Schäferhund

125 innlegg i emnet

Hvis din førstepri er schæferhunden som den er, så vil jeg tro at du får ta til takke med det du får størrelsesmessig, hvis du først finner en sunn hund med et godt hode. Differansen når det kommer til størrelse, er ikke så markant. Tispene av de fleste linjer er stort sett en del nettere enn hannhundene. Har en venninne som konkurrerer i ag med sin utstillingsschæfer, hun er over 30 kg og har gjort det veldig bra.

Jeg har liten tro på at det vil lønne seg å lete etter en schæferhund som passer til ag. Da bør man heller lete etter en hurtigere rase, for schæferen ER stor (selv om enkelte oppdrettere tidvis har små tisper). Det blir litt som å lete etter en sankt som egner seg til freestyle. Man kan alltids finne en som kan trives med det og som liker å jobbe, men vil det se veldig bra ut? Det er i så fall svært utfordrende. Så hvis freestyle var sporten i mitt hjerte så hadde jeg nok sett på en annen rase.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Agility er ikke sporten i mitt hjerte. Det hadde bare vært gøy å prøve. Schäferen er rasen i mitt hjerte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gang i løpet av livet skal jeg ha en schæfer :wub: De er så nydelige!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schæfer vil jeg gjerne ha, om jeg finner en langhåret sobel hanne <3 De gjør meg virkelig varm i hjerterota altså :wub:

Men om jeg da skal ha en, må den fungere i lydighet også, så det blir kanskje vanskelig.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om jeg da skal ha en, må den fungere i lydighet også, så det blir kanskje vanskelig.

Hvorfor skulle det være vanskelig? Schäfere er ypperlige til lydighet. :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Her var det masse fine bilder :) Men jeg må innrømme altså, jeg er litt skeptisk til Schæferhund. Da jeg var liten ble jeg og min søster angrepet av en helt provosert. Den kom løpende inn i hagen vår å flekket tenner til oss, etter det har jeg syntes at de er fin på bilder (når de ikke ser ut som en banan i ryggen) men litt skummel å møte. Selv om jeg i voksen alder ikke hr møtt på en slem schæfer, bare snille gode hyggelige schæfere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være vanskelig? Schäfere er ypperlige til lydighet. :)

Syns jeg leste at jeg måtte finne noe annet, men kan forveklset det, da er det jo ikke problemer.

Men ny hund blir det jo ikke med det første, har jo Keiron, blir ikke noe nytt her før Keiron reiser til de evige jaktmarker. Og Schæferen er jo veldig mye større.

Vanskelig blir det nok å finne rett oppdretter, med langhårs valper, det lille jeg har prøvd, har ikke resultert i noe særlig bra greier. Og jeg syns det var vanskelig å finne langhårs schæfer utenom på finn.no for 15 000,- :s Men er det det dem ligger på, så får det være da, men som sagt, er veldig nøye på enkelte raser, og vil nok alltid velge en jeg kan lære lydighet og triks til.

Men drømmer jo om en deilig, myk langhårs sobel hanne da, de er jo sååååå pene :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns jeg leste at jeg måtte finne noe annet, men kan forveklset det, da er det jo ikke problemer.

Men ny hund blir det jo ikke med det første, har jo Keiron, blir ikke noe nytt her før Keiron reiser til de evige jaktmarker. Og Schæferen er jo veldig mye større.

Vanskelig blir det nok å finne rett oppdretter, med langhårs valper, det lille jeg har prøvd, har ikke resultert i noe særlig bra greier. Og jeg syns det var vanskelig å finne langhårs schæfer utenom på finn.no for 15 000,- :s Men er det det dem ligger på, så får det være da, men som sagt, er veldig nøye på enkelte raser, og vil nok alltid velge en jeg kan lære lydighet og triks til.

Men drømmer jo om en deilig, myk langhårs sobel hanne da, de er jo sååååå pene :wub:

Min onkels schæfre har hvert på landslaget i bade lydighet og agility

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min onkels schæfre har hvert på landslaget i bade lydighet og agility

Hvem var det?

Prisen på langhåret schæfer og på vanlig schæfer ligger på det samme 11 - 12 000,- Med mindre prisen har gått opp siden jeg solgte 3 langhår i fjor sommer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mosberghagen

På landslaget? Sikker på det? Etter hva jeg husker så var han med på NM, men har ikke fått med meg at han var på noe landslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På landslaget? Sikker på det? Etter hva jeg husker så var han med på NM, men har ikke fått med meg at han var på noe landslag.

dette var lengesiden. jeg husker det ikke men de og foreldrene mine har sagt det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette var lengesiden. jeg husker det ikke men de og foreldrene mine har sagt det ;)

Ok de har sikkert surret litt :) For han har aldri vært lp-lag, men han har startet i norsk mesterskap og gjort det tålig bra der. Han har dog vært på landslaget i AG

Jørgen Stiansen gikk med schæfere, så det er slettes ikke umulig å få de til i lp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Paya, 14 mnd. Nesten voksen :o:)

1623773_10153828444975338_2073782225_n.j

1782148_10153828445090338_813329288_n.jp

603940_10151732099122282_1224707120_n.jp

Nydelig!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Frost, snart 5 år.

post-13000-0-35758800-1392587664_thumb.j

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig!

Min Frost, snart 5 år.

Nydelige hunder!!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Frost, snart 5 år.

Så fin :wub:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1623773_10153828444975338_2073782225_n.j

1782148_10153828445090338_813329288_n.jp

Nydelig!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var så heldig å ha Paya på besøk en helg nylig. Og hun er virkelig, uten tvil, den vakreste schæferen jeg har sett noen gang. Wow for en flott, herlig ung frøken :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakker! :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig!

Jeg var så heldig å ha Paya på besøk en helg nylig. Og hun er virkelig, uten tvil, den vakreste schæferen jeg har sett noen gang. Wow for en flott, herlig ung frøken :)

:flowers:

Vakker! :)

Takk for fine kommentarer :flowers: Er veldig fornøyd med henne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Bruv , Paya er utrolig flott!

Personlig syntes jeg den rettryggede bruksschæferen er "finest". farge er ikke så viktig for meg, men gråschæfer er kanskje den jeg syntes er aller penest.

nå er det jo endel variasjon i bruksschæfere da, og noe diffuse linjer, da schæfer tross alt er en brukshund.

kom over denne videoen som er en billedsamling av schæfere gjennom historien. ganske interessant å se for schæferinteresserte:

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Arcticaa

Takk for videosnutt. Grusomt å se på de siste hundene, de schæferfolkene som påstår at dette er "normalt" og sunt finner jeg ikke noe positivt å si om. De er så flotte dyr, hadde det ikke vært for at de er helt ødelagt av denne eksteriøravlen hadde jeg alltid hatt en schæfer i hus, men dyreplageri er jeg ikke noe glad i. Stakkars dyr :no:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne synes jeg var vakker.... :aww:

post-611-0-81725500-1404802722.jpg

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive