Old english sheepdog

16 innlegg i emnet

Lunah jo :)

Hvorfor har du ikke vist meg de valpebilda før? :shocked: Mere, mere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig nydelig. Dette er hunder etter mitt hjerte! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Lunah er min :)

Valpebilder skal bli :)

Luna2.jpg

IM000688.jpg

lunah_11_uker.jpg

lunah_utstilling_4mnd2.jpg

lunahiskogen.jpg

valpen.jpg

IM000800.jpg

IM000794.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søte Lunah! :)

Når jeg kommer tilbake fra Bergen må vi ha playdate på jordet ditt eller noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Søte Lunah! :)

Når jeg kommer tilbake fra Bergen må vi ha playdate på jordet ditt eller noe!

Jaa! Den stemmer jeg for :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne noen av dere OES-eiere fortalt litt om rasen? Hvordan det er å ha en OES? Aktiviserings og mosjonsbehov, adferd, pelsstell, fordeler og ulemper, særtrekk... Hadde vært veldig interessant å lese :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kunne noen av dere OES-eiere fortalt litt om rasen? Hvordan det er å ha en OES? Aktiviserings og mosjonsbehov, adferd, pelsstell, fordeler og ulemper, særtrekk... Hadde vært veldig interessant å lese :)

Sheepdogen er veldig tilpasninsdyktig og krever egentlig ikke veldig mye mosjon sånn i det store og det hele. Min får 1,5-2 timer tur/aktivisering hver dag, men hadde greid seg med mye mindre også, så det blir hva du gjør det til egentlig.

De er ikke veldig lette å trene, konsentrasjonen er helt elendig, og Lunah faller veldig fort ut og 'glemmer seg' selvom vi har helt super belønning... Også er de litt treige i oppfattelsen :)

Ellers er de fleste veldig rolige og bedaglige og går helst i hæla på eieren sin både ute og inne, og stikker veldig sjeldent av. Min er ikke en som utforsker skog og mark på tur, hun tusler en/to meter enten foran eller bak meg (eller tråkker av meg skoa) stort sett.

Pelsstellet kommer helt ann på hvilke linjer du får i fra, min er fryktelig enkel i pelsstell i forhold til mange av de andre sheepdogene vi treffer som har en helt enorm pels, men vanligvis tar det tre-fire timer i uka omtrent når alle pelsskiftene er over.

Også er de litt sånn "jeg går rett fram uansett hva jeg støter på". Hehe.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk :whistle:

Går det an å holde dem i valpeklipp, altså jevnt over kortklipt, hvis man ikke tenker å satse på utsilling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok, takk :whistle:

Går det an å holde dem i valpeklipp, altså jevnt over kortklipt, hvis man ikke tenker å satse på utsilling?

Klart det går an, jeg syns de er veldig pene helt nedklipte da, og pass på hvor du kjøper hund i fra, for det er mye gemyttproblemer ute å går.

Her er en nedklipt hannhund :lol:

DSC_0168.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Old English Sheepdog iforhold til den hunderasen jeg har schapendois? Sammenligning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeees ... tydelig at idioter finner hverandre. Hun farmendama har ikke bare en dom fra Finnmark, men også dømt for det som ser ut som svindelforsøk ved hundesalg tidligere (Forbrukertvistutvalget, de brukte, for ordens skyld, ikke ordet svindel - bare mangel). Ikke riktig nagla hun bloggdama heller. Når det er sagt så kan hun jo ha 100% rett i denne saken, men med den virkelighetsforståelsen hun demonstrerer i resten av bloggen sin så, begynner man jo å lure.
    • Fra den første artikkelen: Mattilsynet mente at funnene på gården var såpass graverende, at 16 katter, 25 hunder, 4 hester, 10 kaniner, 18 fugler, 12 gnagere og 4 fisker måtte avlives.  Jeg synes det er litt suspekt at man "måtte" avlive så mange dyr. 
    • Godt hun trives med Acana, skal være veldig godt fór som har fått mange fornøyde hunder med flott pels  Rart med dette, har ofte lest i anmeldelser på Chewy at hunden trivdes godt med Orijen men dårlig med Acana, eller omvendt. Helt enig, man må teste seg frem med fóret og se an på hvordan hunden trives overalt. Selv hadde vi prøvd Acana først, tenkte jeg kunne kanskje få slippe litt billigere unna, men der fikk vi løs og gulfarget avføring - gikk over til Orijen med litt Bozita Naturals eller Applaws som "dressing" og dette har fungert fint i snart 3 år. Tinas anbefalte mengde er 2 3/4 cups/dag, men hun får kun 3/4 til 1 cup per måltid (morgen og kveld), ellers så legger hun for mye på seg. Liker derfor ikke å kjøpe så store sekker, men hamstret litt nå just in case. Tusen takk for tipset med nettbutikken, skal sjekke ut denne sida! Leveringsproblemer ja, du har et poeng der - tidvis ventet vi i U.S. på ny leveranse som på båten fra Japan med Kanebo kosmetikk... med engstelige blikk retning bikkja og matboksa hennes, mye spenning var det da ja  
    • Ååh at vi bor så langt unna   Skulle gjerne hjulpet deg, send en på juleferie i nordøsterdalen?  De er nydelige ! Flotte bilder  
    • Hadde jeg bare ikke hatt en valpefrøken her hjemme selv, så hadde jeg kidnappet en på flekken!  
  • Nylig opprettede emner