Schäferhund

125 innlegg i emnet

Denne tråden er om Schæferhund.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

modena.jpg

Her er moren til min neste valp! Viola Vom Modena Hof.

viola_trav1.jpg

Og her er faren. Umax Von Batu.

umax_07.jpg

umax_liggende0.jpg

( får håpe bildene ikke er for store)

Må jo vise resultatet av denne blandingen!

Her er Chanita Chanel 8 uker.

chanitachanel1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Atheos foreldre.

Ingodds Wong:

wong.jpg

Finikas Yoga:

Yoga-opst.jpg

Rewyrs Atheo:

IMG_0782copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de stamtavle interesserte så er GSD Pedigreedatabase et ypperlig sted å utforske.

Hvem som helst (registrert bruker) kan legge inn nye hunder og redigere på de gamle, så ikke alt er 100% riktig, men ikke langt ifra.

Hadde lite å gjøre de siste dagene, så jeg har sikkert lagt inn et par hundre hunder minst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Bilde av gamle Schäferen min, Rastan. Også av en litt "eldre" type. Bilde er tatt når han har pause etter å gått 3 dager med en 15kg kløv i Femunden. En sliten "liten" gutt :)

rastankropp%20copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av mammas gamle Schäfer, Binni.

Hun levde på slutten av 60-tallet.

Mamma forteller at Schäferen alltid vil ha en spsiell plass i hjertet hennes, da Binni var en utrolig hund. Hun gikk i butikken for bestemoren min, (Hadde med seg en kurv i munnen med handlelapp og lommebok, gikk til butikken, fikk det hun skulle ha, og kom tilbake.) hentet mamma på skolen, og mange andre "mennesklige ting". En veldig klok og snill hund.

Jeg synes også at ordentlige Schäfere er fantastiske hunder.. ;)

Binni1.jpg

Binni2.jpg

Binni3.jpg

Binni4.jpg

Binni5.jpg

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Schæferen til onkelen min ..

DEtte er Odin :icon_redface: Han er 9år..

i43588593_89171_5.jpg

i48548313_54674_5.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et nytt bilde av Emilie sin Venus :huh::

venus3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) all

På linken under kan dere se noen flotte bilder av Marscha`s Eros ;)

Bilder av Eros

Og det er flere her som har hund fra Marscha ser jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer mitt bidrag. Gjervinds Samson født 160299. Jeg syns han holder seg fantastisk bra og ikke mange tror han har passert 9 år.

post-451-1207139587_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tre flotte Schäferhunder som vi selvfølgelig synes er helt fantastiske. :no:

nessieirjanansen1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan dere finne bilder av min hund sine foreldre og sösken.

Vår jente hadde navnet Chianti, men heter nå Kia.

Pappa fra Tyskland og mamma finsk.

http://emberons-c.blogspot.com/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Maik

Maik gutten

måtte bare legge ut bilde av Denne nydlige Langhåret schæferen heter maik. som jeg har passer en del:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

n557215827_759132_4208.jpg

Nikita 10 år :) (bilde tatt av min søster) Detta er familie bikkja  :P

Nikon13062008_4667804-11072008.jpg

Nikita og hennes elskede rake :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1aar.jpg

Jaily 1 år gammel.

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2hdv0iq.jpg

Her er våres schæfervalp, som nettopp har flyttet inn hos oss.

Rewyr's Vilja Kesha, eller Kesha som vi kaller henne :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh nydelig valp! *vil ikke se, vil ikke se* :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er egentlig schæferen å ha med å gjøre? Jeg har lenge beundret disse hundene, men jeg har viket litt fra dem fordi jeg føler de er sterke hunder som er vanskelig å oppdra, med mindre man er en mann med muskler på størrelse med kokosnøtter.

Når jeg blir voksen, er ferdig med utdanning og har flyttet for meg selv vil jeg kanskje ha schæfer, men jeg vil ikke ha en sånn hund jeg lar bli hjemme når jeg drar på fjelltur fordi de hunden er så styrete.

Er de lette å trene? Hva krever egentlig en schæfer daglig av mental og fysisk trening? Hva slags hevrdag bør en schæfer ha hvis den skal trives å bli en snill og vennlig hund?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er egentlig schæferen å ha med å gjøre? Jeg har lenge beundret disse hundene, men jeg har viket litt fra dem fordi jeg føler de er sterke hunder som er vanskelig å oppdra, med mindre man er en mann med muskler på størrelse med kokosnøtter.

Når jeg blir voksen, er ferdig med utdanning og har flyttet for meg selv vil jeg kanskje ha schæfer, men jeg vil ikke ha en sånn hund jeg lar bli hjemme når jeg drar på fjelltur fordi de hunden er så styrete.

Er de lette å trene? Hva krever egentlig en schæfer daglig av mental og fysisk trening? Hva slags hevrdag bør en schæfer ha hvis den skal trives å bli en snill og vennlig hund?

