den er ankommet. Hannhund-eier i Australia har plaget vettet av de på frozenpuppies og Fedex, og fikk da vite at pakken var i Oslo. Jaha? Den er iallefall ikke der den skal være!

*Blåse ut store mengder frustrasjon før jeg ringer til Fedex igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer... Det vil si at den skulle vært der for to -2- dager siden i dag. Jeg formerlig koker over av sinne :blink:

Jeg var i kontakt med FedEx to ganger i går og masa & gnåla, og de lovet på tro og ære å "spore opp " pakken, slik at den kom til meg ASAP. Spore opp pakken?? Hallo? Pakken skulle vært på høgskolen på tirsdag. TIRSDAG! Forstår de egentlig at dette er SÅRBAR LAST?

Jeg har ikke hørt noe, og skal fortsette å plage dem til den er ankommet. Hannhund-eier i Australia har plaget vettet av de på frozenpuppies og Fedex, og fikk da vite at pakken var i Oslo. Jaha? Den er iallefall ikke der den skal være!

*Blåse ut store mengder frustrasjon før jeg ringer til Fedex igjen*

Den er antagelig på Gardermoen fortsatt. I hine hårde dager ble min (tomme!! takk og lov) dryshipper som kom fra USA "borte" for FedEx (møkkafirma, forresten) fordi de hadde brukt et "dummynavn" på fraktbrevet... Du får true dem med søksmål (håper forresten du har den dyrebare lasten forsikret...)

Vethøyskolen anbefaler vel strengt tatt ikke transporter på stort mer enn 2 døgn?...

Krysser fingre...

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...