Du kan jo ta en titt på denne tråden.

Schäfere er vel som alle andre hunder når det gjelder hvordan de er å ha med å gjøre; gi de det de trenger i hverdagen og du har en kjempe fin venn. De schäferene jeg har vært borti har vært lettlærte og førerorienterte, men flere av dem har stor personlighet og sterk egenvilje så det er ikke en bakdel å være konsekvent i "regelverket". Altså la ting være litt svart/hvitt, enten lov eller forbudt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Foss som liten og til nå:

post-6360-0-23219600-1294164420_thumb.jp

post-6360-0-40358200-1294164462_thumb.jp

post-6360-0-01966500-1294164481_thumb.jp

post-6360-0-74011600-1294164492_thumb.jp

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk.   Og ja, i alle fall syns Decoy det er veldig skrekkblandet fryd. Mest skrekk nå i starten.  Men han er veldig grei da, bare holder seg på trygg avstand.  Men om et par uker så blir han verdens beste lekeonkel. Han syns bare sånne 8-10 ukersvalper er småskumle og tydeligvis alt for små til at en kan gjøre noe med de. 

Frøkna er forøvrig løsningsorientert så det holder. Hun er litt sur over at hun ikke klarer å hoppe opp i sofaen (men det skal ikke stå på forsøkene). Så da fant hun løsningen. Vi har ei hylle under sofabordet det går an å stå på, og da klarte hun omtrent å dra seg oppi. Berga henne siste delen for jeg syns ikke hun trenger å falle så mye. *hønemor*  Natta har gått superbra, hun våkna etter meg. Har snorksovet mellom meg og TJ hele natta gjennom, og våkna ikke av at hverken jeg eller Tj stod opp for å gå på do (og vi vekker ikke en sovende valp altså). Satser på det fortsetter.  Vi trenger ikke begynne dagen tidligere enn vi må liksom, hilsen b-mennesket.  
    • Problemet er at Katten er ekstremt langhåret med veldig "fin" pels. Pelsen har alltid vært et ******* og katten har måttet bli klippet ned hver vår og høst. Det er umulig å gre katta da han synes det er vondt og biter veldig hardt. Må fysisk løsne katten fra armen. MEN etter jeg bytta til orijen har pelsen vært sinnsykt bra!! Ikke en floke, myk og god! Dette er grunnen til at jeg ikke ønsker å bytte tilbake til f. Eks. Royal Canin Jeg prøver å kaste han hun hver dag så han får litt trim og håper det funker egentlig. Får også sjeldent boksemat mer.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

• @Raksha nå bor jo du rimelig langt unna meg , men her er det en heftig runde med omgangssyke som går nå. Flere som normalt ikke blir særlig berørt har liggi syke i opp til en uke. Får håpe vesla føler seg bedre i dag. Omgangsske er det verste    Poden er så søt.  Jeg gir han mye positiv tilbakemelding på å vise omtanke for andre. Han er god på det av seg selv forsåvidt, men jeg synes det er superviktig å forsterke en sånn egenskap og skryter masse av han.  I går var vi ute å gikk tur med Toddy da vi passerte en sånn liten el-bil/rullestol som sto helt random parkert på fortauet med en gammel mann inni. Det var jo småkjølig, så jeg stoppet og forsikret meg om at alt var ok og det ikke var noe motorstopp inn i bildet. Kjipt hvis gammern frøys i hjel fordi doningen slo seg vrang i kulda liksom.  Alt var ok og vi slo av en hyggelig prat før vi tuslet videre. Når vi hadde kommet et stykke videre smeller det fra poden : "Jeg blir så utrolig stolt av deg når du viser omtanke for fremmede mamma, sånt er utrolig viktig! "   
    • Av det jeg har sett av Cairn som leker, så virker det på meg som hun vil leke, men han syns ikke det er kult.  Jeg har som hovedregel at all lek innendørs er no-go, og avbryter hundene med en gang det er tilløp til herjing. Det som starter som lek kan fort eskalere, spesielt om man har to hunder på litt ulikt nivå i leken hvor den ene ikke helt tar signalene til motparten.  Ute får de leke som de vil så lenge jeg ser at den ene ikke "herser" med den andre - lek skal være gøy for begge.  Når dere drar fra dem ville jeg nok skilt dem, i alle fall i en periode til dere ser om ting stabiliserer seg mellom dem  
    • Jeees ... tydelig at idioter finner hverandre. Hun farmendama har ikke bare en dom fra Finnmark, men også dømt for det som ser ut som svindelforsøk ved hundesalg tidligere (Forbrukertvistutvalget, de brukte, for ordens skyld, ikke ordet svindel - bare mangel). Ikke riktig nagla hun bloggdama heller. Når det er sagt så kan hun jo ha 100% rett i denne saken, men med den virkelighetsforståelsen hun demonstrerer i resten av bloggen sin så, begynner man jo å lure.
  • Nylig opprettede emner